Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Putem efectua stornarea facturilor cu returnarea marfii catre o firma inactiva?

de InfoTva.ro la 07 Iun. 2012 Exclusiv
Tags: stornare facturi, contribuabil inactiv, returnare marfa, perioada inactivitate, facturi cu tva, control de fond

In cazul in care avem de-a face cu o firma in cadrul careia se constata, in urma unui control de fond, ca exista facturi cu TVA de la o firma inactiva, vom vedea in ce masura este corect sa se efectueze stornare pe facturile respective si sa se returneze marfa societatii in cauza.

Raspuns:

Conform art 11 alin (1^2) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal :

"Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform art. 78^1 din OG 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita".

Avand in vedere aceasta prevedere legala, rezulta faptul ca nu aveti dreptul sa deduceti la calculul impozitului pe profit cheltuielile aferente achizitiilor efectuate de la un contribuabil inactiv si nici sa deduceti TVA aferenta.

Acest lucru rezulta si din prevederile art 21 alin (4) lit r din Codul fiscal:

"Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii


r) cheltuielile inregistrate in evidenta contabila, care au la baza un document emis de un contribuabil inactiv al carui certificat de inregistrare fiscala a fost suspendat in baza ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala".

Din punctul de vedere al TVA, un contribuabil declarat inactiv de catre autoritatea fiscala, pierde si inregistrarea in scopuri de TVA, conform OANAF 1786/2010. Avem urmatoarele 2 situatii:

a) daca contribuabilul era declarat inactiv la data emiterii facturii, atunci nici cheltuiala si nici TVA nu sunt sume deductibile, aceste valori fiind inregistrate in contabilitate, dar nu sunt deductibile.
b) daca contribuabilul nu figura la data facturii ca declarat inactiv de autoritatile fiscale si a fost declarat ulterior, se poate deduce cheltuiala daca este efectuata in interesul activitatii firmei si se poate deduce TVA daca la data facturii furnizorul era inregistrat corect in scopuri de TVA.

Astfel, tranzactia efectuata cu un contribuabil inactiv produce efecte din punct de vedere fiscal, prin faptul ca nu va fi luata in considerare de autoritatile fiscale. Insa, din punct de vedere commercial tranzactia ramane valabila si trebuie inregistrata in contabilitate.

In cazul unui acord scris intre parti, ca urmare a refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul anularii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza, asa cum prevede art 138 din Codul fiscal , este posibila stornarea facturilor de catre contribuabilul inactiv.

Stornarea facturilor emise este prevazuta la art 159 alin (1) lit b din Codul fiscal si se face prin emiterea unei noi facturi care trebuie sa cuprinda informatiile din documentul initial, numarul si data facturii initiale precum si valorile din aceasta factura, dar cu semnul minus.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Putem efectua stornarea facturilor cu returnarea marfii catre o firma inactiva?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016