Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Imobilizari achizitionate in leasing financiar. Costul de achizitie

de Infotva.ro la 20 Iun. 2011
Tags: leasing financiar, taxa de management, codul fiscal, cost de achizitie, valoarea de aport

Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 ...

Problema:
La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 si 628, ceea ce ni s-a parut corect, iar cei de la controlul de fond nu ni le-au considerat deductibile din punct de vedere fiscal, spunandu-ne ca trebuie sa le includem in valoarea mijlocului fix. In alta situatie cand am avut control de fond la alta firma, cheltuielile de aceasta natura ni le-au considerat cheltuieli deductibile din punct de vedere fiscal. Va rugam sa ne specificati cum trebuie sa facem din punct de vedere fiscal si contabil cu aceste cheltuieli, deoarece noi consideram ca este una si aceeasi lege pentru toate societatile, indiferent de echipa de control.

Solutie:
Conform art. 19 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau in calcul si alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.

Pct. 12 din Titlul II al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile conform prevederilor art. 21 din Codul fiscal .
 
Potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , pct. 50-51, la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:
   a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
   b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii


   c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
   d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
 
Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.  In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective. Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata.
 
Imobilizarile corporale detinute in baza unui contract de leasing se evidentiaza in contabilitate in functie de prevederile contractelor incheiate intre parti, precum si legislatia in vigoare (pct. 95).
Astfel, la incheierea contractelor de leasing, in baza clauzelor contractelor incheiate intre parti se vor identifica cheltuielile care pot fi atribuibile direct achizitiei imobilizarilor. Doar acestea se vor include in costul de achizitie al imobilizarilor.
 
Taxa de management sau comisionul de administrare reprezinta contravaloarea serviciului de analizare, procesare si evaluare a cererii de acordare a finantarii in sistem leasing si de urmarire a contractului pe parcursul derularii acestuia. De aceea apreciem ca, atat taxa de management cat si primele anuale de asigurare, reprezinta cheltuieli ale perioadei si nu se includ in costul de achizitie al imobilizarilor.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Imobilizari achizitionate in leasing financiar. Costul de achizitie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016