Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 ...
Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 si 628, ceea ce ni s-a parut corect, iar cei de la controlul de fond nu ni le-au considerat deductibile din punct de vedere fiscal, spunandu-ne ca trebuie sa le includem in valoarea mijlocului fix. In alta situatie cand am avut control de fond la alta firma, cheltuielile de aceasta natura ni le-au considerat cheltuieli deductibile din punct de vedere fiscal. Va rugam sa ne specificati cum trebuie sa facem din punct de vedere fiscal si contabil cu aceste cheltuieli, deoarece noi consideram ca este una si aceeasi lege pentru toate societatile, indiferent de echipa de control.
Solutie:
Conform art. 19 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau in calcul si alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.
Pct. 12 din Titlul II al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile conform prevederilor art. 21 din Codul fiscal .
Potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , pct. 50-51, la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:
a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective. Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata.
Imobilizarile corporale detinute in baza unui contract de leasing se evidentiaza in contabilitate in functie de prevederile contractelor incheiate intre parti, precum si legislatia in vigoare (pct. 95).
Astfel, la incheierea contractelor de leasing, in baza clauzelor contractelor incheiate intre parti se vor identifica cheltuielile care pot fi atribuibile direct achizitiei imobilizarilor. Doar acestea se vor include in costul de achizitie al imobilizarilor.
Taxa de management sau comisionul de administrare reprezinta contravaloarea serviciului de analizare, procesare si evaluare a cererii de acordare a finantarii in sistem leasing si de urmarire a contractului pe parcursul derularii acestuia. De aceea apreciem ca, atat taxa de management cat si primele anuale de asigurare, reprezinta cheltuieli ale perioadei si nu se includ in costul de achizitie al imobilizarilor.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Exercitarea dreptului de deducere a TVA aferenta achizitiilor in cazul unei microintreprinderiIncadrarea fiscala pentru inchirierea de apartamente, ca obiect secundar de activitateStudiu de caz: Regimul de deducere TVA in cazul unui LEASING FINANCIARNoi modificari in Codul fiscal: Limitari speciale ale dreptului de deducere. Vezi proiectulTratamentul TVA in Romania dupa achizitia unui mijloc de transportUltimele articole
Leasing. Ce cota TVA se aplica pentru contractele de LEASING FINANCIARAjustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingAjustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui LEASING FINANCIARLEASING FINANCIAR autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAImpozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 10-14 noiembrie 2008 - Monitorul OficialJocul de-a deductibilitatea: imobilizari achizitionate in leasing financiarArticole similare
Ce trebuie sa stie firmele care aplica deducerea suplimentara la calculul rezultatului fiscal in cazul activitatilor de cercetare - dezvoltareTVA - Prestari de servicii de intermediere in numele si in contul altei persoanePerioada fiscala TVA. Cum o stabilim si care sunt criteriile?Ordinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscalaProiect de ordin privind cererea de rambursare a TVAUltimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaPlafon TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVAMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalArticole similare
Achizitie intracomunitara taxabila in Romania, perioada fiscala de raportareStudiu de caz: Diminuarea taxelor in cadrul unui SRL. Platitor TVA si impozit pe profitVanzare sub COST DE ACHIZITIE. Ce documente intocmim pentru justificare?Institutii publice. TVA ca element al costului de productieFirme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Ultimele articole
Raportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Firme cu cod TVA anulat. Care este tratamentul fiscal si contabil al facturilor primite?Mai trebuie depus F4109 daca casele de marcat au fost defiscalizate?Firme care pot completa D100 pentru a scadea costurile achizitionarii caselor de marcat fiscaleOPANAF 51/2021. Formularul 100 a fost modificat. Contribuabilii pot declara deducerile pentru casele de marcatArticole similare
GHID PRACTIC: Proceduri si politici contabile pentru activitatea de comertReducerea taxei pe cladiri. Cum se poate beneficia de recalcularea impozitului pe cladiri?Produse reciclabile primite gratuit. Documente justificative. Inregistrari contabileMarca inregistrata la OSIM. Cum inregistram taxele platite?Cheltuieli rezultate din valorificarea titlurilor de participare. Impozit pe profitUltimele articole
Evaluare terenuri agricole si aport in natura. Care e procedura?Aport in natura. Ce inregistrari contabile se fac?Evaluare obiecte de inventar achizitionate pe factura cu discount suta la suta. Cum facem inregistrarile?Inregistrarea bunurilor primite gratuit. Cum tratam o factura pe zero?Achizitie intracomunitara de piese de schimb. Cheltuieli accesorii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



