Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 ...
Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 si 628, ceea ce ni s-a parut corect, iar cei de la controlul de fond nu ni le-au considerat deductibile din punct de vedere fiscal, spunandu-ne ca trebuie sa le includem in valoarea mijlocului fix. In alta situatie cand am avut control de fond la alta firma, cheltuielile de aceasta natura ni le-au considerat cheltuieli deductibile din punct de vedere fiscal. Va rugam sa ne specificati cum trebuie sa facem din punct de vedere fiscal si contabil cu aceste cheltuieli, deoarece noi consideram ca este una si aceeasi lege pentru toate societatile, indiferent de echipa de control.
Solutie:
Conform art. 19 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau in calcul si alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.
Pct. 12 din Titlul II al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile conform prevederilor art. 21 din Codul fiscal .
Potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , pct. 50-51, la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:
a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examen Consultant Fiscal 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective. Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata.
Imobilizarile corporale detinute in baza unui contract de leasing se evidentiaza in contabilitate in functie de prevederile contractelor incheiate intre parti, precum si legislatia in vigoare (pct. 95).
Astfel, la incheierea contractelor de leasing, in baza clauzelor contractelor incheiate intre parti se vor identifica cheltuielile care pot fi atribuibile direct achizitiei imobilizarilor. Doar acestea se vor include in costul de achizitie al imobilizarilor.
Taxa de management sau comisionul de administrare reprezinta contravaloarea serviciului de analizare, procesare si evaluare a cererii de acordare a finantarii in sistem leasing si de urmarire a contractului pe parcursul derularii acestuia. De aceea apreciem ca, atat taxa de management cat si primele anuale de asigurare, reprezinta cheltuieli ale perioadei si nu se includ in costul de achizitie al imobilizarilor.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cota TVA si faptul generator pentru 8 tipuri de operatiuni economiceCe costuri presupune un contract de LEASING FINANCIAR?Patronatul caselor de marcat a solicitat ANAF reducerea numarului de documente din dosarul de atribuire a NUILEASING FINANCIAR. Cum se inregistreaza factura?Studiu de caz: Stabilirea amortizarii pentru bunuri cumparate in leasingUltimele articole
LEASING FINANCIAR autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAImpozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiProfit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 10-14 noiembrie 2008 - Monitorul OficialJocul de-a deductibilitatea: imobilizari achizitionate in leasing financiarArticole similare
Studiu de caz: Investitii de natura modernizarilor pentru cladire inchiriataCum stabilim dreptul de deducere dupa inregistrarea in scopuri de TVA?Ce declaratii depunem la 11 noiembrie?Declaratia Unica in 2023 si instructiunile de completare aferente noului formular pus in dezbatere publica de ANAFProiect ANAF: Contractele cu persoane juridice straine nerezidente se inregistreaza la ANAFUltimele articole
OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROArticole similare
Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneAchizitie intracomunitara taxabila in Romania, perioada fiscala de raportareContabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?In atentia operatorilor economici: Cum stabilim costul de achizitie al bunurilor?Produse reciclabile primite gratuit. Documente justificative. Inregistrari contabileUltimele articole
Raportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Firme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Firme cu cod TVA anulat. Care este tratamentul fiscal si contabil al facturilor primite?Mai trebuie depus F4109 daca casele de marcat au fost defiscalizate?Firme care pot completa D100 pentru a scadea costurile achizitionarii caselor de marcat fiscaleArticole similare
Evaluare terenuri agricole si aport in natura. Care e procedura?Marca inregistrata la OSIM. Cum inregistram taxele platite?Produse reciclabile primite gratuit. Documente justificative. Inregistrari contabileGHID PRACTIC: Proceduri si politici contabile pentru activitatea de comertAchizitie intracomunitara de piese de schimb. Cheltuieli accesoriiUltimele articole
Aport in natura. Ce inregistrari contabile se fac?Reducerea taxei pe cladiri. Cum se poate beneficia de recalcularea impozitului pe cladiri?Evaluare obiecte de inventar achizitionate pe factura cu discount suta la suta. Cum facem inregistrarile?Inregistrarea bunurilor primite gratuit. Cum tratam o factura pe zero?Cheltuieli rezultate din valorificarea titlurilor de participare. Impozit pe profitAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"