Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 ...
Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 si 628, ceea ce ni s-a parut corect, iar cei de la controlul de fond nu ni le-au considerat deductibile din punct de vedere fiscal, spunandu-ne ca trebuie sa le includem in valoarea mijlocului fix. In alta situatie cand am avut control de fond la alta firma, cheltuielile de aceasta natura ni le-au considerat cheltuieli deductibile din punct de vedere fiscal. Va rugam sa ne specificati cum trebuie sa facem din punct de vedere fiscal si contabil cu aceste cheltuieli, deoarece noi consideram ca este una si aceeasi lege pentru toate societatile, indiferent de echipa de control.
Solutie:
Conform art. 19 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau in calcul si alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.
Pct. 12 din Titlul II al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile conform prevederilor art. 21 din Codul fiscal .
Potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , pct. 50-51, la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:
a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective. Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata.
Imobilizarile corporale detinute in baza unui contract de leasing se evidentiaza in contabilitate in functie de prevederile contractelor incheiate intre parti, precum si legislatia in vigoare (pct. 95).
Astfel, la incheierea contractelor de leasing, in baza clauzelor contractelor incheiate intre parti se vor identifica cheltuielile care pot fi atribuibile direct achizitiei imobilizarilor. Doar acestea se vor include in costul de achizitie al imobilizarilor.
Taxa de management sau comisionul de administrare reprezinta contravaloarea serviciului de analizare, procesare si evaluare a cererii de acordare a finantarii in sistem leasing si de urmarire a contractului pe parcursul derularii acestuia. De aceea apreciem ca, atat taxa de management cat si primele anuale de asigurare, reprezinta cheltuieli ale perioadei si nu se includ in costul de achizitie al imobilizarilor.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Deducere integrala TVA aferenta bonurilor de alimentare cu combustibilTelegondola din Sinaia este pe cale sa treaca in proprietatea unei firme de leasingCodul fiscal 2011 - Titlul VICodul fiscal 2011 - Titlul IXANAF: Procedura de solutionare a cererii de inregistrare optionaleUltimele articole
Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingAjustare pozitiva a TVA. Cum sa procedati in cadrul unui LEASING FINANCIARLEASING FINANCIAR autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAImpozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiProfit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 10-14 noiembrie 2008 - Monitorul OficialJocul de-a deductibilitatea: imobilizari achizitionate in leasing financiarArticole similare
Tranzactii intre societati afiliate. Cum procedam la ajustarea TVA pentru vanzarea liniei de productie?Depunerea formularului 098: model cerere de inregistare in scopuri de TVADepasire plafon scutire TVA. Deducere TVA anteriorServicii pentru care se aplica taxare inversa | TVA nedeductibilaInregistrarea TVA si anularea codului de TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESArticole similare
Neindeplinirea criteriilor pentru inregistrarea in scop de TVA. Cum vom factura si cum se inregistreaza facturile?Firme care pot completa D100 pentru a scadea costurile achizitionarii caselor de marcat fiscaleMai trebuie depus F4109 daca casele de marcat au fost defiscalizate?Studii de caz: Ajustarea valorii materiei primeGHID PRACTIC: Proceduri si politici contabile pentru activitatea de comertUltimele articole
Raportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Firme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Firme cu cod TVA anulat. Care este tratamentul fiscal si contabil al facturilor primite?OPANAF 51/2021. Formularul 100 a fost modificat. Contribuabilii pot declara deducerile pentru casele de marcatAchizitie intracomunitara taxabila in Romania, perioada fiscala de raportareArticole similare
TVA nerecuperabila aferenta achizitiilor de combustibilJocul de-a deductibilitatea: imobilizari achizitionate in leasing financiarGHID PRACTIC: Proceduri si politici contabile pentru activitatea de comertReducerea taxei pe cladiri. Cum se poate beneficia de recalcularea impozitului pe cladiri?Cheltuieli rezultate din valorificarea titlurilor de participare. Impozit pe profitUltimele articole
Evaluare terenuri agricole si aport in natura. Care e procedura?Aport in natura. Ce inregistrari contabile se fac?Marca inregistrata la OSIM. Cum inregistram taxele platite?Evaluare obiecte de inventar achizitionate pe factura cu discount suta la suta. Cum facem inregistrarile?Inregistrarea bunurilor primite gratuit. Cum tratam o factura pe zero?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"