Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 ...
Problema:La o societate avem un leasing financiar si initial ni s-a facturat taxa de management si asigurarea separat in factura, sume semnificative, si noi le-am inregistrat direct pe cheltuiala 613 si 628, ceea ce ni s-a parut corect, iar cei de la controlul de fond nu ni le-au considerat deductibile din punct de vedere fiscal, spunandu-ne ca trebuie sa le includem in valoarea mijlocului fix. In alta situatie cand am avut control de fond la alta firma, cheltuielile de aceasta natura ni le-au considerat cheltuieli deductibile din punct de vedere fiscal. Va rugam sa ne specificati cum trebuie sa facem din punct de vedere fiscal si contabil cu aceste cheltuieli, deoarece noi consideram ca este una si aceeasi lege pentru toate societatile, indiferent de echipa de control.
Solutie:
Conform art. 19 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau in calcul si alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.
Pct. 12 din Titlul II al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile conform prevederilor art. 21 din Codul fiscal .
Potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 , pct. 50-51, la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:
a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective. Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata.
Imobilizarile corporale detinute in baza unui contract de leasing se evidentiaza in contabilitate in functie de prevederile contractelor incheiate intre parti, precum si legislatia in vigoare (pct. 95).
Astfel, la incheierea contractelor de leasing, in baza clauzelor contractelor incheiate intre parti se vor identifica cheltuielile care pot fi atribuibile direct achizitiei imobilizarilor. Doar acestea se vor include in costul de achizitie al imobilizarilor.
Taxa de management sau comisionul de administrare reprezinta contravaloarea serviciului de analizare, procesare si evaluare a cererii de acordare a finantarii in sistem leasing si de urmarire a contractului pe parcursul derularii acestuia. De aceea apreciem ca, atat taxa de management cat si primele anuale de asigurare, reprezinta cheltuieli ale perioadei si nu se includ in costul de achizitie al imobilizarilor.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Contract de LEASING FINANCIAR si garantie. Ce tratament fiscal se aplica?Contract de leaseback si LEASING FINANCIAR. Cum facem amortizarea fiscala?Transfer si plata chirie. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Codul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul II - Impozitul si taxa pe cladiriSRL leasing operational. Ce conditii trebuie sa fie indeplinite pentru a functiona legal?Ultimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiProfit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliNoi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui Proiect de Ordin pus in dezbatere de Ministerul FinantelorArticole similare
Jocul de-a deductibilitatea: imobilizari achizitionate in leasing financiarNoutati legislatie Fiscala 10-14 noiembrie 2008 - Monitorul OficialArticole similare
Optiune pentru calculul si plata impozitului pe profit in anul 2017. Cum procedam?Regimul unei declaratii recapitulative. Ce reguli trebuie sa respectam?Pentru transporturile de bunuri care se realizeaza cu vehicule sub 3,5 tone NU trebuie sa fie obtinut codul UITTVA - Diferente de curs valutarOrdinul 1926/2020: Scutiri de taxe si exonerarea de TVA la importuri pentru combaterea efectelor epidemieiUltimele articole
Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiTratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiJoi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleArticole similare
Mai trebuie depus F4109 daca casele de marcat au fost defiscalizate?Ajustarea sumei TVA deduse pentru bunuri defecte. Cum procedam?Achizitii intracomunitare de bunuri second hand. Marja profitului. TVA. ExempluCreante preluate prin cesionare. Aspecte contabile obligatoriiInregistrarea TVA si anularea codului de TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Raportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Firme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Firme cu cod TVA anulat. Care este tratamentul fiscal si contabil al facturilor primite?Firme care pot completa D100 pentru a scadea costurile achizitionarii caselor de marcat fiscaleOPANAF 51/2021. Formularul 100 a fost modificat. Contribuabilii pot declara deducerile pentru casele de marcatArticole similare
Reducerea taxei pe cladiri. Cum se poate beneficia de recalcularea impozitului pe cladiri?Evaluare obiecte de inventar achizitionate pe factura cu discount suta la suta. Cum facem inregistrarile?Inregistrarea bunurilor primite gratuit. Cum tratam o factura pe zero?GHID PRACTIC: Proceduri si politici contabile pentru activitatea de comertProduse reciclabile primite gratuit. Documente justificative. Inregistrari contabileUltimele articole
Evaluare terenuri agricole si aport in natura. Care e procedura?Aport in natura. Ce inregistrari contabile se fac?Marca inregistrata la OSIM. Cum inregistram taxele platite?Cheltuieli rezultate din valorificarea titlurilor de participare. Impozit pe profitAchizitie intracomunitara de piese de schimb. Cheltuieli accesoriiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"