Tags: evaluare terenuri agricole, aport in natura, inregistrari contabile
In analiza urmatoare, stabilim care e procedura prin care se evalueaza dreptul de folosinta al terenurilor agricole in cazul societatilor agricole infiintate in baza Legii 36/1991, precum si in ce mod se inregistreaza in capitalul social sub forma de parti sociale.
Aportul in natura poate consta in transmiterea catre societate a dreptului de proprietate sau a dreptului de folosinta asupra bunului in cauza.
Daca prin aportul adus se transmite dreptul de proprietate asupra unui bun, aceasta va intra in patrimoniul societatii cu excluderea oricarui drept al asociatului asupra bunului respectiv.
Daca dreptul care se transmite pe calea aportului in natura este cel de folosinta asupra bunului respectiv asociatul ramane proprietarul bunului si va avea dreptul la dizolvarea societatii, la restituirea bunului.
La data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social.
Evaluarea dreptului de folosinta se poate face fie da catre un evaluator autorizat fie pe baza chiriei ce ar fi putut fi obtinute din inchirierea terenului pe durata stabilita pentru societate sau pentru o durata determinata
Din punct de vedere contabil, dreptul de folosinta se inregistreaza in contul 205 concesiuni, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare la valoarea de aport.
Concesiunile primite se reflecta ca imobilizari necorporale atunci cand contractul de concesiune stabileste o durata si o valoare determinate pentru concesiune.
Aportul la capital al unor bunuri cu titlu de drept de folosinta este imobilizare necorporala amortizabila.
Inregistrarea aportului la valoarea evaluata
205 = 456
Inregistrarea varsarii capitalului social
456 = 101
101 = 102
Ulterior, amortizarea concesiunii
6811 = 2805

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitii servicii platforma online
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu opinia dumneavoastra referitor la tratamentul fiscal al facturii atasate.
Mai exact, ma intereseaza opinia privind urmatoarele aspecte:
- La inregistrarea facturii trebuie operata taxarea inversa sau este o operatiune scutita?
- D p d v al impozitului pe nerezidenti, conform Conventiei de evitare a dublei impuneri cu Anglia, operatiunea este scutita de impozit sau se incadreaza in vreuna dintre categoriile de venit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Majorare capital social din rezerve. Pierdere contabila
Intrebare:
O societate comerciala inregistreaza la 31.12.2024 o pierdere cumulata de 1.000.000 lei, s-au inclus si pierderile din anii precedenti si are inregistrate in 1068 = 900.000 lei, reprezentand profituri anterioare repartizate la alte rezerve, va putea majora capitalul social din 1068 sau este necesar sa se realizeze mai intai acoperirea pierderilor? In conditiile in care se poate majora capitalul social, va rog sa-mi precizati care sunt obligatiile fiscale, se va trata ca o distribuire...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA la incasare, taxare inversa generalizata
Intrebare:
Nu am stiut unde anume sa incarc o situatie legata de TVA (la general) apropos de un articol publicat de catre doamna PROFEANU Laura despre TVA si generalizarea mecanismului taxarii inverse:
Analiza comparativa a abordarilor de TVA: birocratie si recuperare fiscala
1. TVA periodic (lunar/trimestrial)
Birocratie:
o Cerinte administrative ridicate (declaratii lunare/trimestriale, evidente complexe).
o Mentinerea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit pe veniturile nerezidentilor
Intrebare:
Compania noastra foloseste in activitatea de productie niste utilaje care sunt proprietatea principalului nostru client care este afiliat (Intercompany) si are rezidenta in Polonia.
Pentru aceste utilaje, clientul nostru ne refactureaza lunar valoarea amortizarii acestor utilaje + mark up de 5%.
Cum trebuie tratata aceasta cheltuiala pentru firma noastra? Reprezinta ea un serviciu, (redeventa) si trebuie retinut impozit pe veniturile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<ONG achizitionarea de echipamente. Nedeductibilitate tva
Intrebare:
Un ONG, neplatitor de TVA, aplica pentru obtinere de fonduri europene si inchee un contract aferent pentru achizitionarea de echipamente pentru un laborator inteligent in domeniul invatamantului (calculatoare, imprimante 3d, scaner etc). Achizitia acestora se face de la o firma platitoare de TVA. Inregistrarea acestei taxe TVA, conform facturii furnizorului de echipamrnte, poate fi incadrata in valoarea mijlocului fix? Sau se face pe un cont de cheltuiala?
Care este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<