Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate comerciala din Romania, platitoare de TVA, avand obiectul de activitate comert auto second hand, achizitioneaza de la parteneri din Uniune autoturisme pe care ulterior le revinde pe teritoriul tarii noastre. Care este modul de calcul al taxei pe valoare adaugata in regimul marjei?
- taxa de vanzare: 100 eur cu specificatia serviciu intracomunitar.
Raspunsul specialistului
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Conform prevederilor OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, avem urmatoarele aspecte legale referitoare la evaluarea unui bun intrat in unitate prin achizitie:
In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.”
Din punctul de vedere al TVA, comertul cu autoturisme second-hand intra sub incidenta regimului special al marjei de profit prevazut de art. 312 din Codul fiscal.
Regimul special poate fi aplicat de catre o societate din Romania numai daca este persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, are calitatea de “revanzator” si a cumparat bunul din Romania sau din oricare alt stat membru de la una din urmatoarele categorii de furnizori conform prevederilor de la art. 312 alin. (2) din Codul fiscal:
Societatea nu are dreptul la deducerea taxei datorate sau achitate pentru bunurile vandute in regim special.
Aceasta nu va inscrie taxa aferenta livrarii supuse regimului special, in mod distinct, in factura emisa clientului. Pe factura emisa se va inscrie mentiunea ca livrarea este efectuata in conditiile art. 312 din Codul fiscal sau orice alta referinta care sa indice faptul ca a fost aplicat regimul special pentru bunurile second-hand.
Daca societatea efectueaza atat operatiuni supuse regimului normal de taxa, cat si regimului special, trebuie sa indeplineasca urmatoarele obligatii:
a) va tine un jurnal special de cumparari in care se inscriu toate bunurile supuse regimului special;
Daca se aplica regimul normal de TVA, livrarea se face cu TVA 19%, indiferent cine este clientul (persoana fizica, sau juridica) si se raporteaza la rd.9
Exemplu:
1.Daca pretul de cumparare de la furnizor contine:
La acesta marja se aplica TVA 19% (700 eur x 19%).
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Modificari in Codul fiscal: impozitul pe venit si pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiAvans pentru o achizitie intracomunitara. Care este tratamentul TVA?MFP propune modificarea normelor de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul Fiscal. Este vizat regimul TVADeclararea contractelor de arenda in D394. Cum procedam?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
Facturi trimise pe e-mail. Ce elemente trebuie sa contina factura?Atentie la elementele obligatorii incluse in facturi din 2013Diferente intre vanzarea de autoturisme noi/second hand catre persoane fizice din UE. Regim TVARegim TVA autoturism second-hand. Cum deducem TVA?Intreprindere individuala si achizitii de bunuri second-hand. Care va fi tratamentul TVA?Ultimele articole
[GHID complet] Regimul special de TVA pentru livrarile de bunuri second-handControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAFirme care fac autofacturi pentru transporturi efectuate. Monografie contabila necesaraAchizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si documente necesare pentru scutirea de TVAElemente OBLIGATORII ale unei facturi in 2022
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



