Tags: facturi, facturi in 2022, elemente obligatorii ale facturii
Va rog sa imi spuneti daca mai este obligatoriu a se mentiona pe factura fiscala persoana care a emis factura. Multumesc!
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 10-49 angajati
• Platitoare TVA: Da
Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga:
Potrivit art. 319 alin. (20) din Codul fiscal,
factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;
d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
e) denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 316, ale reprezentantului fiscal;
f) denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;
g) denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 316 ale reprezentantului fiscal;
h) denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 266 alin. (3) in definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
i) baza de impozitare a bunurilor si serviciilor ori, dupa caz, avansurile facturate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;
j) indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;
k) In cazul in care factura este emisa de beneficiar in numele si in contul furnizorului, mentiunea "autofactura;"
l) In cazul in care este aplicabila o scutire de taxa, trimiterea la dispozitiile aplicabile din prezentul titlu ori din Directiva 112 sau orice alta mentiune din care sa rezulte ca livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;
m) In cazul in care clientul este persoana obligata la plata TVA, mentiunea "taxare inversa";
n) In cazul in care se aplica regimul special pentru agentiile de turism, mentiunea "regimul marjei - agentii de turism";
o) daca se aplica unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, una dintre mentiunile "regimul marjei - bunuri second-hand", "regimul marjei - opere de arta" sau "regimul marjei - obiecte de colectie si antichitati", dupa caz;
p) In cazul in care exigibilitatea TVA intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, mentiunea "
TVA la incasare";
r) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeasi operatiune.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ordin de compensare
Intrebare:
Societatea Alfa are client si furnizor societatea Beta.
Compensarea facturilor se poate face cu un Proces verbal redactat intern, fara a fi din acela tipizat special pentru compensari?
In practica, de exemplu, Emag face doar aviz de plata in care mentioneaza sumele care se sting si suma rezultata la plata.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie si revanzare bunuri cu cota eronata de TVA. Corectia facturilor
Intrebare:
Societatea Alfa din Romania inregistrata in scop de TVA achizitioneaza de la un furnizor intern inregistrat in scop de TVA marfuri in valoare de 10.000 lei TVA 9% in decursul a 6 luni. Alfa vinde marfuri in valoare de 6.540 lei (baza 6.000 lei TVA 9%) catre clienti interni si externi. Produsele se incadreaza in categoria alimentelor cu zahar adaugat, al caror continut total de zahar este de minimum 10 g/100 g produs, altele decat cozonacul si biscuitii si trebuiau facturate cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transmitere facturi simplificate in e-Factura
Intrebare:
Pentru facturile simplificate este o noua adaptare de a transforma facturile clasice, normale, sub 100 euro in facturi simplificate fara a mentiona pe ele ca sunt facturi simplificate. Se pastreaza numarul mare de elemente conform art. 319 (din Codul Fiscal n.r.) din perspectiva nedeclararii in SPV prin e-Factura. Este o practica corecta? Vom deduce din faptul ca nu le primim prin SPV ca sunt sub 100 euro, ca fiind facturi simplificate? Emitem si facturi catre clienti persoane fizice...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturi simplificate sub forma de bonuri fiscale. Document justificativ
Intrebare:
Avand in vedere introducerea e-factura incepand cu anul 2024 pentru toate tranzactiile desfasurate in relatia B2B si precizarea ca doar facturile primite prin e-factura sunt documente justificative pentru inregistrarea in contabilitate incepand cu data de 01.07.2024, va rugam sa ne precizati care este acum regimul bonuri fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate cu valoare de pana la 100 EUR?
Pot fi considerate acestea documente justificative in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Operator de servicii publice. Corectare facturi
Intrebare:
Suntem un operator de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare.
Emitem lunar un numar de cca.100.000 facturi.
Ulterior, peste una sau mai multe luni, anumiti clienti contesta cantitatea facturata la unul dintre servicii, pe motiv de ceas defect sau avarie. Departamentul responsabil verifica ceasul sau situatia in teren si intocmeste referat de stornare partiala din factura lunii respective.
Cum se procedeaza pentru corectarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<