Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Multe dintre societatile din Romania se confrunta uneori cu situatii iscate tocmai de controalele de fond care produc in unele cazuri neintelegeri cu privire la inregistrarea unor cheltuieli ca fiind ...
Multe dintre societatile din Romania se confrunta uneori cu situatii iscate tocmai de controalele de fond care produc in unele cazuri neintelegeri cu privire la inregistrarea unor cheltuieli ca fiind deductibile.
Intr-o situatie concreta, controlul de fond nu a considerat deductibile din punct de vedere fiscal taxa de management si asigurarea unei firme cu un leasing financiar, societate care inregistrase aceste taxe pe cheltuielile 613 si 628. Motivarea controlului de fond s-a bazat pe includerea acestor cheltuieli in valoarea mijlocului fix. Societatea in cauza s-a confruntat insa cu o alta problema in momentul in care a fost efectuat un al doilea control de fond. Cheltuielile de aceeasi natura au fost, de data aceasta, considerate deductibile din punct de vedere fiscal. Aceleasi cheltuieli au fost inregistrate diferit in functie de controlul de fond, si nu in functie de natura cheltuielilor.
In realitate insa, potrivit art. 19 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile. In acelasi timp, la stabilirea profitului impozabil se iau in calcul si alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.
Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009, pct. 50-51 stabilesc faptul ca, la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, respectand urmatoarele:
a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

SAF-T Ghid de raportare corecta

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
In ceea ce priveste imobilizarile corporale detinute in baza unui contract de leasing, acestea vor fi inregistrate in contabilitate in functie de prevederile contractelor incheiate intre parti, precum si legislatia in vigoare (pct. 95). Se verifica in acelasi timp cheltuielile care pot fi atribuibile direct achizitiei imobilizarilor.
Se mentioneaza ca taxa de management sau comisionul de administrare reprezinta contravaloarea serviciului de analizare, procesare si evaluare a cererii de acordare a finantarii in sistem leasing si de urmarire a contractului pe parcursul derularii acestuia. Prin urmare, taxa de management si primele anuale de asigurare nu vor fi incluse in costul de achizitie al imobilizarilor deoarece reprezinta cheltuieli ale perioadei.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Datorii si creante ale societatii catre o societate radiata. Cum procedam la scoaterea din evidenta?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 30 si 31 maiCooperative agricole. Termen limita pentru depunerea situatiilor financiareIncetare activitate firma platitoare de TVA. Pastrarea arhivei documentelorCe informatii trebuie sa cuprinda Registrul de Evidenta Fiscala?Ultimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Registrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Material informativ. Modificari aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Articole similare
Imobilizare necorporala: magazin online. Cum inregistram factura?Reduceri comerciale acordate. Cum tratam discountul?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Studiu de caz: Perioada de 5 ani in cazul dreptului de deducere TVACe obligatii TVA in ce priveste o achizitie intracomunitara de bunuri second-handUltimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?TVA respins la rambursare. Cum procedam?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?Inregistrare contract leasing financiar. Cum procedam?Articole similare
Achizitie si livrari de bunuri efectuate in China. Regim TVA.Tratamentul TVA in Romania dupa achizitia unui mijloc de transportCaz practic privind leasingul operationalPractici privind vanzarile cu pret redus. Care vor fi implicatiile fiscale si contabile?In atentia operatorilor economici: Cum stabilim costul de achizitie al bunurilor?Ultimele articole
Evidenta stocurilor in cazul sistemului de comert en detailComercializarea serviciilor de piata. Comertul en detailInregistrarea valorii reziduale dintr-un contract de leasingArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 10-14 noiembrie 2008 - Monitorul OficialImobilizari achizitionate in leasing financiar. Costul de achizitie
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"