Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Receptie marfuri pe baza de avize. Cum gestionam fiscal?

de InfoTva.ro la 10 Oct. 2014 Exclusiv
Tags: receptie marfuri, tva, cheltuieli, inregistrari contabile, tva neexigibil, gestiune

In analiza de mai jos, in magazinul unei firme, in afara de marfuri primite pe baza de facturi, exista si marfuri receptionate cu avize de la persoane juridice. Marfurile din avize se factureaza in momentul vanzarii. Contractele facute de parteneri sunt cele in regim de consignatie.


Vom vedea cum se inregistreaza aceste avize, facturile de la furnizori, descarcarea de gestiune si daca este corect sa fie receptionate marfuri pe baza de avize.

In interiorul tarii, bunurile pot circula fara factura, doar insotite de aviz. Potrivit prevederilor Legii nr.571/2003 Cod fiscal, factura se emite de catre furnizor la data livrarii bunurilor ca fapt generator a TVA, dar nu mai tarziu de data de 15 a lunii urmatoare celei in care bunurile au fost livrate.
De asemenea, conform prevederilor Art. 155 si Art. 156 din  OMFP 3055/2009, inregistrarea in contabilitate a intrarii stocurilor se efectueaza la data transferului riscurilor si beneficiilor.
In general, datele de transfer al controlului, de transfer al proprietati si de livrare coincid. Referitor la activitatea desfasurata in regim de consignatie, pot exista decalaje de timp pentru bunuri vandute in consignatie sau stocurile la dispozitia clientului.
Detinerea cu orice titlu de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.

Astfel, este necesar sa se asigure:

1) receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare. Bunurile materiale primite pentru prelucrare, in custodie sau in consignatie se recepţioneaza si inregistreaza distinct ca intrari in gestiune. In contabilitate, valoarea acestor bunuri se inregistreaza in conturi in afara bilantului;
Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii



2) in situatia unor decalaje intre aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi in mod cert in proprietatea entitatii, se procedeaza astfel:

- bunurile sosite fara factura se inregistreaza ca intrari in gestiune atat la locul de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza receptiei si a documentelor insotitoare;


- bunurile sosite si nereceptionate se inregistreaza distinct in contabilitate ca intrare in gestiune.
Prin urmare, in cazul analizat, marfa  se poate receptiona  pe baza avizelor.
 
MONOGRAFIE

1. La receptia marfii in regim de consignatie, se debiteaza contul 8033 " Valori materiale primite in pastrare sau custodie"

2. Inregistrarea facturilor de vanzare, la data emiterii acestora, cand are loc transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor

4111 „Clienti" =   %   
                             707 „Venituri din vanzarea marfurilor"
                             4427 "TVA colectata"

3. Pe masura ce se livreaza componentele pe baza de Aviz de insotire a marfii,se crediteaza contul 8033 " Valori materiale primite in pastrare sau custodie"

4.Receptia bunurilor se inregistreaza in contul de marfuri pe baza avizului in corespondenta cu contul 408 "Furnizori facturi nesosite".

%                                     =          408 "Furnizori facturi nesosite"
371 " Marfuri"
4428  "TVA neexigibila"

5. In momentul in care se primeste factura, aceasta se va inregistra in corespondenta cu contul 408 "Furnizori facturi nesosite"

408 "Furnizori facturi nesosite"     =          401" Furnizori"
4426 "TVA deductibila"        =          4428 "TVA neexigibila"

6. Scaderea din gesiune a marfurilor vandute
607 "Cheltuieli privind marfurile"        =       371 " Marfuri"

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Receptie marfuri pe baza de avize. Cum gestionam fiscal?":
Rating:

Nota: 3.69 din 5 din 13 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016