Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform art. 10 din HG 621/2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje,cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici care produc ambalaje reutilizabile sunt obligati sa respecte, la fabricarea de ambalaje, cerintele esentiale privind caracterul reutilizabil al unui ambalaj prevazute la pct. 2 din anexa 2, astfel incat acestea sa corespunda unor reutilizari multiple.
Operatorii economici care produc si/sau comercializeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa aplice sistemul depozit in vederea asigurarii unui numar optim de cicluri de utilizare a acestora.
Operatorii economici care produc produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa organizeze un sistem pentru colectarea, in vederea reutilizarii multiple a ambalajelor, prin operatorii economici care comercializeaza aceste produse sau prin centre specializate de colectare a acestor tipuri de ambalaje.
Operatorii economici care produc produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa asigure o distributie optima in teritoriu si o capacitate corespunzatoare a centrelor specializate de colectare astfel incat acestea sa poata prelua de la consumatori ambalajele reutilizabile.
Operatorii economici care comercializeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa informeze consumatorii asupra sistemului depozit si asupra sistemului de colectare a ambalajelor reutilizabile in vederea asigurarii reutilizarii multiple.
Circulatia ambalajelor reutilizabile, paleti, navete si ambalaje primare reutilizabile, intre operatorii economici se face cu respectarea prevederilor Legii contabilitatii 82/1991, republicata, si ale Legii 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel cum e definit la pct. 1 lit. w) din Anexa nr.1 la hotarare, sistem-depozit reprezinta sistemul prin care cumparatorul, la achizitionarea unui produs ambalat, plateste vanzatorului o suma de bani care ii este rambursata atunci cand ambalajul este returnat.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Potrivit art. 13 al hotararii mai sus mentionate, operatorii economici care comercializeaza produse ambalate in ambalaje reutilizabile sunt obligati sa primeasca ambalaje reutilizabile la schimb sau sa ramburseze, la solicitarea cumparatorului, valoarea depozitului.
Aceasta obligatia se limiteaza la ambalajele reutilizabile ale produselor pe care acestia le comercializeaza.
Asadar, operatorii economici care produc/comercializeaza ambalaje reutilizabile sau produse ambalate in ambalaje reutilizabile vor respecta prevederile HG 621/2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje. Circulatia acestora se face cu respectarea prevederilor Legii contabilitatii 82/1991 si Legii 571/2003 privind Codul fiscal .
Ambalajele pot circula intre furnizori si clienti:
- prin schimb, fara facturare sau
- prin facturare.
Din punct de vedere al TVA, conform art. 137 alin. (3) lit. d) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, baza de impozitare a TVA nu cuprinde valoarea ambalajelor care circula intre furnizorii de marfa si clienti, prin schimb, fara facturare.
In acest sens, pct. 19 alin. (7) si (8) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal , stabilesc ca, ambalajele care circula intre furnizorii de marfa si clienti prin schimb, fara facturare, nu se includ in baza de impozitare a taxei, chiar daca beneficiarii nu detin cantitatile de ambalaje necesare efectuarii schimbului si achita o garantie baneasca in schimbul ambalajelor primite. Pentru vanzarile efectuate prin unitati care au obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, suma garantiei banesti incasate pentru ambalaje se evidentiaza distinct pe bonurile fiscale, fara taxa. Restituirea garantiilor banesti nu se reflecta in documente fiscale.
Persoanele care au primit ambalaje in schimbul unei garantii banesti au obligatia sa comunice periodic furnizorului de ambalaje, dar nu mai tarziu de termenul legal pentru efectuarea inventarierii anuale, cantitatile de ambalaje scoase din evidenta ca urmare a distrugerii, uzurii, lipsurilor sau altor cauze de aceeasi natura. In termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii, furnizorii de ambalaje sunt obligati sa factureze cu taxa cantitatile de ambalaje respective. Daca garantiile sunt primite de la persoane fizice de catre proprietarul ambalajelor, pe baza evidentei vechimii garantiilor primite si nerestituite se va colecta taxa pentru ambalajele pentru care s-au incasat garantii mai vechi de un an calendaristic.
Conform art. 138 lit. e) din Codul fiscal , baza de impozitare a TVA se reduce in cazul in care cumparatorii returneaza ambalajele in care s-a expediat marfa, pentru ambalajele care circula prin facturare.
In acest caz, pentru ambalajele returnate de catre client furnizorul va emite factura cu semnul minus.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Venituri din penalitati si cheltuieli de judecata. Obligatii fiscale TVA si impozit pe venitDespagubirile... sunt impozitate cu TVA?Tratamentul fiscal al deducerii TVA in 50 de studii de cazReFACTURARE costuri. Ce solutii avem?TVA si accize, modificate prin OUG 102 din 2013. Explicatii oferite de consultantUltimele articole
TVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDAPFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza serviciile din UESpatii de inchiriat. Cum se aplica TVA de catre firmele care inchiriaza spatiiLivrari catre clienti din state terte. Care este regimul fiscal TVAE-Factura. Cum trebuie sa procedeze contribuabilii cand facturile NU sunt vizibile in SPVArticole similare
Nu riscati nimic. Se dau amenzi intre 15.000 si 40.000 de lei pentru abateri legate de gestionarea deseurilorArticole similare
Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Beneficiar al serviciilor intracomunitare neinregistrat in ROI. Cum inregistram, declaram si aplicam taxarea inversa?Bon fiscal. Obligativitatea stampilariiDatorii si creante ale societatii catre o societate radiata. Cum procedam la scoaterea din evidenta?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 30 si 31 maiUltimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Registrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Material informativ. Modificari aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023Acordare dividende interimare la 31.12.2022. Impozitul va fi de 5% sau de 8%?Articole similare
Nu riscati nimic. Se dau amenzi intre 15.000 si 40.000 de lei pentru abateri legate de gestionarea deseurilor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"