Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In contractele cu furnizorii de marfa ai unei societati exista obligativitatea ca acestia sa suporte o parte din cheltuielile de promovare. Facturile sunt primite direct de societate sau prin intermediul unei agentii de organizare evenimente care factureaza cu TVA inclus. Vom vedea astfel ce regim TVA se aplica refacturarilor unor astfel de servicii catre furnizorii din UE si la ce rand se declara in decontul de TVA. De asemenea, vom stabili daca sumele respective sunt considerate venituri din comisioane, din punct de vedere al impozitului pe veniturile nerezidentilor.
Raspuns:
Se aplica structura de comisionar prevazuta de art. 129 alin. 2 din Codul fiscal si pct. 6 alin. 3 si alin. 4, pct. 7 alin. 2 si pct. 19 alin. 4 din Normele metodologice de aplicare. Astfel, pentru fiecare cheltuiala refacturata se va avea in vedere in primul rand locul prestarii serviciului si, daca locul este in Romania, refacturarea se va face aplicandu-se acelasi regim ca si cel aplicat de prestatorul acestor servicii, considerandu-se ca persoana juridica din Romania a primit si a prestat ea insasi serviciile respective.
Spre exemplu, pentru servicile de marketing, publicitate refacturate, se aplica prevederile art. 133 alin. 2 din Codul fiscal, considerandu-se ca persoana juridica romana a efectuat o prestare de servicii intracomunitare, pe care trebuie sa o declare in declaratia recapitulativa si la rd. 3 si rd. 3.1 din decontul de TVA.
In cazul serviciilor de organizare evenimente trebuie avut in vedere caracterul complex al acestora. Spre exemplu, daca evenimentul consta, in esenta, in participarea la conferinta sau la un seminariu, atunci se aplica prevederile art. 133 alin. 7 lit. b din Codul fiscal si, intrucat locul desfasurarii efective a evenimentului este in Romania, persoana juridica romana va refactura serviciile cu TVA, fara ca prestarea de servicii sa aiba caracter intracomunitar si sa fie declarata in declaratia recapitulativa 390 Vies. In decontul de TVA operatiunea se reflecta la rd. 9 din decont.
Daca evenimentul presupune servicii hoteliere de cazare si masa, atunci devin aplicabile prevederile art. 133 alin. 4 lit. a si d din Codul fiscal si, intrucat locul cazarii si prestarii efective a serviciilor de restaurant este in Romania, se vor refactura serviciile cu TVA, corespunzator cotelor de TVA pentru fiecare serviciu in parte (rd. 9 si/sau rd. 10 din decontul de TVA).
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Daca pentru serviciile facturate agentia de turism aplica regimul special, la refacturare se va pastra acelasi regim, dupa cum reiese din exemplul nr. 4 de la pct. 19 alin. 4 din Normele metodologice. Din punct de vedere al impozitului pe veniturile persoanelor nerezidente, sumele refacturate nu sunt considerate venituri din comisioane, ci din venituri din prestari servicii, in functie de natura lor.
Daca persoana juridica romana percepe si un comision, suplimentar cheltuielilor refacturate, pentru intermedierea realizata, atunci venitul respectiv este tratat ca venit din comisioane. Daca persoana juridica romana care urmeaza sa incaseze sumele refacturate va transmite furnizorilor respectivi certificatul sau de rezidenta fiscala, vor deveni aplicabile conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu diverse state. In general, pentru prestarile de servicii de genul celor aflate in discutie (mai putin veniturile din comisioane) conventiile prevad impozitarea numai in statul de rezidenta a beneficiarului de venit (adica in Romania), ceea ce inseamna ca, in baza certificatului de rezidenta fiscala, partenerii din UE nu trebuie sa retina impozit la veniturile incasate de persoana juridica romana din refacturarea costurilor.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
REFACTURARE CHELTUIELI catre salariatii proprii. Casa de marcatREFACTURARE CHELTUIELI amenda. Care este tratamentul fiscal TVA?TVA si monografie contabila: REFACTURARE CHELTUIELIRefacturare costuri. Cu ce cota de TVA facturam?REFACTURARE CHELTUIELI. Ce cota de TVA se aplica pe factura emisa pentru cheltuieli de executare si onorarii?Ultimele articole
Refacturare diverse cheltuieli. Regim TVAPlasare forta de munca, refacturari cheltuieli. Regim TVATratament fiscal TVA pentru REFACTURARE CHELTUIELITva. REFACTURARE CHELTUIELI. Ce tratament fiscal se aplica?REFACTURARE CHELTUIELI. Care e regimul fiscal?Articole similare
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriStudiu de caz: Plata TVA si raportarea prin decontul 301 pentru un ONGAchizitie de servicii publicitate. Decont special de TVACorectarea erorilor materiale din decontul de TVAOperatiuni cu TVA la incasare. Cum corectam decontul de TVA?Ultimele articole
DECONT TVA 2026 (Formularul 300): studii de caz si situatii practice de completare dupa modificarile OPANAF 174/2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concretE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemDECONT TVA completat si transmis eronat. Cum se poate corecta procedura?Articole similare
PRESTARI SERVICII - antrenoriatOUG 58/2010. Contributii notar public si consultant fiscalControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleExport servicii catre o societate impozabila din SUA. Tratament TVALivrare de bunuri in cadrul unei operatiuni triunghiulare. Ce tratament se aplica corect operatiunilor?Ultimele articole
Impozit pe venituri din alte surse. Cota aplicabila + conditii de incadrarePlatitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAPRESTARI SERVICII. Obligatii TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UENeplatitor de TVA. Cand si cum devine platitor de TVA daca depaseste plafonulLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVA
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



