Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial al Romaniei nr.969/28.12.2015 s-a publicat O.P.A.N.A.F. 3.699/2015 pentru aprobarea procedurii de solutionare a deconturilor negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare. Prevederile actului normativ mai sus mentionat se aplica incepand cu deconturile de T.V.A. depuse dupa data de 1 ianuarie 2016. Deconturile cu sume negative de T.V.A. cu optiune de rambursare in curs de solutionare la data de 1 ianuarie 2016 vor fi rezolvate potrivit procedurii in vigoare la data depunerii lor.
Se supun procedurii de solutionare numai deconturile cu sume negative de T.V.A. cu optiune de rambursare depuse in cadrul termenului legal de depunere. Persoanele impozabile care depun astfel de deconturi dupa expirarea termenului legal de depunere vor prelua suma negativa in decontul perioadei fiscale urmatoare.
Deconturile cu sume negative de T.V.A. cu optiune de rambursare se solutioneaza si in anul 2016 in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:
a) in cazul deconturilor de T.V.A. cu risc fiscal mic - prin emiterea Deciziei de rambursare de T.V.A., in termen de maxim 5 zile de la data depunerii decontului;
b) in cazul deconturilor de T.V.A. depuse de alti contribuabili decat marii contribuaubili, contribuabilii mijlocii sau exportatorii, incadrate la risc fiscal mediu - cu analiza documentara ;
Pentru efectuarea analizei documentare organul fiscal va comunica in scris persoanei impozabile documentele ce trebuie prezentate, data, ora si locul intalnirii, precum si numele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate care se ocupa de analiza. Documentele vor fi prezentate in original si copie si trebuie sa se refere la perioada din care provine suma negativa de T.V.A.
c) in cazul deconturilor de T.V.A. cu risc fiscal mare – cu inspectie fiscala anticipata. Dupa efectuarea inspectiei fiscale, compartimentul cu atributii in acest domeniu intocmeste raportul de inspectie fiscala. in cazul in care taxa colectata si taxa deductibila se modifica fata de sumele inscrise in decontul de T.V.A., se intocmeste Decizia de impunere privind obligatiile principale aferente diferentelor bazelor de impozitare stabilite in cadrul inspectiilor fiscale la persoane juridice sau fizice, dupa caz, care are rol de Decizie de rambursare a T.V.A. in cazul in care nu sunt stabilite diferente fata de suma solicitata la rambursare, se intocmeste Decizia privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, iar Decizia de rambursare a T.V.A. se emite de catre compartimentul de specialitate.
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
![Contabilitatea organizatiilor non-profit](https://www.rs.ro/dbimg/product/1977-contabilitatea-.png)
Contabilitatea organizatiilor non-profit
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Organul fiscal decide, in conditiile prevazute de O.P.A.N.A.F. nr.3.699/2015, daca efectueaza inspectia fiscala anterior sau ulterior aprobarii rambursarii, in baza unei analize de risc.
Prin exceptie, in cazul deconturilor cu suma negativa de T.V.A. cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pana la 45.000 lei, organul fiscal central ramburseaza taxa cu efectuarea, ulterior, a inspectiei fiscale.
Prevederile legale de rambursare a T.V.A. cu control ulterior a deconturilor negative cu optiune de rambursare de pana la 45.000 lei nu se aplica:
a) in cazul in care contribuabilul/platitorul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;
b) in cazul in care organul fiscal central, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite;
Deconturile cu suma negative de T.V.A. cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pana la 45.000 lei, depuse de persoane impozabile, care au fost inscrise in cazierul fiscal, sau se constata faptul ca exista riscul unei rambursari necuvenite, se solutioneaza dupa efectuarea inspectiei fiscale anticipate.
Standardul individual negativ (SIN) reprezinta suma maxima a T.V.A. ce poate fi rambursata fara analiza documentara sau inspectie fiscala anticipata, riscul implicat de aceasta rambursare fiind considerat acceptabil de catre administratia fiscala.
Standardul individual negativ se stabileste trimestrial, avand in vedere raportarile contabile, deconturile de T.V.A. si modul de indeplinire a obligatiilor fiscale in perioada de referinta.
Termenul de solutionare a deconturilor negative cu optiune de rambursare este de 45 de zile, in conformitate cu prevederile art.77 din Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.
in situatiile in care, pentru solutionarea deconturilor negative cu optiune de rambursare, este necesara administrarea de probe suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii probei si data obtinerii acesteia, dar nu mai mult de :
a) doua luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la contribuabilul/platitorul solicitant; termenul de doua luni poate fi prelungit de organul fiscal la cererea contribuabilului/platitorului;
b) trei luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati sau institutii publice ori de la terte persoane din Romania; organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.
c) sase luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati fiscale din alte state, potrivit legii; organul fiscal are obligatia sa instiinteze contribuabilul/platitorul cu privire la prelungirea termenului de solutionare a cererii.
In situatia in care, pe baza analizei de risc, solutionarea cererii necesita efectuarea inspectiei fiscale, termenul de solutionare a cererii este de cel mult 90 de zile de la inregistrarea cererii. in acest caz contribuabilul/platitorul este notificat cu privire la termenul de solutionare aplicabil in termen de 5 zile de la finalizarea analizei de risc.
Sursa: ANAF Galati
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Zoom fiscal: Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVAGuvernul a decis: se majoreaza plafonul pana la 65.000 euro. PFA si microintreprinderile, scutite de inregistrarea TVANoi prevederi prind reinregistrarea in scopuri de TVAEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Diferente TVA la furnizori in functie de curs. Ce implicatii exista asupra DNOR cu control ulterior?Ultimele articole
Se utilizeaza sistemul E-Factura in cazul comertului online?Noile acte normative care reglementeaza inregistrarea in scopuri de TVA si vectorul fiscalANAF ramburseaza TVA in luna februarie in valoare de peste 1,5 miliarde de leiOPANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVASolutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare depuse de marii contribuabiliArticole similare
Ultimele declaratii din luna septembrie. Termene la 25 si 30 septembrieCum recuperam TVA-ul achitat in alt stat membru?Ce norme actuale exista pentru RAMBURSAREA TVA catre persoane neinregistrate in scopuri de TVA?Achizitii intracomunitare de bunuri efectuate de o companie neinregistrata in ROIStudiu de caz: Rambursare TVA pentru investitie finantata din fonduri nerambursabileUltimele articole
ANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneGhid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVARambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatPana pe 30 septembrie 2022 contribuabilii trebuie sa depuna 4 declaratii fiscale pentru perioada de raportare incheiataArticole similare
ANAF va aplica poprirea electronica, iar conturile vor fi deblocate in 2 oreANAF supune dezbaterii publice modelul si continutul formularului 630Proiect ANAF: Stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA in 2016Persoane fizice care folosesc platformele Bolt si Uber. Care este impozitul datorat si cum se declara la ANAF?ANAF modifica doua formulare privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliareUltimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024E-Factura: Care este modalitatea prin care poate fi corectata o factura incarcata in SPVMarti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Articole similare
Esential in activitatea dumneavoastra: INSPECTIA FISCALA ANTICIPATA sau ulterioara – alternative ale solutionarii cererilor de rambursare T.V.A.Fiscul poate amana pana la un an rambursarea TVA si a impozitelor daca e nevoie de inspectia fiscala prealabila![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"