Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Secretarul de stat in Ministerul de Finante, Gabriel Biris, a oferit recent mai multe explicatii cu privire la ordinul care va reglementa inregistrarea comerciantilor en-gros de produse accizabile si care nu detin depozite proprii. Aceasta modificare vine in contextul in care aceasta categorie fusese exclusa ca reglementae din cele doua ordine care gestionau domeniu: OPANAF 1849/2016 si OPANAF 1850/2016.
"Tocmai am avizat ordinul prin care urmeaza sa se reglementeze SI inregistrarea comerciantilor en-gross de produse accizabile (ex. motorina) care NU AU depozite proprii. OPANAF 1849 si 1850 reglementau inregistrarea doar a comerciantilor cu depozite, ceea ce in mod evident nu era deloc in regula... Ordinul a foat deja semnat de presedintele ANAF si trimis la Monitor.
Acest subiect - aparent de interes limitat (in realitate cu un impact urias!), m-a facut sa imi pun mie si colegilor mei din finante si ANAF o intrebare: de ce trebuie sa inregistram pe acesti comercianti (cu sau fara depozite)?
Primul raspuns: ca asa spune Codul fiscal.
Buun, dar de ce am prevazut asta in Cod?
Al doilea raspuns: pentru ca produsele accizabile sunt considerate cu risc fiscal crescut si trebuie sa stim cine le comercializeaza", a scris secretarul de stat aici.
Acesta si-a completat explicatiile facand referire la colectarea TVA-ului pentru pretul de vanzare catre comerciantul en-gros, amintind totodata ca vorbim de mii de astfel de comercianti in comparatie cu doar cateva zeci de antrepozitari:

Declaratia Unica 2023 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS

Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
"La comerciantii en-gross produsul (de ex. motorina) ajunge de la producator/importator cu acciza platita. La scoaterea motorinei din antrepozit (unde produsul este inca neaccizat) nu numai ca 100% din acciza este colectata, dar este colectat si TVA pentru pretul de vanzare catre comerciantul en-gros.
Cum in acest caz pe lantul de distributie (de la producator la consumator) vorbim de un adaos pentru en-grosist de maxim 3%, inseamna ca cea mai mare parte din TVA (97%) este deja colectata.
Deci, la iesirea din antrepozit, avem deja aprox. 99% din taxa datorata bugetului colectata.
Antrepozitari (producatori/importatori) sunt cateva zeci. Comercianti en-gros sunt cateva mii, cam de 100 de ori mai multi. Pe care ii inregistram, iar inregistrarea nu e chiar automata, apar evident conditionari (nu esti inregistrat, nu existi...).
E drept ca nu vorbim de aceleasi conditionari ca la antrepozite, dar totusi ramane o intrebare la care inca nu am primit un raspuns rezonabil: pentru 1% din taxa inregistram (deci si urmarim!) de 100 de ori mai multe companii decat pentru 99% din taxa? Nu mai bine sa ne folosim resursele (limitate) sa controlam mai bine producatorii/importatorii de produse accizabile acolo unde sunt si banii multi pentru buget??? La alcool inca evaziunea este in floare... La motorina stam ceva mai bine, dar nici acolo nu stam chiar pe roze".
Concluzia secretarului de stat, Gabriel Biris, a fost ca mai exista multe aspecte de completat si reparat in Codul fiscal. Puteti urmari AICI alte declaratii pe teme similare.
Va asteptam si in Grupul Contabililor din Romania pentru noutati din domeniu si discutii pe teme de fiscalitate!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
GABRIEL BIRIS considera ca impozitul pe cladiri nu incurajeaza investitiile de calitateRezolvari propuse de av. GABRIEL BIRIS pentru Fiscalizarea consumului (TVA) vs. Noul Cod fiscalEfectul reducerii TVA la alimente asupra afacerilor din domeniu. Care credeti ca vor fi consecintele pe termen lung?Ce prevederi fiscale noi aduce 2010Parcursul incurcat al deductibilitatii TVA la autoturismeUltimele articole
GABRIEL BIRIS, despre Declaratia unica: Raman discrepantele uriase dintre CAS si CASSGABRIEL BIRIS vede in split TVA mai degraba crearea unui nou instrument de controlAvem o legislatie TVA complicata si care nu sprijina mediul de afaceriSe schimba regulile privind codul de TVA. Noile reglementari pentru formularul 088ANAF ar putea schimba Declaratia 088 din nou. De data aceasta, din alte motiveArticole similare
Deducere TVA factura avans. Achizitie bunCare sunt obligatiile fiscale legate de evidenta contabila la o firma mica?TVA redus la lapte praf si scutece. Un nou proiect de legeScutirea de impozit pe profitul reinvestit. OUG 19/2014TVA - O firma din Romania livreaza marfuri in Franta, insa produsele finite sunt facturate unei societati din ElvetiaUltimele articole
Calculare impozit in IT. Cum se calculeaza impozitul cand sunt acordate si tichete de masa?Reminder ANAF! Joi, 30 noiembrie 2023, termenul limita pentru depunerea formularului 398 -Declaratie speciala de TVAD300 in 2023. Cum se inregistreaza in formular prestarile de servicii efectuate pentru companii din tari nonUE?Sistemul Garantie-Returnare devine functional. Cu ce dificultati se vor confrunta contabilii de la 30 noiembrie 2023?CODUL FISCAL, modificat prin Legea 296/2023. Ce schimbari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii?Articole similare
Nou! Hotararea CCF 7/2015. Examen atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent. Sesiunea noiembrie 2015Deducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiPresedintele solicita din nou sa se renunte la acciza pe carburantiMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiBuletin informativ ANAF: 11 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 27-31 martie 2023Ultimele articole
Cum a fost modificat impozitul pe profit prin Legea 296/2023Tot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEOperatiunea “Nargile”: Sanctiuni contraventionale de peste 1.301.500 lei aplicate de catre inspectorii antifraudaExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutirePana pe 31 august 2023 trebuie depusa Declaratia speciala de TVA - Formularul 398Articole similare
Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.3)Articole similare
Avantaje in natura. Ce tratament aplicam pentru TVA si impozitul pe profit?Cum decontam taxa calculata pentru depasirea plafonului?Ministrul Finantelor: Evaziunea fiscala a ajuns o problema de securitate nationalaTranzactii succesive cu aceleasi bunuri din A.I.C. Ce tratament TVA se aplica?TVA - Sponsorizare - Livrare de bunuri asimilataUltimele articole
TVA fara erori si ZERO amenzi! Folositi “Ghidul practic pentru determinarea corecta a locului prestarilor de servicii”Achizitii intracomunitare. 3 exemple detaliateTransport de bunuri. Exista obligativitatea stampilarii CMR-ului de catre ambele parti implicate pentru justificarea scutirii de TVA?Cum poate fi modificata perioada fiscala de raportare din trimestru in luna calendaristica daca plafonul legal este depasitO societate doreste sa acorde avantaje in natura salariatilor. Sunt cheltuieli deductibile? Se deduce TVA?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"