Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Secretarul de stat in Ministerul de Finante, Gabriel Biris, a oferit recent mai multe explicatii cu privire la ordinul care va reglementa inregistrarea comerciantilor en-gros de produse accizabile si care nu detin depozite proprii. Aceasta modificare vine in contextul in care aceasta categorie fusese exclusa ca reglementae din cele doua ordine care gestionau domeniu: OPANAF 1849/2016 si OPANAF 1850/2016.
"Tocmai am avizat ordinul prin care urmeaza sa se reglementeze SI inregistrarea comerciantilor en-gross de produse accizabile (ex. motorina) care NU AU depozite proprii. OPANAF 1849 si 1850 reglementau inregistrarea doar a comerciantilor cu depozite, ceea ce in mod evident nu era deloc in regula... Ordinul a foat deja semnat de presedintele ANAF si trimis la Monitor.
Acest subiect - aparent de interes limitat (in realitate cu un impact urias!), m-a facut sa imi pun mie si colegilor mei din finante si ANAF o intrebare: de ce trebuie sa inregistram pe acesti comercianti (cu sau fara depozite)?
Primul raspuns: ca asa spune Codul fiscal.
Buun, dar de ce am prevazut asta in Cod?
Al doilea raspuns: pentru ca produsele accizabile sunt considerate cu risc fiscal crescut si trebuie sa stim cine le comercializeaza", a scris secretarul de stat aici.
Acesta si-a completat explicatiile facand referire la colectarea TVA-ului pentru pretul de vanzare catre comerciantul en-gros, amintind totodata ca vorbim de mii de astfel de comercianti in comparatie cu doar cateva zeci de antrepozitari:
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
![Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3203-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
![Impozitarea veniturilor din chirii 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3152-impozitarea-ven.jpg)
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
"La comerciantii en-gross produsul (de ex. motorina) ajunge de la producator/importator cu acciza platita. La scoaterea motorinei din antrepozit (unde produsul este inca neaccizat) nu numai ca 100% din acciza este colectata, dar este colectat si TVA pentru pretul de vanzare catre comerciantul en-gros.
Cum in acest caz pe lantul de distributie (de la producator la consumator) vorbim de un adaos pentru en-grosist de maxim 3%, inseamna ca cea mai mare parte din TVA (97%) este deja colectata.
Deci, la iesirea din antrepozit, avem deja aprox. 99% din taxa datorata bugetului colectata.
Antrepozitari (producatori/importatori) sunt cateva zeci. Comercianti en-gros sunt cateva mii, cam de 100 de ori mai multi. Pe care ii inregistram, iar inregistrarea nu e chiar automata, apar evident conditionari (nu esti inregistrat, nu existi...).
E drept ca nu vorbim de aceleasi conditionari ca la antrepozite, dar totusi ramane o intrebare la care inca nu am primit un raspuns rezonabil: pentru 1% din taxa inregistram (deci si urmarim!) de 100 de ori mai multe companii decat pentru 99% din taxa? Nu mai bine sa ne folosim resursele (limitate) sa controlam mai bine producatorii/importatorii de produse accizabile acolo unde sunt si banii multi pentru buget??? La alcool inca evaziunea este in floare... La motorina stam ceva mai bine, dar nici acolo nu stam chiar pe roze".
Concluzia secretarului de stat, Gabriel Biris, a fost ca mai exista multe aspecte de completat si reparat in Codul fiscal. Puteti urmari AICI alte declaratii pe teme similare.
Va asteptam si in Grupul Contabililor din Romania pentru noutati din domeniu si discutii pe teme de fiscalitate!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
GABRIEL BIRIS, despre Declaratia unica: Raman discrepantele uriase dintre CAS si CASSGABRIEL BIRIS vede in split TVA mai degraba crearea unui nou instrument de controlAtentie: TVA ar putea creste pana la 20-21% in acest an!Avem o legislatie TVA complicata si care nu sprijina mediul de afaceriRezolvari propuse de av. GABRIEL BIRIS pentru Fiscalizarea consumului (TVA) vs. Noul Cod fiscalUltimele articole
Se schimba regulile privind codul de TVA. Noile reglementari pentru formularul 088GABRIEL BIRIS considera ca impozitul pe cladiri nu incurajeaza investitiile de calitateANAF ar putea schimba Declaratia 088 din nou. De data aceasta, din alte motiveDezechilibrul de forta intre ANAF si contribuabili este din ce in ce mai mareEfectul reducerii TVA la alimente asupra afacerilor din domeniu. Care credeti ca vor fi consecintele pe termen lung?Articole similare
Solutii aplicate pentru schimbarea perioadei fiscale: plata lunara TVAORDIN MFP: Masuri sanctionatorii de anulare a inregistrarii in scopuri de TVANu uitati de termenul de 25 octombrie 2016: impozitul pe venit si din CASS pentru veniturile din activitati agricoleAchizitii combustibil si taxe de drum UE. Cum procedam cand nu se mai recupereaza o parte din TVA?Impozitarea veniturilor pe dividende distribuite persoanelor juridiceUltimele articole
E-Factura: Ce inregistrari contabile sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniPierdere fiscala in 2023. Cum se calculeaza impozitul pe profitDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneE-Transport: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITArticole similare
Baza de impozitare a TVA pentru achizitiile intracomunitare. Acciza se declara in D390?Supraincalzirea economiei. Consiliul fiscal despre substanta economica a pachetului de relaxare fiscalaInactivitate temporara declarata la ONRC. Care e procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu in 2014?Norme TVA in 2013: Ajustarea bazei de impozitareAchizitie bunuri second-hand din state membre - inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniMod de calcul sume redirectionate prin formularul 177Finantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CCum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024E-Transport: Modificari asupra contraventiilor, implementate prin OUG 43/2024Articole similare
Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.3)Articole similare
Masurile de simplificare la TVA . Ce operatiuni au tratament special?Vanzare bun imobil si teren - regim fiscal TVAIesirea din sistemul TVA la incasare. Cum facem COLECTAREA TVA?Studiu de caz: Includem TVA pe o factura de transport de marfuri destinata clientului final?Avantaje in natura. Ce tratament aplicam pentru TVA si impozitul pe profit?Ultimele articole
Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVATVA fara erori si ZERO amenzi! Folositi “Ghidul practic pentru determinarea corecta a locului prestarilor de servicii”Achizitii intracomunitare. 3 exemple detaliateTransport de bunuri. Exista obligativitatea stampilarii CMR-ului de catre ambele parti implicate pentru justificarea scutirii de TVA?Cum poate fi modificata perioada fiscala de raportare din trimestru in luna calendaristica daca plafonul legal este depasit![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"