Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare: In cazul in care o societate comerciala isi desfasoara activitatrea/ are sediul social/ intr-un apartament inchiriat de la o persoana fizica (Conform contract de inchiriere ), sunt ...
Intrebare:
In cazul in care o societate comerciala isi desfasoara activitatrea/ are sediul social/ intr-un apartament inchiriat de la o persoana fizica (Conform contract de inchiriere ), sunt deductibile la calculul impozitului pe profit chletuielile cu energia electrica , apa , gazele In cazul in care aceste facturi de utilitati nu sunt pe numele societatii comerciale ci pe numele persoanei fizice ?
Raspuns:
In conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Titlul II, art. 19, profitul impozabil este definit ca fiind diferenta dintre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal. La suma obtinuta se adauga cheltuielile nedeductibile si se scad veniturile neimpozabile.
Din formula de calcul a profitului impozabil rezulta ca baza impozabila a impozitului pe profit se determina pornind de la veniturile si cheltuielile inregistrate de persoana juridica in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit acestor reglementari, veniturile sunt sumele sau valorile incasate sau de incasat in nume propriu din activitatea curenta, cat si castigurile din orice alte surse. Veniturile sunt din exploatare, financiare si extraordinare, in functie de activitatea desfasurata de societate.
Din punct de vedere contabil, cheltuielile sunt reprezentate de totalitatea operatiilor economice care afecteaza patrimoniul unei societati prin diminuarea activului sau prin marirea pasivului. Organizarea contabilitatii cheltuielilor are la baza conceptia dualistica specifica tarilor cu economie de piata dezvoltata si anume:
a) contabilitate financiara, care cuprinde in obiectul sau evaluarea si inregistrarea cheltuielilor grupate in functie de natura activitatilor (de exploatare, financiara, extraordinara) si de natura resurselor utilizate (cheltuieli cu materii prime, materiale, de personal, servicii primite, amortizari).
Cheltuielile reflectate in contabilitatea financiara pot fi grupate in functie de momentul angajarii lor astfel:
- cheltuieli constatate in momentul platii lor, care se inregistreaza in corespondenta cu conturile de trezorerie,
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- cheltuieli angajate cu plata ulterioara, motiv pentru care se inregistreaza in corespondenta cu conturile de terti,
- cheltuieli calculate pentru a estima deprecierile definitive sau latente, fara a angaja o plata, reprezentate de amortizari si provizioane.
b) contabilitatea de gestiune, care cuprinde in obiectul sau contabilizarea cheltuielilor grupate dupa destinatia si functia lor pe feluri de produse, lucrari si servicii.
Potrivit dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1826/2003 pentru aprobarea Precizarilor privind unele masuri referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii de gestiune, date in aplicarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, toate persoanele juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, inclusiv contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii.
In functie de specificul activitatii desfasurate, contabilitatea de gestiune va asigura, in principal, inregistrarea operatiilor privind colectarea si repartizarea cheltuielilor pe destinatii, respectiv pe activitati, sectii, faze de fabricatie, centre de costuri, centre de profit, dupa caz, precum si calculul costului de achizitie, de productie, de prelucrare al bunurilor intrate, obtinute, lucrarilor executate, serviciilor prestate, productiei in curs de executie, imobilizarilor in curs etc., din unitatile de productie, comerciale, prestatoare de servicii, financiare si alte domenii de activitate.
Pentru calculul costurilor bunurilor, lucrarilor, serviciilor si al costurilor perioadei, cheltuielile inregistrate in contabilitatea financiara, dupa natura lor, se grupeaza in contabilitatea de gestiune astfel:
a) cheltuieli directe;
b) cheltuieli indirecte;
c) cheltuieli de desfacere;
d) cheltuieli generale de administratie.
Din punct de vedere fiscal, potrivit dispozitiilor art. 21, cheltuielile inregistrate in evidenta contabila conform facturilor de utilitati primite de la furnizorii de servicii de aceasta natura, sunt considerate cheltuieli deductibile. Conform prevederilor alin. (3), lit. m), si a pct. 37 din normele de aplicare ale Codului fiscal, aprobate prin HG nr. 44/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, justificarea acestor cheltuieli se face pe baza documentelor legale, cum sunt contractele incheiate de catre proprietarul spatiului cu furnizorii de utilitati.
Deductibilitatea cheltuielilor este limitata la ponderea spatiului ocupat de chirias, respectiv se face raportul dintre suprafata ocupata de acesta si suprafata totala a apartamentului.
Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Articol adaugat la 24 februarie 2010
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa
fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Infotva.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ghidul fiscal al Asociatiilor de proprietariDin 1 ianuarie 2023 este introdusa o limita lunara de 33% pentru beneficiile extrasalariale care pot fi acordate de firme angajatilorContract de comodat. Prorata TVAGuvernul a aprobat o schema de ajutor de minimis pentru Programul Pilot Start-Up Mediu Eco-BusinessStudiu de caz: Apartament utilizat pentru sediu si cladire cu destinatie mixta. Noul impozit pe cladiriUltimele articole
Cheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiImpozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utileDin 1 ianuarie 2024 NU se mai acorda scutiri de impozit pentru banii de telemuncaE-Factura in 2024: Se transmit in sistem facturile pentru consumul de UTILITATI in cazul in care aveti chiriasi?Beneficii neimpozabile. Care este cota maxima pentru deducerea cadourilor din fondul de salarii al angajatilor?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"