Tags: eroare materiala, corectare erori
Va rog sa imi spuneti, cum pot sa fac corectarea erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, daca am trecut suma de la randul 39 la randul 40.
Raspunsul consultantului fiscal Otilia Roman:
In Anexa nr. 1: INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015, la punctul 3 se arata:
“3.Prin prezentele instructiuni pot fi corectate erori materiale de tipul:
a)erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.;”
Eroarea de care mentionati dvs se incadreaza la lit. a) de mai sus, fiind considerata eroare materiale si care se poate corecta conform acestor intsructiuni.
Astfel, societatea trebuie sa solicite, printr-o cerere formulata in acest sens, in care se explica natura erorii, la care se anexeaza documente justificative.
In Instructiunile mentionate, se prevad urmatoarele masuri:
“4.Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala).
9._
(1)Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
(2)Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
11._
(1)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma negativa de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursare".
(2)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma pozitiva de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitata pana la data depunerii decontului de TVA". Termenul de plata a diferentei pozitive de taxa pe valoarea adaugata se stabileste, potrivit reglementarilor legale, in functie de data comunicarii deciziei de corectare.”
Asadar, societatea depune la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal o cerere in care se trec toate datele de identificare a societatii, inclusiv un numar de telefon (nu este una tip), in care descrie starea actuala (natura erorii) si se solicita corectarea acesteia prin inscrierea sumei respective pe randul corect (se arata ca “Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd.45 din decontul perioadei fiscale precedente) neachitate pana la data depunerii decontului de TVA “ a fost preluat eronat pe randul 40 in loc de randul corect 39 in
decontul de tva al lunii …. anul …. depus on line sub numarul …..
si ca se doreste corectarea erorii in acest decont, conform punctului 3 lit. a) din INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015.
La aceasta cerere se anexeaza copii de pe:
• decontul de tva depus, in care apare eroarea,
• validarea (recipisa) depunerii
• un decont de tva refacut corect
• copie CUI firma
• imputernicire pentru persoana care depune documentatia si copie de pe buletinul acesteia.
Dupa depunerea documentatiei, organul fiscal, potrivit punctelor 10, 11 si 13 din Instructiuni, analizeaza documentele si emite fie decizia de aprobare, fie decizia de respingere.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregistrare si evidenta donatii
Intrebare:
Situatie de fapt:
Suntem o asociatie non-profit, cod caen 9499. Avem un contract incheiat cu Banca pentru alimente - ONG, obiectul prezentului contract il constituie acordarea cu caracter repetitive, cu titlu gratuit de catre donator beneficiarului, adica asociatiei noastre, a unor produse alimentare si nealimentare, numite ajutoare cu scopul sustinerii si dezvoltarii activitatii social-caritabile si proiectelor asiciatiei noastre.
Atasat gasiti contractul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare cladire catre asociat
Intrebare:
O societate achizitioneaza un imobil construit in 2020 in 11.02.2021 cu valoarea de 545.000l ei prin taxare inversa. Durata de amortizare este 49 ani, valoarea amortizata fiind de 45.000 lei. In martie 2025, administratorul/asociat unic 100% hotaraste sa-l cumpere de la societate. Va rugam se ne precizati toate operatiunile pe care le avem de facut:
1. Cu ce pret de vanzare putem sa-l vindem? Daca se calculeaza tva? Inregistrari contabile?
2. Mai trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitiile intracomunitare de bunuri
Intrebare:
O societate rezidenta in Polonia cu cod valid de tva, livreaza echipamente de tratarea apelor uzate catre o societate beneficiara din Romania cu cod valabil de tva. In pretul total al echipamentelor include:
Pretul setului de echipamente, Costuri pentru supravegherea lucrarilor de instalare si punere in functiune (Supervizare la Instalare - max 10 zile lucratoare pe santier si Supervizare punere in functiune si formare a personalului - max 10 zile lucratoare pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit suplimentar 0.5% - Activitati in domeniul petrol si gaze
Intrebare:
Impozit suplimentar pt PJ care desfasoara activitati in dom. petrol si gaze de 0.5%.
Societatea este autorizata pentru comertul cu produse combustibili lichizi si solizi, CAEN 4681.
In calitate de lider de asociere si antreprenor, are subcontractanti la diferite lucrari pentru care asigura combustibil, motorina la locul de munca si care se factureaza cf. contractelor incheiate .Practic societatea nu desfasoara activitati de comert cu carburanti cu alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<