Tags: eroare materiala, corectare erori
Va rog sa imi spuneti, cum pot sa fac corectarea erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, daca am trecut suma de la randul 39 la randul 40.
Raspunsul consultantului fiscal Otilia Roman:
In Anexa nr. 1: INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015, la punctul 3 se arata:
“3.Prin prezentele instructiuni pot fi corectate erori materiale de tipul:
a)erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.;”
Eroarea de care mentionati dvs se incadreaza la lit. a) de mai sus, fiind considerata eroare materiale si care se poate corecta conform acestor intsructiuni.
Astfel, societatea trebuie sa solicite, printr-o cerere formulata in acest sens, in care se explica natura erorii, la care se anexeaza documente justificative.
In Instructiunile mentionate, se prevad urmatoarele masuri:
“4.Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala).
9._
(1)Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
(2)Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
11._
(1)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma negativa de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursare".
(2)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma pozitiva de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitata pana la data depunerii decontului de TVA". Termenul de plata a diferentei pozitive de taxa pe valoarea adaugata se stabileste, potrivit reglementarilor legale, in functie de data comunicarii deciziei de corectare.”
Asadar, societatea depune la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal o cerere in care se trec toate datele de identificare a societatii, inclusiv un numar de telefon (nu este una tip), in care descrie starea actuala (natura erorii) si se solicita corectarea acesteia prin inscrierea sumei respective pe randul corect (se arata ca “Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd.45 din decontul perioadei fiscale precedente) neachitate pana la data depunerii decontului de TVA “ a fost preluat eronat pe randul 40 in loc de randul corect 39 in
decontul de tva al lunii …. anul …. depus on line sub numarul …..
si ca se doreste corectarea erorii in acest decont, conform punctului 3 lit. a) din INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015.
La aceasta cerere se anexeaza copii de pe:
• decontul de tva depus, in care apare eroarea,
• validarea (recipisa) depunerii
• un decont de tva refacut corect
• copie CUI firma
• imputernicire pentru persoana care depune documentatia si copie de pe buletinul acesteia.
Dupa depunerea documentatiei, organul fiscal, potrivit punctelor 10, 11 si 13 din Instructiuni, analizeaza documentele si emite fie decizia de aprobare, fie decizia de respingere.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calculul CASS pentru PFA si C.I.M. 2024
Intrebare:
Un PFA care in 2024 a avut activitatea pe pierdere, a fost si salariat in perioada ianuarie - decembrie 24 obtinand venituri astfel: ian. 24 cu un venit de 660 lei, febr. 24 = 1414 lei, martie 24 = 786 lei, nov. 24 = 2643 lei si dec. 24 = 185 lei, in restul timpului avand contractul suspendat. Este si coasigurat pe pensia de handicap a sotiei - deci asigurat la sanatate.
Intrebare: Plateste cass pentru activitatea de la PFA la nivelul a 6 salarii minime (1980 lei) sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie servicii transport din afara UE
Intrebare:
Suntem casa de expeditii. Se exporta marfuri din RO catre Republica Moldova. Factura de transport aferenta exportului o emitem catre exportatorul roman fara tva (scutit cf. art. 294 alin.1 Cod Fiscal; avem documentele necesare). Transportul se realizeaza efectiv de catre un transportator cu sediul in Moldova, care ne emite factura fara TVA. Cum trebuie inregistrata factura de transport de la societatea din Moldova? Cu tva 0 sau se face taxare inversa? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Descriere servicii in factura emisa
Intrebare:
In cadrul societatii noastre se desfasoara diverse proceduri de chirurgie plastica (augumentare mamara, rinoseptoplastie, injectari, abdominoplastie, blefaroplastie etc).
Este obligatorie detalierea serviciului prestat pe factura?
Care este impactul fiscal daca nu detaliem serviciile?
Putem trece doar servicii medicale? Exista riscul sanctionarii la un eventual control Anaf?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<