Tags: eroare materiala, corectare erori
Va rog sa imi spuneti, cum pot sa fac corectarea erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, daca am trecut suma de la randul 39 la randul 40.
Raspunsul consultantului fiscal Otilia Roman:
In Anexa nr. 1: INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015, la punctul 3 se arata:
“3.Prin prezentele instructiuni pot fi corectate erori materiale de tipul:
a)erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.;”
Eroarea de care mentionati dvs se incadreaza la lit. a) de mai sus, fiind considerata eroare materiale si care se poate corecta conform acestor intsructiuni.
Astfel, societatea trebuie sa solicite, printr-o cerere formulata in acest sens, in care se explica natura erorii, la care se anexeaza documente justificative.
In Instructiunile mentionate, se prevad urmatoarele masuri:
“4.Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala).
9._
(1)Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
(2)Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
11._
(1)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma negativa de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursare".
(2)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma pozitiva de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitata pana la data depunerii decontului de TVA". Termenul de plata a diferentei pozitive de taxa pe valoarea adaugata se stabileste, potrivit reglementarilor legale, in functie de data comunicarii deciziei de corectare.”
Asadar, societatea depune la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal o cerere in care se trec toate datele de identificare a societatii, inclusiv un numar de telefon (nu este una tip), in care descrie starea actuala (natura erorii) si se solicita corectarea acesteia prin inscrierea sumei respective pe randul corect (se arata ca “Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd.45 din decontul perioadei fiscale precedente) neachitate pana la data depunerii decontului de TVA “ a fost preluat eronat pe randul 40 in loc de randul corect 39 in
decontul de tva al lunii …. anul …. depus on line sub numarul …..
si ca se doreste corectarea erorii in acest decont, conform punctului 3 lit. a) din INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015.
La aceasta cerere se anexeaza copii de pe:
• decontul de tva depus, in care apare eroarea,
• validarea (recipisa) depunerii
• un decont de tva refacut corect
• copie CUI firma
• imputernicire pentru persoana care depune documentatia si copie de pe buletinul acesteia.
Dupa depunerea documentatiei, organul fiscal, potrivit punctelor 10, 11 si 13 din Instructiuni, analizeaza documentele si emite fie decizia de aprobare, fie decizia de respingere.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariul minim in constructii
Intrebare:
In cazul COD CAEN 4221 este obligatorie plata salariilor la nivelul salariului minim in constructii?
In cazul Administratorului cu care este incheiat un contract de administrare (nu contract individual de munca) indemnizatia trebuie sa fie egala cu salariul minim in constructii (4528 lei) sau poate sa fie platit la nivelul salariului minim (4050 lei).
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Intermediere activitate de transport
Intrebare:
Firma A din Romania, platitoare de TVA, transportator, doreste sa intermedieze un transport intracomunitar intre prestator B din Romania, platitor TVA si client din Polonia. Va rog respectuos sa ne comunicati daca trebuie sa primeasca factura de la transportator cu valoarea transportului si sa emita factura catre client polonez cu valoarea prestatiei la care adauga profitul firmei, sau poate sa factureze doar un comision catre client Polonia urmand ca transportatorul B sa factureze...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie etapizata servicii. Cota de tva
Intrebare:
O firma platitoare de TVA are un contract de prestari servicii de proiectare incheiat in anul 2024 cu o firma platitoare de TVA. In contract pe langa serviciile de proiectare sunt prevazute diferite avize de obtinut, acestea fiind in sarcina firmei prestatoare si decontate ulterior de client. Astfel, pe toata durata contractului firma prestatoare obtine si plateste avizele pe baza de facturi emise pe numele sau (TVA 19%). Ulterior, la sfarsitul contractului, toate avizele obtinute...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim fiscal penalitati comerciale
Intrebare:
Societatea noastra nu a achitat 2 facturi de la furnizor din 29.11. 20218 in valoare de 87.932,32 si din 30.12.2019 in valoare de 428.400 lei. Furnizorul a dat in judecata societatea noastra prin care pretinde plata sumei totale de 516.332 lei plus plus penalitati contractuale pentru neplata facturi in valoare de 300.000 lei, conform contract de prestari servicii.
Prin hotarare judecatoreasca s-au acceptat si penalitatile in valoare de 300.000 lei. Intrebarea este: sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Compensare datorie - stocuri asociat unic
Intrebare:
Avem intrebarea urmatoare cu privire la un SRL care doreste sa isi inchida activitatea. Avem stoc de marfa in contul 371 precum si datorie catre asociatul unic in contul 4551. Avand in vedere ca societatea datoreaza bani din contractele de creditare catre asociatul unic se poate sa compensez cumva cu stocul de marfa ramas? Sau cum se poate trece marfa in posesia directa a asociatului unic? Exista implicatii fiscale? Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<