Tags: eroare materiala, corectare erori
Va rog sa imi spuneti, cum pot sa fac corectarea erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, daca am trecut suma de la randul 39 la randul 40.
Raspunsul consultantului fiscal Otilia Roman:
In Anexa nr. 1: INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015, la punctul 3 se arata:
“3.Prin prezentele instructiuni pot fi corectate erori materiale de tipul:
a)erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.;”
Eroarea de care mentionati dvs se incadreaza la lit. a) de mai sus, fiind considerata eroare materiale si care se poate corecta conform acestor intsructiuni.
Astfel, societatea trebuie sa solicite, printr-o cerere formulata in acest sens, in care se explica natura erorii, la care se anexeaza documente justificative.
In Instructiunile mentionate, se prevad urmatoarele masuri:
“4.Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala).
9._
(1)Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
(2)Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
11._
(1)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma negativa de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursare".
(2)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma pozitiva de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitata pana la data depunerii decontului de TVA". Termenul de plata a diferentei pozitive de taxa pe valoarea adaugata se stabileste, potrivit reglementarilor legale, in functie de data comunicarii deciziei de corectare.”
Asadar, societatea depune la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal o cerere in care se trec toate datele de identificare a societatii, inclusiv un numar de telefon (nu este una tip), in care descrie starea actuala (natura erorii) si se solicita corectarea acesteia prin inscrierea sumei respective pe randul corect (se arata ca “Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd.45 din decontul perioadei fiscale precedente) neachitate pana la data depunerii decontului de TVA “ a fost preluat eronat pe randul 40 in loc de randul corect 39 in
decontul de tva al lunii …. anul …. depus on line sub numarul …..
si ca se doreste corectarea erorii in acest decont, conform punctului 3 lit. a) din INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015.
La aceasta cerere se anexeaza copii de pe:
• decontul de tva depus, in care apare eroarea,
• validarea (recipisa) depunerii
• un decont de tva refacut corect
• copie CUI firma
• imputernicire pentru persoana care depune documentatia si copie de pe buletinul acesteia.
Dupa depunerea documentatiei, organul fiscal, potrivit punctelor 10, 11 si 13 din Instructiuni, analizeaza documentele si emite fie decizia de aprobare, fie decizia de respingere.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatia generarii codului UIT
Intrebare:
O societate din Romania a comandat anumite bunuri din China. La momentul lansarii comenzii, a comunicat si informatiile necesare pentru generarea codului UIT.
Cu toate acestea, societatea a fost pusa in situatia in care am primit bunurile direct la sediu fara a primi DVI pentru importul bunurilor in Romania si fara sa aiba posibilitatea de a genera un cod UIT pe care sa il comunice transportatorului.
Din detaliile aflate ulterior de la furnizor, bunurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declaratia unica venituri inchiriere imobile
Intrebare:
Persoana fizica care detine doua imobile prin contract de vanzare cumparare cu procurator de fonuduri prin donatie, cumparatorul ii face procura notariala procuratorului de fonduri cu puteri depline in ceeea ce priveste imobilele. Acesta le are inchiriate in regim turistic (booking). Intrebarea este cine depune declaratia unica privind declararea veniturilor?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Arendarea unui teren intravilan intre persoane juridice
Intrebare:
Detinem un teren intravilan pe care nu il folosim si dorim sa il dam in arenda catre o persoana juridica.
Se poate face un contract de dare in arenda cu titlu gratuit, fara sa solicitam plata nici unei arende? Ce implicatii fiscale are aceasta situatie? (facturare, tva, taxe, tratament fiscal).
Daca incheiem un contract cu o suma foarte mica (pentru a nu se da in mod gratuit) ne puteti ajuta cu o monografie contabila pentru arenda si de asemenea cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare contract inchiriere
Intrebare:
O persoana fizica a inregistrat un contract de cedare a folosintei bunirilor cu o societate (asociatie sportiva). In conditiile in care in anul fiscal 2024 Asociatia nu a platit chiria lunara convenita prin contract, persoana fizica mai are obligatia de a depune Declaratia unica? Oare nu ar fi trebuit anuntat Anaf-ul ca nu s-au mai incasat sumele din chirie si sa depuna C168 sau o conventie de amanare a platii sumelor prevazute in contract? Partile nu doresc rezilierea contractului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<