Tags: eroare materiala, corectare erori
Va rog sa imi spuneti, cum pot sa fac corectarea erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, daca am trecut suma de la randul 39 la randul 40.
Raspunsul consultantului fiscal Otilia Roman:
In Anexa nr. 1: INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015, la punctul 3 se arata:
“3.Prin prezentele instructiuni pot fi corectate erori materiale de tipul:
a)erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.;”
Eroarea de care mentionati dvs se incadreaza la lit. a) de mai sus, fiind considerata eroare materiale si care se poate corecta conform acestor intsructiuni.
Astfel, societatea trebuie sa solicite, printr-o cerere formulata in acest sens, in care se explica natura erorii, la care se anexeaza documente justificative.
In Instructiunile mentionate, se prevad urmatoarele masuri:
“4.Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala).
9._
(1)Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
(2)Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
11._
(1)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma negativa de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursare".
(2)In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma pozitiva de taxa pe valoarea adaugata, persoana impozabila o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare comunicarii deciziei de corectare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitata pana la data depunerii decontului de TVA". Termenul de plata a diferentei pozitive de taxa pe valoarea adaugata se stabileste, potrivit reglementarilor legale, in functie de data comunicarii deciziei de corectare.”
Asadar, societatea depune la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal o cerere in care se trec toate datele de identificare a societatii, inclusiv un numar de telefon (nu este una tip), in care descrie starea actuala (natura erorii) si se solicita corectarea acesteia prin inscrierea sumei respective pe randul corect (se arata ca “Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente (rd.45 din decontul perioadei fiscale precedente) neachitate pana la data depunerii decontului de TVA “ a fost preluat eronat pe randul 40 in loc de randul corect 39 in
decontul de tva al lunii …. anul …. depus on line sub numarul …..
si ca se doreste corectarea erorii in acest decont, conform punctului 3 lit. a) din INSTRUCTIUNI de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata la OPANAF nr. 3604 din 9 decembrie 2015.
La aceasta cerere se anexeaza copii de pe:
• decontul de tva depus, in care apare eroarea,
• validarea (recipisa) depunerii
• un decont de tva refacut corect
• copie CUI firma
• imputernicire pentru persoana care depune documentatia si copie de pe buletinul acesteia.
Dupa depunerea documentatiei, organul fiscal, potrivit punctelor 10, 11 si 13 din Instructiuni, analizeaza documentele si emite fie decizia de aprobare, fie decizia de respingere.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fuziune prin absorbtie. Monoggrafie contabila, documente justificative
Intrebare:
In luna Februarie societatea X a inceput prima etapa pentru fuziunea prin absorbtie (data de referinta fiind 31.12.2024).
Societatea X va absorbi societatea Y. In luna mai 28.05. se depun actele la Registrul Comertului pentru a doua etapa a fuziunii, data fuziunii fiind 01.06.2025, dar din cauza lipsei la dosar a unor documente s-a prelungit raspunsul Registrului Comertului.
Intre timp, societatea Y a mai primit facturi in luna Iunie de la diversi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Arhivare documente
Intrebare:
Va solicitam sprijinul in clarificarea aspectelor legate de perioada de arhivare respectiv pastrare a documentelor financiar - contabile.
1. se mentine obligatorie pastrarea pe suport de hartie a fiecarui document financiar-contabil?
2. care este durata reglementata pentru pastrarea diferitelor tipuri de documente?
3. ce formalitati se impun la distrugerea documentelor pentru care a expirat timpul de pastrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata dividende catre asociat nerezident din Cipru
Intrebare:
O persoana juridica romana (A) are din anul 2015 un actionar, persoana juridica (B) cu rezidenta in Cipru. In anul 2024 detinerea lui B in capitalul social al lui A s-a majorat de la 64% la 99%, prin achizitia de noi actiuni. Va rugam sa ne mentionati tratamentul fiscal pe care il vom aplica dividendelor distribuite din profitul anului 2024 si platite in anul 2025, catre actionarul B, avand in vedere ca pentru titlurile de participare achizitionate in anul 2024, la data platii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi de autor. Depasire plafon 300.000 lei
Intrebare:
Incasez venituri din drepturi de autor. Am depasit plafonul de 300.000 lei si m-am inregistrat ca platitor de TVA. Va trebui sa intocmesc si sa depun Decontul de TVA. Va trebui sa intocmesc jurnale de cumparari si jurnale de vanzari? TVA aferent cheltuielilor deductibile se inregistreaza in jurnalul de cumparari si se deduce din TVA colectat? Trebuie sa mai intocmesc si alte documente? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Eroare SAF-T
Intrebare:
Am primit urmatoarea eroare la depunerea SAF-T:
E: MasterFiles (1) sectiune AnalysisTypeTable (1) sectiune AnalysisTypeTableEntry (1) sectiune AnalysisIDDescription (1)
eroare atribut: atribut prezent dar vid nepermis
Nu stiu ce trebuie sa fac sa corectez aceasta eroare.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<