Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

A fost publicat recent proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de inregistrare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Potrivit prevederilor art. 342 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, formularele necesare si instructiunile de utilizare ale acestora privind administrarea creantelor fiscale de catre organul fiscal central, precum si orice norme sau instructiuni necesare aplicarii unitare a Codului de procedura fiscala, se aproba prin ordin al presedintelui AGentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Potrivit noilor prevederi ale Codului de procedura fiscala, procedurile prin care se stabileste fluxul operatiunilor realizate la transferul dosarului fiscal de la vechiul la noul domiciliu fiscal al contribuabililor se realizeaza conform art. 32 "Inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal".
Totodata, conform art. 36 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in cazul in care se schimba domiciliul fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala trece la noul organ fiscal central de la data schimbarii domiciliului fiscal.
In prezent, procedura de schimbare a domiciliului fiscal, atat in cazul comerciantilor al caror domiciliu fiscal coincide cu sediul social, cat si in cazul contribuabililor care nu au calitatea de comerciant este aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 419/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului este aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 526/2004.
Avand in vedere cele mentionate, este necesara emiterea unui ordin al presedintelui Agetiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabililor.
Astfel, prin prezentul proiect de ordin se propun urmatoarele:
a) adaptarea la noile prevederi legale a procedurii de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabililor, la solicitarea acestora sau, din oficiu, de catre organul fiscal central;

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Cartea Verde a Contabilitatii
b) aprobarea procedurii de inregistrare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor persoane fizice care detin cod numeric personal;
c) actualizarea continutului formularelor utilizate pentru inregistrarea domiciliului fiscal al contribuabililor, la solicitarea acestora sau, din oficiu, potrivit noilor prevederi legale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia 200 in anul 2016. Cine depune formularul si ce alte obligatii exista?Perioada fiscala pentru TVA: semestrul sau anul calendaristic cu termen la 27 februarie 2017Cod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaAtentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentSe modifica Ordinul 1847 din 2014 privind verificarea contribuabililor cu domiciliu fiscalUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
Comunicarea cu ANAF se va face exclusiv online din 1 martie 2022. Contribuabilii sunt obligati sa se inroleze in SPVNoutati ANAF: Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu socialDepunerea declaratiei 088. In ce conditii se pot efectua tranzactii intracomunitare?OpANAF 2097/2015 privind regimul derogatoriuOrganizatie fara scop patrimonial. Ce implicatii fiscale apar la infiintarea unei filiale?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700ANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Articole similare
Cum solutionam erorile din documentele de plata?Persoanele identificate prin CUI/CIF pot solicita Fisa pe platitor simplificata prin platforma SPVAchitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publiceCum accesati dosarul fiscal? Prevederi ANAFSinteza modificari si completari ale Codului de Procedura FiscalaUltimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?ANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Contribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateIn atentia contribuabililor! Consecinte privind nedepunerea declaratiilor fiscaleNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificative
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"