Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
A fost publicat recent proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de inregistrare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Potrivit prevederilor art. 342 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, formularele necesare si instructiunile de utilizare ale acestora privind administrarea creantelor fiscale de catre organul fiscal central, precum si orice norme sau instructiuni necesare aplicarii unitare a Codului de procedura fiscala, se aproba prin ordin al presedintelui AGentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Potrivit noilor prevederi ale Codului de procedura fiscala, procedurile prin care se stabileste fluxul operatiunilor realizate la transferul dosarului fiscal de la vechiul la noul domiciliu fiscal al contribuabililor se realizeaza conform art. 32 "Inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal".
Totodata, conform art. 36 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in cazul in care se schimba domiciliul fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala trece la noul organ fiscal central de la data schimbarii domiciliului fiscal.
In prezent, procedura de schimbare a domiciliului fiscal, atat in cazul comerciantilor al caror domiciliu fiscal coincide cu sediul social, cat si in cazul contribuabililor care nu au calitatea de comerciant este aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 419/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
De asemenea, procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului este aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 526/2004.
Avand in vedere cele mentionate, este necesara emiterea unui ordin al presedintelui Agetiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabililor.
Astfel, prin prezentul proiect de ordin se propun urmatoarele:
a) adaptarea la noile prevederi legale a procedurii de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabililor, la solicitarea acestora sau, din oficiu, de catre organul fiscal central;
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
b) aprobarea procedurii de inregistrare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor persoane fizice care detin cod numeric personal;
c) actualizarea continutului formularelor utilizate pentru inregistrarea domiciliului fiscal al contribuabililor, la solicitarea acestora sau, din oficiu, potrivit noilor prevederi legale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?Noul format valabil pentru Formularul 088 de la 1 iulie 2016ANAF propune schimbarea unor competente de administrare teritorialaObligatii declarative 2012: Cine depune Declaratia 225 pentru trimestrul I a.c.Precizari privind: Declaratia 225 si Declaratia 102Ultimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
Infiintarea unui sediu secundar. Obligatii declarativeSuspendarea inspectiei fiscale TVA pentru neconcordante in VIESInregistrare inactivitate temporala. Norme aprobare regim de declarare derogatoriuReinregistrarea in scopuri de TVA. Obligatii fiscale TVANoutati legislatie Fiscala 29 decembrie - 02 ianuarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVASe suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Implementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Articole similare
Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.2)Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Raportul juridic fiscal. Platitorul de impozitANAF lanseaza un nou proiect privind decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fiziceReglementarea acordarii esalonarilor la plataUltimele articole
ANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Contribuabilii trebuie sa depuna 3 documente pentru a recupera de la ANAF sumele platite fara a fi datorateIn atentia contribuabililor! Consecinte privind nedepunerea declaratiilor fiscaleNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeIn atentia contribuabililor! Precizari ANAF cu privire la competentele de verificare documentaraAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"