Tags: oug 99/2020, obligatii fiscale, conditii de valabilitate a facilitatilor
Avand in vedere prevederile OUG 99/2020, in ce conditii se poate accesa restructurarea cf. OG 6/2019 pentru o societate care are in derulare o esalonare la plata, dar si restante la plata ratelor si a debitelor curente de esalonare de 3 luni?
Se poate ca o societate care indeplineste conditiile de pierdere a esalonarii (cf.art.194 alin. (1) din Codul de procedura Fiscala) sa acceseze restructurarea cf.OG6/2019? OG6/2019 modificata in februarie 2020 spune ca pot accesa restructurarea si societatile care pierd esalonarea la plata insa, se mai poate pierde esalonarea la plata pana in 30 sept.2020 cand este termenul de depunere a notificarii?
Raspunsul consultantului fiscal Justinian Cucu:
Prevederile OUG nr. 99/2020 realizeaza prin intermediul art. VI modificarea art. III din OUG nr. 90/2020 pentru modificarea OG nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, determinand, in succesiune, prorogarea termenului prevazut la art. XIII alin. (1) din OUG nr. 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale, pana la data de 25 octombrie 2020 inclusiv.
Aceste modificari in cascada vizeaza in fapt derogarea de la dispozitiile art. 194 alin. (1), art. 195 alin. (10) si art. 200 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in sensul suspendarii conditiilor de mentinere a valabilitatii esalonarilor la plata pana la implinirea termenului de 25 octombrie.
Pentru analiza de detaliu a modului in care ulterior expirarii acestui termen urmeaza a fi indeplinite conditiile pentru esalonare urmeaza a fi avute in vedere si termenele prevazute la Art. XIII alin. (2) din OUG nr. 48/2020, insa la aceasta niciunul dintre termenul nu este implinit, ca urmare a prorogarii realizate prin OUG nr. 99/2020.
Sub aspectul accesului societatii la procedura de restructurare reglementata de OG nr. 6/2019 subliniem ca sunt nemodificate dispozitiile restrictive prevazute la art. 2 alin. (1) din acest act normativ care impun indeplinirea conditiilor cumulative enumerate la lit. a) – f), printre care, la lit. a) se situeaza aceea de a nu indeplini conditiile pentru a beneficia de esalonarea la plata reglementata de Codul de procedura fiscala.
In concluzie, indeplinirea conditiilor pentru mentinerea esalonarii ca urmare a dispozitiilor legale de prorogare a termenelor de care este conditionata valabilitatea va pune societatea in imposibilitatea accesarii masurilor de restructurare prevazute la Capitolul 1 din OG nr. 6/2019, ramanandu-i accesibile celelalte facilitati fiscale reprezentate de esalonarea la plata si scutirile aplicabile obligatiilor accesorii ca urmare a extinderii perioadei in care conditiile de valabilitate pot fi indeplinite.
Raportand termenul de 30 septembrie prevazut la art. 3 alin. (1) din OG nr. 6/2019 pentru depunerea notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare la organul fiscal la cel de 25 octombrie instituit de prin actele normative mentionate mai sus, consideram ca societatea nu se poate plasa in situatia de a nu mai avea valabila esalonarea.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In anul 2024 s-a marit capitalul social, s-a schimbat Administratorul si s-au schimbat asociatii. Bilantul aferent an 2023 nu s-a intocmit si depus inca. Termenul legal este 29.05.2024. Cine va aproba in AGA Bilantul 2023, vechii asociati sau noii asociati? Catre cine se va repartiza profitul anului 2023, catre vechii asociati sau catre noii asociati? Cine va semna Bilantul aferent an 2023 in acest caz, vechiul Administrator sau noul Administrator? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea vrea sa incheie un contract de prestari servicii de masaj la birou pentru angajatii proprii. Societatea ce presteaza serviciile este o unitate protejata. Care este tratamentul fiscal al acestor servicii din punct de vedere al angajatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei reparatii a unei masini pentru un client persoana juridica din Marea Britanie, cum ar trebui sa fie emisa factura, cu TVA sau fara TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: IF ABC constituita din 2 membri, sot si sotie, solicita din motive personale incetarea definitiva a activitatii, respectiv radierea IF. IF ABC are in patrimoniu o cladire construita pe durata activitatii. Se doreste lichidarea patrimoniului de afectatiune constituit prin trecerea acestei cladiri in proprietatea celor 2 membri, conform cotelor prevazute in acordul de constituire. Intrucat nu are loc o adevarata schimbare a proprietarului, ci doar modificarea regimului de afectare, va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate comerciala care achizitionam de la un furnizor intern, rumegus folosit pentru celulele de afumare in industria carnii. Furnizorul aplica pe factura taxare inversa. Noi, la revanzarea lui, trebuie sa aplicam aceeasi metoda de taxare inversa? Va rugam sa ne comunicati daca rumegusul reprezinta un bun caruia i se aplica taxare inversa la vanzarea lui, deoarece din Legea 331b, nu se intelege foarte clar. Va multumim. Cu stima
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<