Tags: dezvoltare regionala, locuri de munca, proiect hotarare
Ministerul Finantelor Publice a publicat, in data de 17 iulie 2020, un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca.
Astfel, conform Notei de Fundamentare, in data de 02 iulie 2017 Comisia Europeana a adoptat modificarea legislatiei comunitare in baza careia a fost elaborata schema de ajutor de stat instituita prin H.G. nr. 807/2014, astfel:
• Prin Regulamentul (UE) nr. 972/2020 al Comisiei din 02.07.2020 a fost modificat Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014. Conform prevederilor art. 59, al doilea paragraf, se prelungeste valabilitatea regulamentului pana la data de 31.12.2023.
• Prin Comunicarea Comisiei C(2020) 4355 final din data de 02.07.2020 au fost modificate Orientarile privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2014-2020 (care au stat la baza emiterii Deciziei Comisiei Europene C(2014) 2240 final prin care a fost aprobata Harta ajutoarelor regionale pentru perioada 2014-2020) si a fost prelungita perioada de aplicare a acestora.
In consecinta, este necesara actualizarea si corelarea prevederilor actuale ale H.G. nr. 332/2014 cu noile dispozitii prevazute de legislatia europeana.
Totodata, urmare a analizei derularii procedurii de selectie si evaluare a cererilor de acord pentru finatare a schemei de ajutor de stat s-a constatat necesitatea unor modificari È‹n vederea simplificarii si flexibilizarii prevederilor actului normativ, precum si revizuirii cadrului procedural specific recuperarii ajutorului de stat, precum si introducerii unor dispozitii care vizeaza asigurarea atingerii obiectivelor schemei de ajutor de stat, respectiv dezvoltarea regionala, dupa cum urmeaza:
- prelungirea a perioadei in care se pot emite acorduri pentru finantare pana in anul 2023, corespunzator prelungirii perioadei de valabilitate a Regulamentului 651/2014;
- prelungirea pana in anul 2028 a perioadei in care se poate efectua plata ajutorului de stat;
- introducerea mentiunilor privind stabilirea intensitatii brute a ajutorului de stat in perioada 2021-2023 prin hartile regionale aprobate de Comisia Europeana pentru aceasta perioada, conform prevederilor din Comunicarea Comisiei C(2020) 4355 final;
- inlocuirea sintagmei ”buget anual maxim” cu sintagma ”buget mediu anual” in vederea corelarii cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014;
- introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
- modificarea numarului de noi locuri de munca create la 100 locuri de munca pentru a incuraja investitiile si investitiile cu impact in economia locala si regionala;
- modificarea Listei sectoarelor de activitate pentru care nu se acorda ajutoare de stat in sensul eliminarii de la finantare a sectoarelor de activitate cu valoare adaugata redusa care nu contribuie la dezvoltarea regionala;
- eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Cerificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare. Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat;
- inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj;
- introducerea posibilitatii depunerii certificatului constatator si in varianta electronica;
- stabilirea unui termen de 6 luni de la emiterea acordului pentru finantare pentru asigurarea surselor de finantare si demonstrarea situatiei juridice a locatiei, avand in vedere ca procesul de perfectare a documentelor juridice in contectul actual poate intarzia depunerea cererii de acord pentru finantare, precum introducerea unor prevederi privind revocarea acordului pentru finantare in cazul nerespectarii acestor termene;
- introducerea posibilitatii emiterii de proiecte de acord pentru finantare dupa epuizarea bugetului anual alocat schemei; proiectele vor fi aprobate dupa aprobarea sau suplimentarea bugetului anual alocat schemei;
- flexibilizarea conditiilor pe care trebuie sa le È‹ndeplineasca È‹ntreprinderile È‹n activitate;
-eliminarea unor indicatori calitativi in vederea relaxarii conditiilor de accesare a finantarii nerambursabile;
- posibilitatea modificarii locatiei/locatiilor precum si a locurilor de munca aferente acestora in regiuni cu o intensitate a ajutorului de stat diferita de cea aprobata, anterior depunerii primei cereri de plata a ajutorului de stat;
- introducerea conditiei potrivit careia contributia intreprinderii la cresterea economica si dezvoltarea regionala trebuie sa fie cel putin egala cu valoarea ajutorului de stat solicitat;
- flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat, prin eliminarea conditiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de munca la depunerea primei cereri de plata, precum si la numarul maxim de cereri care se pot depune intr-un an calendaristic;
- eliminarea formularelor si introducerea acestora in Ghidul solicitantului sau in Ghidul de plata;
-
introducerea unui termen de 30 zile lucratoare de la data primirii solicitarii, pentru transmiterea completarilor, in vederea reducerii termenului de solutionare a cererilor de plata a ajutorului de stat;
- asigurarea egalitatii de tratament pentru toate intreprinderile in sensul generalizarii obligatiei de a mentine locurile de munca create pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data ocuparii fiecarui loc de munca, conform Regulamentului nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014;
- reglementarea situatiei in care este necesara restituirea de catre intreprinderi a sumelor incasate necuvenit.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Unui salariat i se poate introduce ca persoana coasigurata mama, daca traiesc in judete diferite?
Un alt salariat vrea sa i se introduca ca persoana coasigurata concubina, care traieste la aceeasi adresa. Se poate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Agentie turism - declarare avansuri.
Suntem agentie de turism si aplicam din punct de vedere fiscal art. 311 din Codul fiscal - regimul marjei.
In luna august 2024 se incaseaza de la o persoana fizica/persoana juridica un avans care se factureaza fara TVA.
4111=419 1200 lei
5311/5121=4111 1200 lei
In luna septembrie se primesc facturile de la furnizori si se emite factura finala
462=401 5000
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Suntem in situatia in care ne-am dorit sa achizitionam un autoturism din Germania, a fost facuta factura, contract si achitata prin banca catre furnizor extern, intr-un cont mentionat pe factura, dar care s-a dovedit ulterior a fi fals, iar toata afacerea o teapa a unor heckeri.... exista un dosar deschis la politia din Germania, care s-a si finalizat intre timp, concluzia fiind ca suma este pierduta, heckerii actionau de pe teritoriul Rusiei, iar legislatia nu le permite sa faca...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Asociatiile de proprietari sunt obligate sa transmita facturile catre locatari/persoana juridica prin E-Factura (pe factura sunt trecute doar utilitatile)? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate platitoare de TVA incheie o promisiune bilaterala de vanzare-cumparare autentificata in fata notarului public cu o alta societate comerciala al carei cod de TVA este anulat la momentul semnarii promisiunii si a platii avansului.
Vanzatorul factureaza si incaseaza avansul cu TVA 19% (cumparatorul neavand cod valid la data platii avansului).
Ulterior, cumparatorul se reinregistreaza in scopuri de TVA si solicita vanzatorului stornarea avansului...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Pentru o societate nou infiintata, fara niciun fel de activitate, mai exista vreo modalitate de a pune la dispozitia societatii fonduri banesti pentru inceperea/desfasurarea activitatii curente (achizitii marfa, plati facturi) pana in momentul in care apar primele incasari, in afara de imprumutul de la asociat ca persoana fizica?
De asemenea, in cazul acordarii unui imprumut de catre asociatul unic catre societate, e suficienta doar existenta contractului de imprumut...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<