Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Hotararea Guvernului nr. 679/2015 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 654 din 28 august 2015.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I. - Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 10 februarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2. - Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Oficiul National al Registrului Comertului, denumit in continuare O.N.R.C., Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N., denumit in continuare F.N.G.C.I.M.M., precum si finantatorii de credite parteneri ai F.N.G.C.I.M.M. vor implementa prezentele norme metodologice pe baza de protocol de colaborare."
2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. - Finantarea in perioada 2015-2020 a programului pentru acordarea de alocatii financiare nerambursabile, denumite in continuare A.F.N., pentru cel putin 550 de microintreprinderi pe an, se asigura din bugetul aprobat anual al entitatii publice cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii, respectiv Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri."

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
3. La articolul 7, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) inscrierea on-line se desfasoara in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului. Pentru participarea la program fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola. In vederea inscrierii in cadrul programului, microintreprinderea «S.R.L.-D» va completa si va transmite planul de afaceri incepand cu ora 10,00 a primei zile de inscriere, timp de 15 zile calendaristice de la demararea inscrierii in program, pana la ora 20,00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de deschidere a unei noi sesiuni de inscriere pana la epuizarea bugetului alocat programului. Solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita din partea O.T.I.M.M.C. din raza teritoriala a «S.R.L.-D». Microintreprinderile «S.R.L.-D» pot beneficia de finantare in cadrul programului o singura data;".
4. La articolul 7, dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul cuprins:
"g) admiterea in program se va face in ordinea punctajului obtinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line. La punctaje egale va prevala numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi create in cadrul programului; achizitia de echipamente tehnologice; activitatea pe care acceseaza programul; curs de antreprenoriat; asociatul/administratorul «S.R.L.-D» este somer sau absolvent din anul precedent la data inscrierii la registrul comertului; data si ora inscrierii in program, in aceasta ordine. Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar unic electronic pentru fiecare proiect, denumit numar RUE, adica numar in Registrul Unic Electronic."
5. La articolul 8, literele b)-d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"b) verificarea veridicitatii si coerentei informatiilor inscrise in planul de afaceri, inclusiv a legaturii activelor achizitionate cu activitatile codului CAEN pe care se acceseaza programul, se realizeaza de catre O.T.I.M.M.C. Avizarea verificarilor de catre Directia implementare programe pentru intreprinderi mici si mijlocii si obtinerea unui punctaj minim acceptat conduc la aprobarea de principiu a finantarii planului de afaceri;
c) aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit si care obtin cel putin punctajul minim in urma verificarilor efectuate potrivit lit. b) vor incheia contractul de finantare cu O.T.I.M.M.C. dupa prezentarea dovezii cofinantarii: contractului de credit emis de un finantator de credit autorizat/dovezilor certe privind capacitatea de cofinantare a proiectului, respectiv prezentarea de: scrisoare de confort (angajanta)/extras de cont care sa demonstreze ca beneficiarul dispune de suma necesara cofinantarii/contract/linie de credit, emise de un finantator de credit autorizat din Romania, si care vor acoperi cel putin valoarea finantarii proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinantare din cheltuielile eligibile;
d) aplicantii ale caror planuri de afaceri se implementeaza cu componenta de credit vor prezenta dovada cofinantarii in termen de cel mult 30 zile calendaristice de la data primirii prin posta electronica a notificarii privind acordul de principiu pentru finantare. In aceasta perioada de 30 zile calendaristice aplicantii pot solicita, pentru implementarea planului de afaceri, aprobarea O.T.I.M.M.C. pentru inlocuirea componentei de credit cu componenta de aport propriu. In aceasta situatie, vor semna contractul de finantare in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii aprobarii."
6. La articolul 9, literele a), c)-f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) microintreprinderea «S.R.L.-D» care implementeaza planul de afaceri cu componenta de credit va semna cu finantatorul de credit autorizat contractul de credit, dupa care se va prezenta la O.T.I.M.M.C. din raza teritoriala a sediului social, in termen de 15 zile calendaristice de la prezentarea dovezii cofinantarii, pentru semnarea contractului de finantare;
................................................................................................
c) microintreprinderea «S.R.L.-D» va deschide un cont analitic in cadrul contului sintetic 50.70 «Disponibil din subventii si transferuri», deschis la unitatea Trezoreriei Statului in a carei raza teritoriala isi au sediul sau la care sunt luati in evidenta fiscala, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in conturile deschise la banci comerciale din Romania pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) finantarea planurilor de afaceri se face in ordinea punctajului obtinut potrivit art. 7 lit. g), punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finantare fiind de 60 de puncte din maximum 100 de puncte posibile; nesemnarea contractelor de finantare in termenele prevazute la lit. a) si b) conduce la respingerea de la finantare;
e) pentru fiecare cheltuiala eligibila efectuata se utilizeaza in mod proportional cele doua componente de finantare (credit bancar minimum 50% si A.F.N. maximum 50% sau A.F.N. maximum 50% si aport propriu minimum 50%). Cursul valutar utilizat este cursul BNR valabil in ultima zi calendaristica a anului fiscal precedent;
f) cheltuielile efectuate, inclusiv facturile emise inaintea incheierii contractului de finantare pentru A.F.N., nu sunt eligibile".
7. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18 - Ajutorul de minimis se acorda dupa verificarea pe baza declaratiei pe propria raspundere a operatorului economic ca este respectata regula cumulului, precum si faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, pentru o intreprindere unica, asa cum este aceasta definita de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, nu a depasit plafonul de minimis de 200.000,00 euro si 100.000 euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost si ajutoarele de minimis nu pot fi utilizate pentru achizitionarea de vehicule pentru transport rutier de marfa."
8. Articolul 23 se abroga.
9. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. II. - Recuperarea ajutorului de stat se realizeaza potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015, cu modificarile ulterioare.
Art. III. - In cuprinsul Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele sintagme se inlocuiesc dupa cum urmeaza:
a) "Ministerul Economiei" se inlocuieste cu "Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri";
b) "Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006" se inlocuieste cu "Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013".
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemneaza:
Ministrul energiei, intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri,
Andrei Dominic Gerea
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Ministrul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice,
Rovana Plumb
Bucuresti, 19 august 2015.
Nr. 679.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
HG 77/2014 clarifica regimul MICROINTREPRINDERIlor. Care sunt noutatile?Cum sa inregistrati contabil TVA calculata pentru depasirea cheltuielilor limitate fiscal la determinarea profituluiCodul fiscal 2011 - Titlul IIMinisterul Muncii vrea sa legifereze impozitarea multipla pe veniturile salarialeSplit TVA: Ce facilitati au cei care opteaza pentru aplicarea sistemului?Ultimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Articole similare
1.000 de noi INTREPRINZATORI DEBUTANTI in luna martie 2015Nou: Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015SRL-debutant fara beneficii. E posibila o noua asociere?Legea 94/2014 a dus la un numar dublu de afaceri incepute de intreprinzatorii debutantiNou program de finantare pentru microintreprinderiArticole similare
Ce firme trebuie sa accepte plata cu cardul din 2017?Guvernul anunta adoptarea primului set de masuri pentru reducerea efectelor COVID-19Lansarea proiectului Diaspora ReSTART pentru firmeBaza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilorTrei proiecte prin care puteti accesa fonduri europeneUltimele articole
Depasire plafon TVA. Depunere si completare D700 pas cu pasSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Articole similare
Programul START 2015: A fost publicata lista dosarelor admiseNoutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialProgramul national Femeia manager se lanseaza vineriNou: Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015Cum arata cele patru noi proiecte pentru dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlociiUltimele articole
Noi modificari privind procedura de sprijin in cadrul Programului de infiintare si dezvoltare incubatoare de afaceriHG 679/2015: modificarea si completarea Normelor OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor5 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilorIMM-urile primesc sprijin in valoare de 15 milioane lei1.000 de noi intreprinzatori debutanti in luna martie 2015
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"