Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Finantelor a publicat un Proiect Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.44/2004 - publicat in data de 21.06.2012.
In ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA, redam mai jos normele metodologice in forma prezentata in noul proiect de hotarare:Norme metodologice:
67. (1) Au obligatia sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal numai persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania.
(2) Persoanele impozabile prevazute la art. 126 alin. (4) din Codul fiscal sunt obligate sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri conform art.1531 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, daca depasesc plafonul pentru achizitii intracomunitare de 10.000 euro stabilit conform pct. 2 alin. (5) - (7). in cazul in care o persoana este obligata sa solicite inregistrarea in conditiile art. 1531 alin. (1) din Codul fiscal, inregistrarea respectivei persoane conform acestui articol va fi considerata valabila de la data solicitarii inregistrarii.
(3) In situatia in care obligatia inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 1531 alin. (1) lit. b) sau c) din Codul fiscal revine unei persoane impozabile care realizeaza achizitii intracomunitare de bunuri care nu sunt impozabile in Romania conform art. 126 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal, respectiva persoana poate aplica regulile referitoare la plafonul pentru achizitii intracomunitare si dupa inregistrare, pana la depasirea respectivului plafon. in acest scop nu va comunica codul de inregistrare in scopuri de TVA furnizorilor sai din alte state membre.
(4) Inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 1531 alin. (1) lit. b) si c) din Codul fiscal se solicita numai de persoanele care nu sunt deja inregistrate conform art. 153 din Codul fiscal sau pentru achizitiile intracomunitare de bunuri conform art. 1531 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal si numai in cazul serviciilor intracomunitare pentru care se aplica prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal sau echivalentul acestui articol din legislatia altui stat membru, altele decat cele scutite de taxa. inregistrarea respectivei persoane conform acestui articol va fi considerata valabila de la data solicitarii inregistrarii. Nu se va solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal daca serviciile se incadreaza in oricare din prevederile art. 133 alin. (3) - (7) din Codul fiscal. De asemenea nu se va solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal in cazul serviciilor pentru care se aplica prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, dar care nu sunt servicii intracomunitare, respectiv sunt prestate de o persoana impozabila din Romania catre o persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii sau sunt prestate de o persoana impozabila stabilita in afara Comunitatii in beneficiul unei persoane impozabile stabilite in Romania.
(5) In cazul in care o persoana solicita inregistrarea in scopuri de TVA in conditiile art.1531 alin. (2) din Codul fiscal, respectiv prin optiunea de a aplica regimul general prevazut la art. 126 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, inregistrarea respectivei persoane conform acestui articol va fi considerata valabila de la data solicitarii inregistrarii.
Calendarul contabilului vesel 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
(6) In cazul in care o persoana solicita anularea inregistrarii in conditiile art. 1531 alin. (5), (6) sau (8) din Codul fiscal, inregistrarea respectivei persoane se va considera anulata din prima zi a anului calendaristic in care se face cererea de anulare.
(7) Persoanele inregistrate conform art. 1531 din Codul fiscal nu pot comunica acest cod pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate catre alte persoane, acesta fiind comunicat altor persoane numai pentru achizitii intracomunitare de bunuri, pentru prestari de servicii intracomunitare si pentru achizitii de servicii intracomunitare.
(8) Persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila care nu este inregistrata conform art. 153 din Codul fiscal si care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri accizabile nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 1531 din Codul fiscal pentru plata taxei aferente respectivei achizitii intracomunitare.
(9) Orice persoana care efectueaza achizitii intracomunitare de mijloace noi de transport, care nu este inregistrata conform art. 153 din Codul fiscal, nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 1531 din Codul fiscal pentru plata taxei aferente respectivei achizitii intracomunitare.
(10) Prevederile prezentelor norme se completeaza cu prevederile pct. 2.
(11) Institutiile publice care sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, pentru intreaga activitate sau numai pentru o parte din structura, nu vor solicita inregistrarea conform art. 1531 din Codul fiscal. Pentru toate achizitiile intracomunitare de bunuri, pentru prestarile de servicii intracomunitare si pentru achizitiile de servicii intracomunitare vor comunica codul de inregistrare in scopuri de TVA acordat conform art. 153, indiferent daca achizitiile sunt destinate utilizarii pentru activitatea desfasurata in calitate de autoritate publica, pentru care institutia publica nu are calitatea de persoana impozabila, sau pentru activitati pentru care institutia publica are calitatea de persoana impozabila. Orice institutie publica careia i s-a atribuit un cod de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal va fi considerata persoana impozabila conform art. 133 alin. (1) din Codul fiscal, dar numai in ceea ce priveste stabilirea locului prestarii serviciilor conform art. 133 din Codul fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 13-17 aprilie 2009 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 18-22 august 2008 - Monitorul OficialFacturarea - partea a II-aStudiu de caz: Deducerea TVA in cazul facturilor trimise electronicAnunt: Scutirea de impozit a profitului investit incepand cu 1 iulie 2014 si pana la 31 decembrie 2016Ultimele articole
Facturare amenda. Se factureaza cu sau fara TVA?NOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpRegim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAImpozitare autoturisme de lux si completarea Declaratiei 216Articole similare
Cum calculeaza firmele CAS si CASS in cazul in care au angajati pensionari? Exceptii de la OG 16/2022TVA. Livrare intracomunitara. Export de bunuriDecontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereImpozitarea din 2017 a veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieriImpozitarea veniturilor din contractele de managementUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Solutii Fiscal-Contabile pentru 2019: Raspunsuri la toate neclaritatile privind modificarile legislative din ultima perioadaExecutia bugetara ianuarie 2020. MFP: Record istoric al incasarilor brute din TVAPrimesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiTratamentul fiscal al veniturilor rezultate din cota de alocare a riscurilor de catre societatea mamaImputarea unor bunuri salariatilorUltimele articole
Esalonarea datoriilor in 2026: CCF cere clarificari privind contractul de fideiusiuneRecuperare creante. Cum sa evidentiati in contabilitate creantele neincasate la 31.12.2025Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microArticole similare
Ce obligatii avem privind inregistrarea in scopuri de TVA?Leasing operational si financiar: Cum deducem TVA-ul si cum inregistram in contabililtate?Ce modifica Ordinul ANAF nr. 418 din 2012 privind Declaratia 311Nu uitati sa depuneti Declaratia 092Modificari in 2012: Scoaterea din evidenta in scopuri de TVAUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazArticole similare
Rambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoare adaugata. Opinia consultantuluiNoul Cod de procedura fiscala va intra in vigoare la 1 ianuarie 2016. Fiti la curent cu toate noutatileRegistrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?ANAF aproba un nou formular pentru declararea livrarilor si a achizitiilorCine are obligatia de depunere a formularului 221?Ultimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaAcciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAStabilirea si MODIFICAREa perioadei fiscale a TVA - TOT ce trebuie sa stiiAjustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscal
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



