Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Exista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?

de InfoTva.ro la 01 Oct. 2019 Exclusiv
Tags: og 28/1999, amef, casa de marcat, hg 804/2017

Exista obligatia - conform legii (OG28/1999 actualizata) - a operatorilor economici de a incheia contracte de service cu unitatea de service acreditata de la care a achizitionat AMEF-UL? Unitatile de service instituie cumva aceasta obligatie care ar decurge din actul normativ. Specialistul nostru - jurist consultant fisca - ne va ajuta sa intelegem daca exista un cadru legal pentru aceasta situatie sau nu.

Dispozitiile OG nr. 28/1999 nu instituie obligativitatea incheierii unui contract de service, o astfel de obligatie nu se regaseste in lista celor impuse utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale in cadrul art. 4 alin. (12).
 
Desigur ca, in scopul inducerii convingerii ca un astfel de contract este obligatoriu, distribuitorii autorizati si mai ales unitatile acreditate de catre acestia au diseminat acesta informatie inclusiv prin referirea la prevederile cuprinse in Normele Metodologice de aplicare a OG nr. 28/1999, aprobate prin HG nr. 479/2003 care, pana la abrogarea lor prin HG nr. 804/2017, instituiau acesata obligatie de o maniera indirecta. In prezent abrogate, dispozitiile art. 107 alin. (5) statuau faptul ca in cazul in care organele de specialitate prevazute la art. 12 alin. (1) din ordonanta de urgenta constata neutilizarea aparatului de marcat electronic fiscal ca urmare a defectarii si nerepunerii in functiune a acestuia datorita inexistentei unui contract valabil de service pentru perioada de postgarantie incheiat in conditiile mentionate la alin. (2), acestea vor aplica agentului economic in cauza amenda contraventionala prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta si vor suspenda activitatea unitatii pana la achizitionarea si instalarea unui alt aparat. De asemenea, alin. (4) si el abrogat de acelasi act normativ dispunea faptul ca refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.
 
In redactarea in vigoare in prezent, art. 107 din Normele Metodologice de aplicare a OG nr. 28/1999 contin doar reglementarea formulata in termeni generali care subliniaza faptul ca operatiile de instalare, instruire si verificare anuala se fac gratuit in perioada de garantie, iar in perioada de postgarantie contra cost, pe baza de contract incheiat de utilizator cu unitatea de service acreditata. Alin. (2) al aceluiasi articol subliniaza faptul ca pe perioada de postgarantie utilizatorii pot incheia contracte de service cu oricare dintre unitatile de service incluse in reteaua distribuitorului autorizat, cu conditia sa notifice distribuitorul autorizat care a furnizat aparatul de marcat electronic fiscal asupra optiunii
 
In concluzie, nu exista obligativitarea incheierii unui contract de service insa dupa expirarea perioadei de garantie acesta este necesara pentru a fi efectuate operatiunile necesare cel putin cele de asigurare a verificarii anuale prevazute la art. 106 alin. (2) lit. d) din Normele Metodologice.
 
Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019
Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Exista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016