Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Exista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 01 Oct. 2019 Exclusiv
Tags: og 28/1999, amef, casa de marcat, hg 804/2017

Exista obligatia - conform legii (OG28/1999 actualizata) - a operatorilor economici de a incheia contracte de service cu unitatea de service acreditata de la care a achizitionat AMEF-UL? Unitatile de service instituie cumva aceasta obligatie care ar decurge din actul normativ. Specialistul nostru - jurist consultant fisca - ne va ajuta sa intelegem daca exista un cadru legal pentru aceasta situatie sau nu.

Dispozitiile OG nr. 28/1999 nu instituie obligativitatea incheierii unui contract de service, o astfel de obligatie nu se regaseste in lista celor impuse utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale in cadrul art. 4 alin. (12).
 
Desigur ca, in scopul inducerii convingerii ca un astfel de contract este obligatoriu, distribuitorii autorizati si mai ales unitatile acreditate de catre acestia au diseminat acesta informatie inclusiv prin referirea la prevederile cuprinse in Normele Metodologice de aplicare a OG nr. 28/1999, aprobate prin HG nr. 479/2003 care, pana la abrogarea lor prin HG nr. 804/2017, instituiau acesata obligatie de o maniera indirecta. In prezent abrogate, dispozitiile art. 107 alin. (5) statuau faptul ca in cazul in care organele de specialitate prevazute la art. 12 alin. (1) din ordonanta de urgenta constata neutilizarea aparatului de marcat electronic fiscal ca urmare a defectarii si nerepunerii in functiune a acestuia datorita inexistentei unui contract valabil de service pentru perioada de postgarantie incheiat in conditiile mentionate la alin. (2), acestea vor aplica agentului economic in cauza amenda contraventionala prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta si vor suspenda activitatea unitatii pana la achizitionarea si instalarea unui alt aparat. De asemenea, alin. (4) si el abrogat de acelasi act normativ dispunea faptul ca refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.
 
In redactarea in vigoare in prezent, art. 107 din Normele Metodologice de aplicare a OG nr. 28/1999 contin doar reglementarea formulata in termeni generali care subliniaza faptul ca operatiile de instalare, instruire si verificare anuala se fac gratuit in perioada de garantie, iar in perioada de postgarantie contra cost, pe baza de contract incheiat de utilizator cu unitatea de service acreditata. Alin. (2) al aceluiasi articol subliniaza faptul ca pe perioada de postgarantie utilizatorii pot incheia contracte de service cu oricare dintre unitatile de service incluse in reteaua distribuitorului autorizat, cu conditia sa notifice distribuitorul autorizat care a furnizat aparatul de marcat electronic fiscal asupra optiunii
 
In concluzie, nu exista obligativitarea incheierii unui contract de service insa dupa expirarea perioadei de garantie acesta este necesara pentru a fi efectuate operatiunile necesare cel putin cele de asigurare a verificarii anuale prevazute la art. 106 alin. (2) lit. d) din Normele Metodologice.
 
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Exista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?":
Rating:

Nota: 4.23 din 5 din 11 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016