Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Exista obligatia - conform legii (OG28/1999 actualizata) - a operatorilor economici de a incheia contracte de service cu unitatea de service acreditata de la care a achizitionat AMEF-UL? Unitatile de service instituie cumva aceasta obligatie care ar decurge din actul normativ. Specialistul nostru - jurist consultant fisca - ne va ajuta sa intelegem daca exista un cadru legal pentru aceasta situatie sau nu.
Dispozitiile OG nr. 28/1999 nu instituie obligativitatea incheierii unui contract de service, o astfel de obligatie nu se regaseste in lista celor impuse utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale in cadrul art. 4 alin. (12).
Desigur ca, in scopul inducerii convingerii ca un astfel de contract este obligatoriu, distribuitorii autorizati si mai ales unitatile acreditate de catre acestia au diseminat acesta informatie inclusiv prin referirea la prevederile cuprinse in Normele Metodologice de aplicare a OG nr. 28/1999, aprobate prin HG nr. 479/2003 care, pana la abrogarea lor prin HG nr. 804/2017, instituiau acesata obligatie de o maniera indirecta. In prezent abrogate, dispozitiile art. 107 alin. (5) statuau faptul ca in cazul in care organele de specialitate prevazute la art. 12 alin. (1) din ordonanta de urgenta constata neutilizarea aparatului de marcat electronic fiscal ca urmare a defectarii si nerepunerii in functiune a acestuia datorita inexistentei unui contract valabil de service pentru perioada de postgarantie incheiat in conditiile mentionate la alin. (2), acestea vor aplica agentului economic in cauza amenda contraventionala prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta si vor suspenda activitatea unitatii pana la achizitionarea si instalarea unui alt aparat. De asemenea, alin. (4) si el abrogat de acelasi act normativ dispunea faptul ca refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.
In redactarea in vigoare in prezent, art. 107 din Normele Metodologice de aplicare a OG nr. 28/1999 contin doar reglementarea formulata in termeni generali care subliniaza faptul ca operatiile de instalare, instruire si verificare anuala se fac gratuit in perioada de garantie, iar in perioada de postgarantie contra cost, pe baza de contract incheiat de utilizator cu unitatea de service acreditata. Alin. (2) al aceluiasi articol subliniaza faptul ca pe perioada de postgarantie utilizatorii pot incheia contracte de service cu oricare dintre unitatile de service incluse in reteaua distribuitorului autorizat, cu conditia sa notifice distribuitorul autorizat care a furnizat aparatul de marcat electronic fiscal asupra optiunii
In concluzie, nu exista obligativitarea incheierii unui contract de service insa dupa expirarea perioadei de garantie acesta este necesara pentru a fi efectuate operatiunile necesare cel putin cele de asigurare a verificarii anuale prevazute la art. 106 alin. (2) lit. d) din Normele Metodologice.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Exista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?":
Rating:
Nota: 4.33 din 5 din 6 voturi
Rating:
Nota: 4.33 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Totul despre emiterea facturii cu si fara TVAExceptiile OG 28 din 1999 referitoare la casa de marcatObligatiile particulare ale utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale. Info CECCARCand suntem obligati sa detinem casa de marcat?Noutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Ultimele articole
PFA: Ce exceptii exista privind casa de marcat fiscala
Mai multe articole despre OG 28/1999
Articole similare
Noua propunere de la ANAF: Registrul national electronic de evidenta a caselor de marcatObligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceVechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFAMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizareANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatUltimele articole
Procedura de conectare a caselor de marcat la ANAF a devenit operationala. Care sunt termenele limita pentru contribuabili?Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFInspectorii Antifrauda deruleaza verificari de tip blitz! Amenzi de peste 4,1 milioane de leiREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Mai multe articole despre amef
Articole similare
Vanzare produse electrocasnice in leasing persoanelor fizice. Ce obligatii exista privind CASA DE MARCAT?CASA DE MARCAT va putea fi inlocuita de un smarthphone, de o tableta sau de un laptop. Revolutia fiscala, aprobataTVA gresit. Corectarea erorilor constatate la eliberarea bonurilor fiscale emise de CASA DE MARCAT fiscala. Cum rezolvam?Regimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handAparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariUltimele articole
Case de marcat si reducerea costului lor din impozitul pe profitServicii pe cale electronica realizate de un PFA. Ce implicatii are din punct de vedere al TVA?Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Mai multe articole despre casa de marcat

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"