Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita informeaza contribuabilii, ca au fost aduse modificari la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, modificari care se refera la:
- Au fost stabilite o serie de caracteristici tehnice si functionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) integrate in echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, in vederea testarii si avizarii acestora de catre Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti.
- Se prevede ca, in echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale, pot fi instalate exclusiv aparatele de marcat dedicate, intrucat doar in cazul acestor dispozitive au fost efectuate testari specifice care demonstreaza ca functioneaza corect din punct de vedere fiscal dupa integrarea in automatul comercial.
- Pentru intarirea disciplinei financiare in acest domeniu este introdusa obligatia de a aplica o eticheta holografica „FISCALIZAT”, la loc vizibil, in interiorul automatului comercial, sau in exteriorul acestuia.
- Sunt clarificate informatiile privind locul de instalare care se inscriu in antetul bonului fiscal, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate in activitatile cu caracter ambulant, al celor utilizate de operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in transportul rutier national, instalate pe mijlocul de transport, precum si in cazul celor care sunt integrate in echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale, tinand cont de anumite situatii care pot sa apara in practica.
- Sunt introduse dispozitii privind procedura de urmat de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, atat in cazul incetarii activitatilor de livrari de bunuri cu amanuntul si prestarii de servicii direct catre populatie, cat si in cazul transferarii unui aparat de marcat electronic fiscal de la un punct de lucru la altul.
- Se reglementeaza anularea, din oficiu, de catre organul fiscal, a legaturii dintre numarul unic de identificare si codul de identificare fiscala al utilizatorului in situatia in care organul fiscal, ca urmare a propriilor analize/constatari concluzioneaza ca activitatea operatorului economic a incetat definitiv (ex. cand a intervenit radierea acestuia din Registrul comertului sau decesul utilizatorului persoana fizica), operatiunea fiind de natura sa confere organului fiscal posibilitatea tinerii unor evidente exacte si actualizate.
- Sunt introduse noi prevederi care trebuie respectate de unitatile de service acreditate (ex. tinerea evidentei propriilor tehnicieni).
Baza legala: HG 355/2023 pentru modificarea si completarea Normelor Metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 344/24.04.2023.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999Articole similare
Inregistrare venituri ONG din consultatii. Cum facturam?Cum pot accesa persoanele fizice si juridice serviciul de programari online la ANAFObligatia utilizarii casei de marcat pentru servicii prestate catre populatieANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor CASE DE MARCATNoile termene din 2017 pentru achizitia de CASE DE MARCAT cu jurnal electronicUltimele articole
Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliA fost introdusa o noua exceptie de la obligativitatea folosirii caselor de marcatSe suspenda pana pe 1 septembrie 2025 obligatia de a avea CNP si cod QR pe bonurile fiscale, conform OUG 125/2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"