Tags: case de marcat, aparate marcat jurnal electronic, aparate marcat electroncie fiscale, noiembrie 2017
Va reamintim ca Ministerul Finantelor Publice continua procesul de transparenta si propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic.
Masurile propuse de catre Ministerul Finantelor Publice, prin modificarea Ordonantei de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au creat premisele inlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hirtie, cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic. Scopul este acela de a putea transmite date fiscale in regim online catre sistemul informatic al ANAF.
Pentru ca activitatea operatorilor economici sa nu fie perturbata, acestia urmeaza sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale atapizat, pana la data de 1 noiembrie 2017.
Masurile vin in sprijinul debirocratizarii, urmaresc reducerea evaziunii fiscale, precum si cresterea nivelului de fiscalizare si o imbunatatire a executiei veniturilor bugetare.
Principalele modificari propuse sunt:
• Stabilirea conditiilor tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii;
• Implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in Bucuresti;
• Eliminarea obligatiei contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, documentul urmind a fi solicitat de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific;
• Majorarea termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani in prezent, la 5 ani;
• Introducerea prevederilor privind conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, in vederea transmiterii datelor fiscale catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

de
Ionut UdristeEditor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Reinvestirea profitului
Intrebare:
Societate SA, platitoare de impozit pe profit, dorim sa reinvestim profitul obtinut sau o mare parte din el. In cazul profitului reinvestit, conteaza din ce provine profitul: din lucrari constructii-montaj, activitatea curenta, prestari servicii inchiriere utilaje sau profit din exploatare, in cazul nostru vanzarea unui teren?
Este vreo limita la distribuirea profitului in ceea ce priveste reinvestirea acestuia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Calcul pro-rata, venituri din investitii financiare
Intrebare:
Va solicitam suportul in clarificarea modului de incadrare a urmatoarelor venituri in calculul pro-ratei TVA:
1. Venituri din actiuni detinute la entitatile afiliate (cont 7611)
2. Venituri din investitii financiare pe termen scurt (cont 762) in care avem dividende primite ca urmare a investitiei in listed equites
Intrebarea noastra este daca aceste venituri intra in calculul pro-ratei TVA la numitor ca "Operatiune care NU permite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Constructie case in Germania
Intrebare:
Firma romaneasca semneaza un contract de prestari servicii in vederea construirii unei case in Germania. Beneficiarul este persoana fizica. Materialele de constructii se vor cumpara din Germania, salariatii vor fi trimisi din Romania in Germania. Acestia vor sta in total 6 luni in cursul unui an. De exemplu, toarna fundatia dupa care se intorc in tara. Dupa fiecare etapa a constructiei acestia se vor intoarce in tara.
Va rog sa imi spuneti si mie:
1. Firma...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<ONG finantat de cabinetul presedintelui
Intrebare:
Detinem un ONG, iar un cabinet de avocatura vrea sa faca o sponsorizare sau un imprumut (nu stim cum este mai bine), problema este ca avocatul care detine cabinetul de avocatura este presedinte /membru fondator in ONG, se poate face contract de imprumut sau sponsorizare in conditiile in care doamna avocat este presedinte in ONG?
Cu respect.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Suspendarea activitatii unei societati: pot fi ridicate dividende?
Intrebare:
Pe 4 nov. am pus o intrebare legata de ridicarea dividendelor la o firma care este in inactivitate temporara. Acesta a fost raspunsul:
"3. Ridicarea dividendelor in perioada de suspendare
Da, se pot ridica dividendele dupa aprobarea situatiilor financiare anuale, chiar daca societatea este suspendata. Ridicarea dividendelor nu reprezinta activitate economica, ci o operatiune de distribuire a profitului net deja obtinut in perioadele anterioare;...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<