Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Unul dintre obiectivele strategice importante, inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 – 2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. In acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului o serie de servicii in slujba contribuabililor, in vederea migrarii acestora catre mediul electronic.
In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.
Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:
- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:
- depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
- solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
- confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
- primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;
- verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
- registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
- alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.
Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea
"Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare
urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.
In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.
La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.
In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.
- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;
- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;
- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;
- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.
Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:
- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate.
Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.
Sursa: MFP
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Servicii la distanta, disponibile prin ANAF. Ce optiuni aveti in calitate de contribuabili?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Certificatul de atestare fiscala si deciziile obligatiilor de plata accesorii se pot transmite onlineCum va puteti inscrie in SPATIUL PRIVAT VIRTUAL si care sunt beneficiile utilizatorului!ANAF implementeaza o noua facilitate pentru persoanele fizice: identificarea vizuala online in SVPInformatii de ultima ora privind SPATIUL PRIVAT VIRTUALANAF ramburseaza TVA de peste 760 de milioane de leiUltimele articole
Reminder ANAF! Contribuabilii au la dispozitie 6 servicii electronice moderne pe care le pot folosi in aceasta perioadaREMINDER ANAF! Au fost puse in functiune doua noi servicii pentru contribuabiliPersoanele identificate prin CUI/CIF pot solicita Fisa pe platitor simplificata prin platforma SPVANAF pune la dispozitia contribuabililor un nou serviciu electronic, programarea ONLINEPersoanele inregistrate in SVP pot plati online, prin ghiseul.ro, peste 30 de impozite si contributii fiscale(Informare ANAF)
Mai multe articole despre spatiul privat virtual
Articole similare
Totul despre Declaratia 394Studiu de caz: Recunoastere facturi aferente anului 2012 in anul 2015. Cum procedam?Alimentare combustibil si comision platit catre stat strain. Cum recuperam TVA-ul?ANAF: Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a declaratiei unice (212)ANAF modifica o noua declaratie de TVAUltimele articole
Salariul MINIM pe tara in 2021. Precizari oficiale ANAFSerie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Reminder ANAF! Tipuri de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformare la plata obligatiilor fiscaleANAF va finaliza dezvoltarea sistemului informatic SAF - T in luna iulie 2021Webinarul pe teme FISCALE: Noutati fiscale valabile in 2021
Mai multe articole despre anaf
Articole similare
S-a amanat termenul pentru Declaratia 394!Cum arata Legea preventiei si ce termeni redefineste? Bonus: lista completa nereguli iertate la prima abatereSe apropie data-limita pentru depunerea formularului 230!Termen Formular 402. Noile conditii de depunere in 2017Finantele atentioneaza cu privire la depunerea declaratiilor fiscaleUltimele articole
REMINDER ANAF! Au fost puse in functiune doua noi servicii pentru contribuabiliANAF: Documente necesare pentru autentificarea in mediul electronic, la inregistrarea in SPVFormularul 163 - ANAF a actualizat cererea de inscriere in Registrul entitatilor pentru care se acorda deduceri fiscaleAchizitie intracomunitare prin licitatie externa. Situatii in care este necesara inscrierea in scopuri de TVA in regim specialMinisterul Economiei: NOI reguli pentru tranzactiile online!
Mai multe articole despre servicii online
Articole similare
Examen consultant fiscal sau consultant fiscal asistent 7 noiembrie 2015Documentar fiscal: Deducerea personala pentru venitul din salariiVenituri obtinute pe teritoriul Romaniei. Cine trebuie sa depuna declaratia 200?Ordinul MApN nr. 82/2015: aprobarea modalitatilor de transmitere a documentelor necesare stabilirii drepturilor de pensieNoi modificari privind sediul socialUltimele articole
TUTORIAL privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”Legea 188/2020. Noi locuri de munca incadrate in categoria celor cu conditii speciale. Precizari CNPPIn atentia angajatorilor care au raportat salariati aflati in Somaj Tehnic! Situatii in care trebuie depusa D112 rectificativaA fost aprobat modelul unic al certificatului de concediu medical. Instructiuni si mod de completare (Ordinul 1092/2020)ANOFM: Informatii UTILE pentru absolventii promotiei 2020, cu privire la acordarea indemnizatiei de SOMAJ
Mai multe articole despre adeverinta
Articole similare
Noutati legislatie fiscala 22-26 iunie 2009 - Monitorul OficialPlatim taxele mai usor. ANAF modifica unele formulareVanzari online de produse. Intocmire facturi onlineANAF modifica Ordinul nr. 3731/2016 privind schimbul de informatii cu institutiile financiare nebancareCodul fiscal 2008 - Capitolul XIII. Obligatii - art. 153-158^1Ultimele articole
OUG 195/2020. Cum se procedeaza atunci cand avizul pentru schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta nu este necesarDeclaratia privind beneficiarul real. In ce cazuri NU trebuie sa depuna formularul persoanele juridice. Studiu de cazSistemul de Raportare Contabila la 30 iunie 2020. Stuctura si mod de completare. Entitati care au obligatia depunerii bilantuluiLegea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor, modificata de OUG 111/2020. Ce s-a schimbatOUG 97/2020: Prelungirea acordarii drepturilor pentru cresterea copilului si alte beneficii in domeniile restrictionate
Mai multe articole despre forma electronica

Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2021 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"