Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Unul dintre obiectivele strategice importante, inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 - 2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. In acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului o serie de servicii in slujba contribuabililor, in vederea migrarii acestora catre mediul electronic.
In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.
Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:
- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:
- depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
- solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
- confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
- primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
![Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale](https://www.rs.ro/dbimg/product/3113-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
- verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
- registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
- alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.
Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea
"Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare
urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.
In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.
La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.
In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.
- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;
- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;
- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;
- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.
Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:
- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate.
Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.
Sursa: MFP
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
OFICIAL ANAF: Ghid de completare a Declaratiei 230Oficial ANAF. Modalitatea de transmitere a cererilor pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscalaDepunerea Declaratiei Unice [Ghid Complet]Completarea si depunerea D212 si D230 pentru persoanele fizice care doneaza pana la 3,5% din impozitul anual datoratDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVUltimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletNoua tentativa de inselaciune in numele ANAF! Ce contin emailurile primite de contribuabiliLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativArticole similare
Ce obligatii avem in 2016 la intocmirea dosarului preturilor de transfer?Exemple practice privind impozitarea veniturilor din activitati agricoleUn nou formular 300 - Decontul de TVAClientii vor putea verifica daca bonul fiscal a fost emis de o casa de marcat conectata la ANAFZoom fiscal: Cum depunem formularul 230?Ultimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneE-Transport: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITControale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierNoua tentativa de inselaciune in numele ANAF! Ce contin emailurile primite de contribuabiliArticole similare
Completarea D406 in mod gresit atrage sanctiuni de pana la 1.500 lei pentru contribuabili. Cazuri pentru care NU se aplica amendaStabilirea rezidentei fiscale: Ce OBLIGATII declarative au contribuabiliiDepunerea online a Formularului 200Ghid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneInformatii de ultima ora privind Spatiul Privat VirtualUltimele articole
Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAu OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urileDeclaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVArticole similare
Principalele modificari ale OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilorDeclaratia 200 pentru veniturile realizate. Verificati daca trebuie sa depuneti declaratia!Noi reglementari cu privire la angajarea strainilorNoutati Legislatie Fiscala 31 martie - 07 aprilie 2008Noi modificari privind sediul socialUltimele articole
Controale ale Inspectiei Muncii in anumite domenii: munca nedeclarata si in conditii impropriiInformare ITM: TOT ce trebuie sa stii despre perioada de probaVerificari ITM in 2024. Cum s-a desfasurat activitatea de control din luna februarieADEVERINTA de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFDecontare gradinita/cresa 2024 [tratament fiscal]. Ce trebuie sa stie angajatoriiArticole similare
Ce beneficii au persoanele fizice prin Spatiul privat virtual si Buletinul informativ fiscal?Firmele pot incepe sa depuna situatiile financiare pentru 2022. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent in 25 ianuarieCe trebuie sa stie angajatorii despre acordarea tichetelor casniceCe modifica Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceDepunerea situatiilor financiare cf. OMFP 52 art. 5 si art. 7Ultimele articole
Prestatorul casnic in 2024. TOT ce trebuie sa stii despre reglementarea acestor activitati casniceNoutate! Persoanele fizice pot angaja si plati legal personal pentru activitatile casniceContribuabilii care schimba vectorul fiscal au obligatia de a achizitiona Registrul de Evidenta Fiscala in 30 de zileRaportarile contabile la 30 iunie 2023 se depun pana cel mai tarziu la data de 16 august 2023Registrul fiscal 2023: Daca firmele schimba vectorul fiscal sunt obligate sa achizitioneze un nou document?![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"