Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Unul dintre obiectivele strategice importante, inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 - 2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. In acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului o serie de servicii in slujba contribuabililor, in vederea migrarii acestora catre mediul electronic.
In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.
Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:
- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:
- depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
- solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
- confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
- primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
- registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
- alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.
Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea
"Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare
urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.
In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.
La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.
In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.
- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;
- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;
- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;
- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.
Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:
- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate.
Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.
Sursa: MFP
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contribuabilii pot trimite solicitari catre ANAF prin utilizarea Formularului de contactFormularul Declaratiei unice a fost aprobatANAF ramburseaza TVA de peste 760 de milioane de leiANAF pune la dispozitia contribuabililor un nou serviciu electronic, programarea ONLINEModalitati prin care puteti plati impozitele, taxele, contributiile sau alte sume datorate bugetului de statUltimele articole
Declaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCAPersoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorArticole similare
Ce trebuie sa stim despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleMasuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Profita de ultima luna pentru reducerea penalitatilor cu 50 la sutaSplit TVA. Deschiderea contului de TVA in trezorerie sau banci. Cum procedam?Inregistrare in scopuri de TVA si firma nou-infiintata. Cum e mai avantajos pentru societate?Ultimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?Articole similare
Precizari OFICIALE privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic ANAFDeclararea contribuabililor inactivi. Un comunicat al Finantelor PubliceTermen-limita 20 septembrie pentru Declaratia 401. Cine depune formularul?Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFANAF: Numarul unic de identificare a caselor de marcat se obtine si prin SPVUltimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorANOFM: Ce aplicatii vor fi indisponibile in perioada 30.08.2024 - 06.09.2024Au OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urileDeclaratia Unica in 2024. Pana cand se depune in acest anArticole similare
Concediu medical. Care este baza de calcul?Precizare de la ANAF: Cele 10 tipuri de activitati independente pentru care platiti impozit pe venitOrdinul CNAS nr. 98/2015 - aprobarea procedurii de eliberare, a modalitatii de suportare a cheltuielilor aferente producerii si distributiei cardului duplicatNoi reguli pentru timbrul de mediuDeducerea personala. Reguli HG 1/2016 Norme metodologice de aplicare a Codului fiscal 2016Ultimele articole
Modificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microMF, noua editie de titluri de stat Fidelis. Donatorii de sange au conditii speciale Controale ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024Controale ale Inspectiei Muncii in anumite domenii: munca nedeclarata si in conditii impropriiInformare ITM: TOT ce trebuie sa stii despre perioada de probaArticole similare
O noua conceptie asupra formularelor financiar-contabileArhivarea facturilor fiscale emise si primite cu si fara TVACum va puteti inscrie in Spatiul Privat Virtual si care sunt beneficiile utilizatorului!OUG 36/2021. Angajatii NU sunt obligati sa utilizeze semnatura electronica la incheierea CIMFirmele vor avea aparate de marcat modificate. Noile reglementari OUG 91/2014Ultimele articole
Comert online. Regimul fiscal TVA in cazul vanzarii catre persoane din UERaportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroRaportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieTichetele de activitati casnice pot fi valorificate in termen de 12 luni de la primireCe trebuie sa stie angajatorii despre acordarea tichetelor casnice
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"