Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Unul dintre obiectivele strategice importante, inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 - 2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. In acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului o serie de servicii in slujba contribuabililor, in vederea migrarii acestora catre mediul electronic.
In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.
Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:
- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:
- depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
- solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
- confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
- primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
- registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
- alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.
Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea
"Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare
urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.
In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.
La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.
In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.
- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;
- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;
- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;
- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.
Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:
- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate.
Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.
Sursa: MFP
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareImpozitele vor putea fi platite cu cardul de catre persoanele fiziceGhid util pentru a beneficia de indrumare si asistenta telefonica ANAFUtilizare SPV: Cum trebuie procedat atunci cand aceeasi factura a fost trimisa de doua ori in sistemDeclaratia 230 actualizata in 2020: Procedura privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anualUltimele articole
Persoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorE-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?Articole similare
O noua sesiune de asistenta online pentru contribuabili, pe tema "Case de marcat - obligatii si termene"ANAF a elaborat urmatorul proiect de act normativ:MFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareNou: Stabilirea rezidentei fiscale persoanelor fizice care sosesc sau pleaca in sau din Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zileErorile din documentele de plata pot fi corectate chiar daca obligatiile au fost achitate la un alt organ fiscalUltimele articole
Semnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025E-TVA: Neconcordante in decontul precompletat referitoare la cota TVAD700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVAContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceArticole similare
1 martie 2017 e termenul-limita pentru Declaratia de inactivitateSe apropie data-limita pentru depunerea formularului 230!Amenzi acordate firmelor mici si mijlocii care NU au conectat casele de marcat electronice la ANAFDoua acte normative de interes pentru contribuabili au fost publicate in Monitorul Oficial. Modificarea Declaratiei Unice si D230Conectarea caselor de marcat la ANAF. Cum se completeaza Formularul 4101?Ultimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorANOFM: Ce aplicatii vor fi indisponibile in perioada 30.08.2024 - 06.09.2024Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAu OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urileArticole similare
Speta zilei cu Ionut Jinga! Aspecte fiscale privind impozitul pe venituri din dividendeAngajatii au dreptul la o zi libera pentru ingrijirea sanatatii copiilor, insa firmele NU sunt obligate sa o plateascaMonitorul Oficial: OANAF nr. 108 privind spatiul cu destinatie de sediu socialCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVPersoanele care beneficiaza de concediu medical pentru carantina trebuie sa completeze o Declaratie in acest sens. Cum arata noul formularUltimele articole
Modificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microMF, noua editie de titluri de stat Fidelis. Donatorii de sange au conditii speciale Controale ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024Controale ale Inspectiei Muncii in anumite domenii: munca nedeclarata si in conditii impropriiInformare ITM: TOT ce trebuie sa stii despre perioada de probaArticole similare
ANAF modifica Ordinul nr. 3731/2016 privind schimbul de informatii cu institutiile financiare nebancareOUG 97/2020: Prelungirea acordarii drepturilor pentru cresterea copilului si alte beneficii in domeniile restrictionateAchizitie obiect de inventar. Care este tratamentul fiscal si contabil?Masura 1 va fi relansata pe 25 octombrie 2021. Preinscrierea in aplicatie incepe din 18 octombrie 2021Seminarul National de Contabilitate, Ziua II - Totul despre Ordinul 3055Ultimele articole
Comert online. Regimul fiscal TVA in cazul vanzarii catre persoane din UERaportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroRaportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieTichetele de activitati casnice pot fi valorificate in termen de 12 luni de la primireCe trebuie sa stie angajatorii despre acordarea tichetelor casnice
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"