Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Unul dintre obiectivele strategice importante, inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013 - 2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. In acest sens, au fost dezvoltate de-a lungul timpului o serie de servicii in slujba contribuabililor, in vederea migrarii acestora catre mediul electronic.
In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.
Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:
- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:
- depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
- solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
- confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
- primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;

Venituri din CHIRII Tratament fiscal Monografii contabile

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilitatii 2022 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
- registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
- alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.
Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea
"Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare
urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.
In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.
La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.
In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.
- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;
- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;
- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;
- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;
- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.
Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:
- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate.
Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;
- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.
Sursa: MFP
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Utilizarea SPV: Facilitati privind solicitarea certificatelor de rezidenta fiscala de catre persoanele fiziceDin 25 octombrie acccesul in incinta ANAF se va face doar cu Certificat VERDEContribuabilii sunt obligati sa se inscrie in SPV incepand cu 1 martie 2022ANAF: SPATIUL PRIVAT VIRTUAL va fi indisponibil pana marti la pranzMFP modifica Legea 227/2015! Sunt propuse masuri pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit, taxe locale si TVAUltimele articole
ANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna martie. Temele abordate pentru persoanele fiziceInregistrare contracte de inchiriere 2023. Ce trebuie sa stie persoanele care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilorCe metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineInregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF. Obligatii si termene limitaDeclaratia 230 in 2023: Formularul poate fi depus pana pe 23 MAI. Ce metode au la dispozitie contribuabilii?Articole similare
Ordinul ANAF nr. 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor,Calendar obligatii fiscale pentru luna august 2012Modificari in OG nr. 17 din 2012. Ce e nou privind contributiile trimestrialeDe la 01 iunie 2019 activitatea de solutionare a contestatiilor formulate actelor administrative fiscale s-ar putea transfera de la ANAF la MFPANAF va anunta ce conditii trebuie sa indepliniti ca sa fiti acreditat pentru depunerea declaratiei 112Ultimele articole
Luni, 27 martie 2023, este termenul limita de depunere a 8 declaratii fiscaleBuletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 06-10 martie 2023Ghidul Monografiilor Contabile: monografiile care pun cel mai des probleme in practica in acest anGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVAModificari aduse TVA care se aplica de la 1 ianuarie 2023Articole similare
Modificari aduse de Ordinul 1797/2022 formularului 179 -Declaratie privind compensarea la carburantiServiciul online Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 ore din 24Obligativitatea depunerii electronice a formularului 112 incepand cu urmatorul termenDepunerea formularului 200 se poate face si onlineDin 1 martie 2022 inrolarea contribuabililor in SPV va fi obligatorieUltimele articole
Inregistrare contracte de inchiriere 2023. Ce trebuie sa stie persoanele care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilorInregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF. Obligatii si termene limitaIn atentia contribuabililor! Aplicarea stampilei pe inscrisuri este voluntara, NU obligatorieObligatii fiscale restante: Contribuabilii care nu au achitat la timp taxele catre stat vor fi publicati pe site-ul ANAFStabilirea rezidentei fiscale: Ce OBLIGATII declarative au contribuabiliiArticole similare
Declaratia 200 pentru veniturile realizate. Verificati daca trebuie sa depuneti declaratia!Ordinul 872/2020: Modificari privind certificatele de concediu medical. Mod de transmitere si platiOficial: Adeverintele de venit se transmit in format electronic, direct institutiilor din subordinea Ministerului MunciiIn ce mod se aplica deducerea personala pentru venitul din salarii?Noutati legislatie Fiscala 20-24 octombrie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Ce metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineAmenzi de pana la 1.000 lei pentru angajatorii aflati in faliment care NU elibereaza salariatilor ADEVERINTA de activitate in cel mult 60 de zileScutiri de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru IT-isti. Ce conditii trebuie indepliniteAngajatii au dreptul la o zi libera pentru ingrijirea sanatatii copiilor, insa firmele NU sunt obligate sa o plateascaCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVArticole similare
Rabla pentru Electrocasnice 2019: AFM da start inscrierilor in cea de-a treia sesiune a programuluiReminder ANAF! 16 august 2021- termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021O noua conceptie asupra formularelor financiar-contabileEntitatile fara personalitate juridica: se apropie termenul pentru situatiile financiare anualePlatim taxele mai usor. ANAF modifica unele formulareUltimele articole
OFICIAL! Incepand cu 1 februarie 2023, certificatul de cazier judiciar poate fi obtinut online prin platformele ghiseul.ro si hub.mai.gov.roFirmele pot incepe sa depuna situatiile financiare pentru 2022. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent in 25 ianuarieIn atentia contribuabililor! Aplicarea stampilei pe inscrisuri este voluntara, NU obligatorieTOATE actele administrativ fiscale emise electronic se comunica contribuabililor/platitorilor prin intermediul SPVCum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala prin OG 31/2022
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"