Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat un Proiect de ordin pentru aprobarea unei proceduri de acordare asistentei in vederea completarii, depunerii si transmiterii declaratiei unice cu privire la impunerea veniturilor persoanelor fizice.
- in vederea asigurarii mijloacelor tehnice necesare pentru acordarea asistentei, organul fiscal central va intocmi o lista cu persoanele care au obligatia depunerii declaratiei unice. Pentru pregatirea listei, organul fiscal central va avea in vedere persoanele fizice despre care detine informatii ca, in 2017, au realizat venituri, potrivit prevederilor legislative din anul 2017:
1) venituri din activitati independente, definite conform art. 67 din Codul fiscal;
2) venituri din drepturi de proprietate intelectuala, definite potrivit art. 70 din Codul fiscal, cu exceptia celor a caror impunere a fost finala potrivit art. 73;
3) venituri din cedarea folosintei bunurilor, definite conform art. 83 din Codul fiscal, cu exceptia veniturilor din arenda a caror impunere a fost finala potrivit art. 84 alin. (8);
4) venituri din investitii, definite conform art. 91 din Codul fiscal, cu exceptia veniturilor din dividende, dobanzi si a celor din lichidarea unei persoane juridice, a caror impunere a fost finala potrivit art. 97;

Manual de politici contabile - Stick USB

Cartea Verde a Contabilitatii

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
5) venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, definite conform art. 103 din Codul fiscal.
- obligatia organului fiscal local de a informa organul fiscal central in termen de 5 zile de la primirea listei, ca nu dispune de mijloacele tehnice necesare asigurarii asistentei privind completarea si/sau depunerea precum si transmiterea declaratiei unice;
- publicarea listei cu persoanele desemnate sa acorde asistenta din cadrul organului fiscal local, atat la sediul acestuia cat si la sediul organului fiscal central, precum si pe pagina de internet a acestora;
- in 2018, perioada de acordare a asistentei este 15 mai-15 iulie, timp in care se vor organiza intalniri cu contribuabilii vizati pentru diseminarea prevederilor legale, a procedurilor de completare si depunere a declaratiei, precum si instruire practica;
- obligatia mediatizarii pe toate canalele de comunicare a procedurii de intocmire si depunere a declaratiei unice;
- detalierea modalitatii de realizare in comun a indrumarii si asistentei contribuabililor cu privire la:
- modul de completare pe suport hartie sau in forma electronica,
- inregistrarea in "Spatiul privat virtual",
- transmiterea declaratiei unice prin mijloace electronice.
>> Aceste prevederi sunt cuprinse in proiectul de ordin si se vor aplica doar dupa publicarea ordinului in Monitorul oficial.
Puteti consulta aici:

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Comunicat nou DGAF privind controalele demarate la noua restauranteEvaluare obiecte de inventar achizitionate pe factura cu discount suta la suta. Cum facem inregistrarile?Presedintele HORA: Bacsisul dat in mod voluntar, sa fie impozitat!Studiu de caz: Modalitatea de facturare a discounturilor comercialeProgramul gROwth - Investim in copii, investim in viitor: MFP a pus in dezbatere Normele privind garantiile de statUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Persoanele fizice si juridice trebuie sa fie inregistrate obligatoriu in SPV pentru a putea utiliza platforma E-FacturaNou: rezumat modificari aduse de Legea nr. 148 din 2012Omisiune raportare servicii intracomunitare achizitionateCe impozit ar putea fi redus la jumatate din iulieInstitutul pentru Politici Publice cere MFP asumarea unei politici nationale privind controlul financiar preventivUltimele articole
Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaRegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaRegistrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?PFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Articole similare
ANAF: O noua sesiune de asistenta online pentru completarea Declaratiei UniceOficial, ANAF: Despre atasarea de documente justificative la DECLARATIA UNICA si alte probleme intampinate de contribuabiliPFA in sistem real. Mai trebuie sa plateasca CAS si CASS daca este si angajata cu CIM?Campanie ANAF de indrumare a contribuabililor privind depunerea si completarea Declaratiei Unice in 2021VIDEO: Cum se impoziteaza dividendele din Uniunea EuropeanaUltimele articole
D. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAPFA la norma de venit si salariat. Ce obligatii CAS si CASS are in 2025Declaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025DECLARATIA UNICA in 2025. Cum se declara in formular veniturile din chiriiDepunere DECLARATIA UNICA in 2025. Ce obligatii CAS si CASS are un PFA cu CIMArticole similare
Noua procedura privind contribuabilii inactiviANAF vine cu un nou formular: D 255 pentru redirectionarea unei cote din impozitul pe venitANAF elimina doua tipuri de creante | Declaratia 112 se modificaComunicat ANAF privind noul proiect de aprobare a formularului 311PROIECT DE ORDIN privind aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitUltimele articole
Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorArticole similare
TVA - Tratamentul fiscal al operatiunilor intracomunitareProfita de o culegere unica de solutii practice pentru impozite, taxe si contributiiPrestari servicii de prelucrare a materiei prime. Care este tratamentul TVA?Ajustare baza de impozitare TVA. Raportare facturaNoul COD FISCAL modifica taxele si impozitele locale. Cu cat platim mai mult din 2016?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"