Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat un Proiect de ordin pentru aprobarea unei proceduri de acordare asistentei in vederea completarii, depunerii si transmiterii declaratiei unice cu privire la impunerea veniturilor persoanelor fizice.
- in vederea asigurarii mijloacelor tehnice necesare pentru acordarea asistentei, organul fiscal central va intocmi o lista cu persoanele care au obligatia depunerii declaratiei unice. Pentru pregatirea listei, organul fiscal central va avea in vedere persoanele fizice despre care detine informatii ca, in 2017, au realizat venituri, potrivit prevederilor legislative din anul 2017:
1) venituri din activitati independente, definite conform art. 67 din Codul fiscal;
2) venituri din drepturi de proprietate intelectuala, definite potrivit art. 70 din Codul fiscal, cu exceptia celor a caror impunere a fost finala potrivit art. 73;
3) venituri din cedarea folosintei bunurilor, definite conform art. 83 din Codul fiscal, cu exceptia veniturilor din arenda a caror impunere a fost finala potrivit art. 84 alin. (8);
4) venituri din investitii, definite conform art. 91 din Codul fiscal, cu exceptia veniturilor din dividende, dobanzi si a celor din lichidarea unei persoane juridice, a caror impunere a fost finala potrivit art. 97;

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Cartea Verde a Contabilitatii
5) venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, definite conform art. 103 din Codul fiscal.
- obligatia organului fiscal local de a informa organul fiscal central in termen de 5 zile de la primirea listei, ca nu dispune de mijloacele tehnice necesare asigurarii asistentei privind completarea si/sau depunerea precum si transmiterea declaratiei unice;
- publicarea listei cu persoanele desemnate sa acorde asistenta din cadrul organului fiscal local, atat la sediul acestuia cat si la sediul organului fiscal central, precum si pe pagina de internet a acestora;
- in 2018, perioada de acordare a asistentei este 15 mai-15 iulie, timp in care se vor organiza intalniri cu contribuabilii vizati pentru diseminarea prevederilor legale, a procedurilor de completare si depunere a declaratiei, precum si instruire practica;
- obligatia mediatizarii pe toate canalele de comunicare a procedurii de intocmire si depunere a declaratiei unice;
- detalierea modalitatii de realizare in comun a indrumarii si asistentei contribuabililor cu privire la:
- modul de completare pe suport hartie sau in forma electronica,
- inregistrarea in "Spatiul privat virtual",
- transmiterea declaratiei unice prin mijloace electronice.
>> Aceste prevederi sunt cuprinse in proiectul de ordin si se vor aplica doar dupa publicarea ordinului in Monitorul oficial.
Puteti consulta aici:

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cheltuieli suportate de firma pentru client. Se emite factura cu discount de suta la suta?Ce greseli risca sa faca o asociatie fara scop patrimonial la o achizitie intracomunitaraRaportarile contabile anuale se depun pana pe 31 decembrie in cazul unui exercitiu financiar diferit de anul calendaristicTransmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?De la 1 ianuarie 2015, nivelul accizelor va fi exprimat in lei. OUG aprobatUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Codul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul XII - Alte dispozitii comuneSe va lansa Registrul national de evidenta case de marcat electronice. Cum afecteaza firmele?Noile case de marcat, loteria bonurilor fiscale si alte masuri fiscale in noul proiectIncep controalele ANAF in domeniul online, la propunerea GuvernuluiCe efecte dezastruoase ar putea avea cresterea cotei uniceUltimele articole
Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaRegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaRegistrul de casa. Care este amenda pentru neintocmirea la zi a registrului?Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?PFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Articole similare
ANAF anunta sesiune de asistenta online pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceANAF indruma contribuabilii sa utilizeze SPV pentru depunere Declaratiei Unice si obtinerea certificatelor de atestare fiscalaCASS - cum procedam daca in 2018 am estimat venituri peste plafon insa veniturile realizate sunt sub plafonMajorare salariu minim la 3.300 lei. Cum se calculeaza baza CASS pentru veniturile din 2023?Calculul impozitului pe dividende: ghid completUltimele articole
Depunere DECLARATIA UNICA. Cine poate opta pentru plata CASS in 2025PFA inregistrat in 2025. Va mai depune DECLARATIA UNICA?DECLARATIA UNICA in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularPFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune DECLARATIA UNICA rectificativaCe modificari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii prin OUG 128/2024Articole similare
Formularul 120 se modifica. Noile instructiuni de completare pentru Decontul privind accizeleANAF lanseaza un nou proiect privind decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fiziceContributii sociale pentru membrii consiliului de administratie. Raportam in Declaratia 112?Impunerea veniturilor din dobanzi obtinute din Romania de persoane juridice rezidente intr-un stat membru al UE sau al SEEUn nou proiect aduce scutiri in domeniul TVAUltimele articole
Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorArticole similare
Impozitul pe profit INAINTE si DUPA modificarile aduse de OG 8/2021 Codului FiscalSe apropie termenul pentru Declaratia 220Facturi primite prin SPV. Exista OBLIGATIVITATEA arhivarii lor?Achizitie intracomunitara de bunuri fara factura. Tratament contabil si fiscalPFA, activitati independente. Obligatii fiscale an 2024Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVA
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"