Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874/23.11.2015 a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.
Ordinul detaliaza procedura de acordare a facilitatilor fiscale prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, stabilind organele fiscale competente, pasii care trebuie parcursi, precum si formularistica aferenta.
In documentarul de mai jos, prezentam celei mai importante prevederi ale actului normativ mentionat mai sus.
Obiectul facilitatilor fiscale
Facilitatile fiscale acordate de organul fiscal competent sunt:
- amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau, in cazul in care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor, pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv;
- anularea obligatiilor de plata accesorii.
Obligatiile de plata accesorii care pot face obiectul anularii sunt:

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

SAF-T pentru Contribuabili Mici

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- penalitatile de intarziere;
- o cota de 54,2% din dobanzi;
- o cota de 77,1% din majorarile de intarziere.
Obligatiile de plata accesorii sunt cele aferente:
- obligatiilor de plata principale restante la 30 septembrie 2015;
- obligatiilor de plata principale declarate suplimentar de contribuabil prin declarative rectificativa prin care se corecteaza obligatii cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015;
- obligatii de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie si stinse pana la aceasta data;
- obligatii de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei.
- obligatiilor esalonate la plata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 si pentru care esalonarea se finalizeaza pana la data de 31 martie 2016. Pentru aceste obligatii se anuleaza cota de 54,2% din dobanda esalonata la plata aferenta ratelor cu termene de plata ulterioare datei de 1 octombrie 2015.
Prevederile referitoare la obligatii de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale declarate suplimentar prin declaratie rectificativa sunt aplicabile si obligatiilor de plata reprezentand taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 si care rezulta din inscrierea in randurile de regularizari din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corecteaza taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv.
Pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, facilitatile prevazute de ordonanta de urgenta se acorda atat pentru obligatiile de plata datorate de acestia cat si pentru cele ale sediilor secundare si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor contribuabilului si a sediilor sale secundare.
Organele fiscale competente pentru acordarea facilitatilor sunt:
- Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele fiscale subordonate, pentru obligatiile de plata administrate de aceasta;
- directiile de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, pentru obligatiile stabilite de acestea si care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Procedura de acordare a amanarii la plata
Pentru a-si exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii depun o notificare la registratura organului fiscal competent.
Notificarea va cuprinde cel putin: datele de identificare ale contribuabilului, obiectul notificarii respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, data si semnatura.
Notificarea se solutioneaza de organul fiscal, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii, prin emiterea unei decizii de amanare la plata a obligatiilor accesorii ce pot face obiectul anularii.
Important! Notificarile depuse anterior publicarii normelor metodologice se vor solutiona in termen de 5 zile de la data aparitiei normelor.
Cititi continuarea aici.
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Valcea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Guvernul MODIFICA Codul Fiscal! Anumite categorii de persoane vor beneficia de anularea contributiei la sanatateUtilizarea SPV: Facilitati privind solicitarea certificatelor de rezidenta fiscala de catre persoanele fiziceANAF ne trimite prin posta detalii despre stergerea penalitatilorAmnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveUltimele articole
Din 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVADin 2025 este ELIMINATA o facilitate fiscala importanta. Care sunt domeniile vizateA fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Termenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Articole similare
ANAF: Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017Saptamana 28 ian - 03 februarie 2008Reminder ANAF! 9 declaratii fiscale importante au ca termen limita de depunere data de 26 iunie 2023Reducerea normei de venit pentru activitati agricole ca urmare a unor fenomene meteorologice nefavorabileCalendar fiscal complet pentru luna februarie 2014. Ce declaratii depunem?Ultimele articole
Achizitie intracomunitara. Ce trebuie sa stii daca nu esti platitor de TVAIn ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareArticole similare
Codul fiscal 2011 (Partea IV.4): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Modificarea procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restanteMinisterul Finantelor mentine in continuare esalonarea simplificata pentru sume de peste 500 de lei, respectiv 5.000 de leiCare sunt cele mai importante noutati legislative din perioada 13 -19.02.2015?Materiale achizitionate pe teritoriul unui stat membru pentru servicii prestate. Ce regim fiscal se aplica operatiunii?Ultimele articole
E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaReminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Articole similare
PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?Noi prevederi privind regimul de declarare derogatoriu pentru persoanele in inactivitate temporaraStudiu de caz: Infiintarea unei intreprinderi individuale si calificarea intreprinzatoruluiIn ce caz utilizeaza PFA fisa de operatiuni diverse?ONRC: firme suspendate în 2010, cu 48,8 procente mai putine fata de anul trecutUltimele articole
Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesarePFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Veniturile obtinute de persoanele fizice din meditatii acordate in particular sunt venituri impozabilePFA cu venituri sub 12 salarii minime brute pe tara. Este OBLIGATA sa plateasca CAS optional?Obligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independenteArticole similare
Luni, 10 ianuarie 2022, se implineste termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/ANULARE a inregistrarii in scopuri TVAClienti neincasati aflati in stare de faliment. TVA. Inregistrari contabileControale ANAF pe TVA. In ce conditii poate fi ANULAT un act fiscal impus de autoritatiInregistrarea TVA si ANULAREa codului de TVA. Cum procedam?Comunicarea cu organele fiscale - drept sau obligatie?Ultimele articole
Obligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFFacilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVANoutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"