Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874/23.11.2015 a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.
Ordinul detaliaza procedura de acordare a facilitatilor fiscale prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, stabilind organele fiscale competente, pasii care trebuie parcursi, precum si formularistica aferenta.
In documentarul de mai jos, prezentam celei mai importante prevederi ale actului normativ mentionat mai sus.
Obiectul facilitatilor fiscale
Facilitatile fiscale acordate de organul fiscal competent sunt:
- amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau, in cazul in care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor, pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv;
- anularea obligatiilor de plata accesorii.
Obligatiile de plata accesorii care pot face obiectul anularii sunt:
Cartea Verde a Contabilitatii
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
- penalitatile de intarziere;
- o cota de 54,2% din dobanzi;
- o cota de 77,1% din majorarile de intarziere.
Obligatiile de plata accesorii sunt cele aferente:
- obligatiilor de plata principale restante la 30 septembrie 2015;
- obligatiilor de plata principale declarate suplimentar de contribuabil prin declarative rectificativa prin care se corecteaza obligatii cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015;
- obligatii de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie si stinse pana la aceasta data;
- obligatii de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei.
- obligatiilor esalonate la plata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 si pentru care esalonarea se finalizeaza pana la data de 31 martie 2016. Pentru aceste obligatii se anuleaza cota de 54,2% din dobanda esalonata la plata aferenta ratelor cu termene de plata ulterioare datei de 1 octombrie 2015.
Prevederile referitoare la obligatii de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale declarate suplimentar prin declaratie rectificativa sunt aplicabile si obligatiilor de plata reprezentand taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 si care rezulta din inscrierea in randurile de regularizari din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corecteaza taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv.
Pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, facilitatile prevazute de ordonanta de urgenta se acorda atat pentru obligatiile de plata datorate de acestia cat si pentru cele ale sediilor secundare si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor contribuabilului si a sediilor sale secundare.
Organele fiscale competente pentru acordarea facilitatilor sunt:
- Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele fiscale subordonate, pentru obligatiile de plata administrate de aceasta;
- directiile de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, pentru obligatiile stabilite de acestea si care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Procedura de acordare a amanarii la plata
Pentru a-si exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii depun o notificare la registratura organului fiscal competent.
Notificarea va cuprinde cel putin: datele de identificare ale contribuabilului, obiectul notificarii respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, data si semnatura.
Notificarea se solutioneaza de organul fiscal, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii, prin emiterea unei decizii de amanare la plata a obligatiilor accesorii ce pot face obiectul anularii.
Important! Notificarile depuse anterior publicarii normelor metodologice se vor solutiona in termen de 5 zile de la data aparitiei normelor.
Cititi continuarea aici.
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Valcea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
FACILITATI FISCALE la calculul impozitului, conform OUG 153/2020, pentru firme infiintate in 2021Premierul Romaniei anunta cand vor fi adoptate Codul administrativ, amnistia fiscala si reducerea TVADeterminarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Elemente care se adauga la baza de calculProiect: Scutirile in IT ar putea sa se aplice LA UN SINGUR angajator, pentru veniturile de pana la 10.000 leiA fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Ultimele articole
Din 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVADin 2025 este ELIMINATA o facilitate fiscala importanta. Care sunt domeniile vizateAmnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Termenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Articole similare
Declaratiile care se depun pana la 27 ianuarie 2017. Termen prelungitDeclaratia 112 trimestrial. Cand se trece la depunerea lunara a formularului?Articol de Specialitate: Cum se calculeaza majorarile de intarziere in cazul rectificarii declaratiilor fiscaleDescarca Declaratia 100 actualizataVenituri cu regim de retinere la sursa. Ce obligatii fiscale apar?Ultimele articole
In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleArticole similare
Cum tratam contabil diferentele TVA ca urmare a unui control fiscal?Mentiuni utile legate de recuperarea creantelor fiscale prin atragerea raspunderii solidareTVA - Care este regimul fiscal al «contractelor la cheie »?Comisioane bancare pentru operatiuni de export. Ce tratament fiscal TVA se aplica?A fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din legea nr. 72/2022Ultimele articole
ANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaReminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Articole similare
PFA cu venituri sub 12 salarii minime brute pe tara. Este OBLIGATA sa plateasca CAS optional?PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatMFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziereVeniturile obtinute de persoanele fizice din meditatii acordate in particular sunt venituri impozabileUltimele articole
Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesarePFA in 2023: Care sunt obligatiile fiscale si termenele de plata specifice unei persoane fizice autorizate?Obligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independentePlafonul pentru aplicarea scutirii de TVA in cazul intreprinderilor individualeTrecerea la sistemul real este OBLIGATORIE pentru PFA in anumite conditii. Analiza zilei cu Irina DumitrescuArticole similare
Vanzare activ adus ca aport la capitalul social. Cum procedam?Implicatii ANULARE cod valid de TVA. Ce risca societatea?Firmele cu cod TVA anulat vor putea fi reinregistrate din oficiuDoua declaratii privind TVA au termen la 8, respectiv 11 ianuarieAnaliza consultantului. Modificarea Codului fiscal in ce priveste TVA-ulUltimele articole
Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVANoutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"