keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Nou! Procedura pentru a beneficia de facilitatile fiscale si pentru anularea obligatiilor de plata accesorii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Miruna Petrache la 26 Nov. 2015 Exclusiv
Tags: facilitati fiscale, obligatiile de plata, accesorii, oug 44, anulare

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874/23.11.2015 a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.


Ordinul detaliaza procedura de acordare a facilitatilor fiscale prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, stabilind organele fiscale competente, pasii care trebuie parcursi, precum si formularistica aferenta.

In documentarul de mai jos, prezentam celei mai importante prevederi ale actului normativ mentionat mai sus.

Obiectul facilitatilor fiscale


Facilitatile fiscale acordate de organul fiscal competent sunt:
-  amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau, in cazul in care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor, pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv;
-  anularea obligatiilor de plata accesorii.

Obligatiile de plata accesorii care pot face obiectul anularii sunt:

-  penalitatile de intarziere;
-  o cota de 54,2% din dobanzi;
-  o cota de 77,1% din majorarile de intarziere.

Obligatiile de plata accesorii sunt cele aferente:

-  obligatiilor de plata principale restante la 30 septembrie 2015;
-  obligatiilor de plata principale declarate suplimentar de contribuabil prin declarative rectificativa prin care se corecteaza obligatii cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015;
-  obligatii de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie si stinse pana la aceasta data;
-  obligatii de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei.
-  obligatiilor esalonate la plata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 si pentru care esalonarea se finalizeaza pana la data de 31 martie 2016. Pentru aceste obligatii se anuleaza cota de 54,2% din dobanda esalonata la plata aferenta ratelor cu termene de plata ulterioare datei de 1 octombrie 2015.

Prevederile referitoare la obligatii de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale declarate suplimentar prin declaratie rectificativa sunt aplicabile si obligatiilor de plata reprezentand taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 si care rezulta din inscrierea in randurile de regularizari din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corecteaza taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv.


Pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, facilitatile prevazute de ordonanta de urgenta se acorda atat pentru obligatiile de plata datorate de acestia cat si pentru cele ale sediilor secundare si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor contribuabilului si a sediilor sale secundare.

Organele fiscale competente pentru acordarea facilitatilor sunt:

- Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele fiscale subordonate, pentru obligatiile de plata administrate de aceasta;
- directiile de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, pentru obligatiile stabilite de acestea si care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Procedura de acordare a amanarii la plata

Pentru a-si exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii depun o notificare la registratura organului fiscal competent.

Notificarea va cuprinde cel putin: datele de identificare ale contribuabilului, obiectul notificarii respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii, data si semnatura.

Notificarea se solutioneaza de organul fiscal, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii, prin emiterea unei decizii de amanare la plata a obligatiilor accesorii ce pot face obiectul anularii.

Important! Notificarile depuse anterior publicarii normelor metodologice se vor solutiona in termen de 5 zile de la data aparitiei normelor.

Cititi continuarea aici.


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Valcea
Miruna Petrache de Miruna Petrache
Redactor Contabilul.ro, InfoTva si Fiscalitatea.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016