Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In situatia de mai jos, pornim de la cazul concret in care, in cazul facturilor emise pe suport hartie este obligatorie detinerea facturii in original pentru justificarea deducerii TVA, conform punctului 46 din Normele metodologice de aplicare a art. 146 (1) din Codul Fiscal. Ramane astfel sa vedem daca o factura transmisa pe e-mail poate fi considerata originala, precum si in ce mod se poate deduce TVA-ul in cazul facturilor electronice, daca se opteaza pentru acest sistem de facturare.
In cazul facturilor emise pe suport de hartie este obligatoriu detinerea facturii in original pentru justificarea deducerii TVA, conform punctului 46 din Normele metodologice de aplicare a art. 146 (1) din Codul Fiscal. Factura transmisa prin email poate fi considerata factura electronica , respectiv originala, in conditiile prezentate mai jos.
Astfel, potrivit prevederilor pct. 76 alin. 1 si 2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 155 din Codul fiscal, pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic (spre exemplu, de tip «xml», «pdf»), tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. De asemenea, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate tot facturi electronice. In schimb, facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice. Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.
In concluzie , daca factura creata pe suport hartie este transmisa prin email , aceasta fiind scanata si apoi transmisa in format electronic ( de tip «xml», «pdf») atunci este considerata factura electronica .
Potrivit prevederilor art.155 alin. 34 coroborat cu prevederile pct.78 din Normele metodologice facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii. Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocata in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 46 alin. (1).
Potrivit prevederilor art.155 alin. (3) factura electronica este o factura care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic. Asadar , pentru justificarea dreptului de deducere aceasta trebuie sa contina informatiile de la art.155 alin. (19). Deasemenea clientul trebuie sa detine atat mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.Toate aceste informatii despre factura electronica sunt prezentate la art.155 din Codul fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului pe facturile primite de la furnizorNormele de aplicare a Codului fiscal au modificat deducerea TVA. Noutati bonuri fiscaleAchizitii de bunuri cu TVA 24% si livrare cu 9%. Cum aplicam regimul TVA corect?Cum deducem TVA-ul la achizitii de la persoane care aplica TVA la incasare?ONG. Inregistrarea in scopuri de TVA. Care e procedura?Ultimele articole
Facturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAFacturi primite prin SPV. Exista OBLIGATIVITATEA arhivarii lor?Tranzactii B2G. Aspecte privind transmiterea facturilor prin SPVDeducerea sumei TVA dintr-un bon fiscal. Este obligatorie solicitarea facturii?Factura emisa fara informatiile OBLIGATORII. Ce sanctiuni se aplicaArticole similare
Transport intracomunitar de bunuri. Regimul TVAPrestari servicii pe teritoriul Romaniei. Tratament fiscal TVANou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Este o cheltuiala nedeductibila la calculul profitului impozabil?Scoaterea din gestiune a articolelor degradate. Care e regimul TVA?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Ordin ANAF privind Declaratia 394, publicat in Monitorul OficialObligatii de raportare ale cumparatorului din Romania pentru achizitiile intracomunitare taxabileCum privim un spot publicitar?Contract de colaborare cu o organizatie nonprofit. Aspecte contabile si fiscaleBonurile fiscale de la benzinarii sunt deductibile indiferent de valoareUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Implementare proiecte finantare europeana. Deducere TVAProcedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Certificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesareGHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Informatii importante cu privire la facturarea electronica oferite de ANAFUltimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilae-Factura. Verificarile vizeaza si lista facturilor ORIGINALe ale firmei sau doar pe cele din e-Factura?e-Factura in 2025: Mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie?Care este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapideArticole similare
Declaratia recapitulativa de TVANu uita ca formularul 104 se depune pana la 25 aprilieNoutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialControale ITM 2024. Au fost verificati angajatorii care desfasoara activitati de Protectie si GardaRecuperare TVA combustibil UEUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic documentele de gestiuneSemnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertul
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



