Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca Formularul 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii", se depune de catre persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile care le-au fost prestate in beneficiul lor in Romania, precum si a taxei aferente importului de bunuri in Romania pe o perioada de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o perioada mai mica de 3 luni ramasa din anul calendaristic.
Cererea se depune in termen de maximum 9 luni de la sfarsitul anului calendaristic in care taxa devine exigibila.
Cererea se depune in format electronic.
Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnat si stampilat, conform legii.
Formatul se editeaza in doua exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
- un exemplar se pastreaza de catre solicitant.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Programul de asistenta este pus la dispozitia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscala sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice.
Click aici pentru FORMULARUL 313!
Modul de completare a formularului 313
Sectiunea 1
Anul la care se refera declaratia - se inscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2010).
Perioada aferenta operatiunilor realizate (de exemplu: pentru perioada februarie - iunie, se va inscrie 01 - 06).
Cartusul "Date de identificare a solicitantului" contine:
1. Denumire/nume, prenume - se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele persoanei impozabile.
2. Cod de inregistrare in scopuri de TVA - se completeaza codul primit la inregistrarea in scopuri de TVA, inscris in certificatul de inregistrare fiscala in tara de origine a solicitantului.
3. Adresa completa in tara de rezidenta - se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile.
Cartusul "Date de identificare a reprezentantului" contine:
1. Denumire/nume, prenume - se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele reprezentantului.
2. Cod de identificare fiscala - se completeaza codul primit la inregistrare, inscris in certificatul de inregistrare fiscala al reprezentantului, pentru activitatea proprie.
inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
3. Adresa - se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al reprezentantului.
Cartusul "Informatii financiare" contine:
1. Suma solicitata la rambursare - se inscrie suma solicitata. inscrierea cifrelor in caseta se realizeaza cu aliniere la dreapta.
2. IBAN - se inscrie codul IBAN al contului bancar in care se doreste a fi transferata suma
solicitata.
3. Titularul contului - se inscrie numele complet al titularului contului bancar.
4. Cont numarul - se inscrie numarul contului bancar in care se doreste a fi transferata suma
solicitata.
5. Codul bancii - se inscrie codul bancii la care se afla contul nominalizat mai sus.
6. Numele bancii - se inscrie numele bancii.
7. Adresa bancii, localitatea, tara, cod postal - se inscrie adresa exacta a bancii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
Nr. anexe - se inscrie numarul anexelor ce insotesc cererea.
Nr. facturi - se inscrie numarul facturilor ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei
solicitate.
Nr. documente de import - se inscrie numarul documentelor de import ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
in cazul in care solicitantul a mai avut si alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea casutei corespunzatoare, precum si prin specificarea numarului de referinta repartizat acelei cereri. in cazul in care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, va bifa casuta "Nu".
Sectiunea a 2-a
Cuprinde operatiunile care stau la baza sumei solicitate si vor fi inscrise nominal toate achizitiile si importurile de bunuri, precum si prestarile de servicii care i-au fost efectuate solicitantului.
Tipul - se inscrie tipul operatiunii. Se inscriu: A pentru achizitii, I pentru import, S pentru prestari de servicii.
Natura bunurilor sau a serviciilor - se inscrie natura bunurilor achizitionate sau importate ori natura serviciilor care i-au fost prestate.
Denumirea emitentului facturii/documentului pentru importuri - se inscriu numele si prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului.
Codul de inregistrare in scopuri de TVA al emitentului facturii/documentului pentru importuri - se inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA comunicat de catre furnizor sau de catre prestator.
Data facturii/documentului pentru importuri si numarul facturii/documentului pentru importuri - se inscriu data, respectiv numarul documentului din care reiese suma solicitata spre rambursare.
Suma de taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare - se inscrie suma de taxa pe valoarea adaugata ce reiese din factura/documentul pentru importuri. Toate sumele se inscriu in lei.
Sursa: asistenta-contribuabili.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Pana pe 30 septembrie 2022 contribuabilii trebuie sa depuna 4 declaratii fiscale pentru perioada de raportare incheiataORDIN AL ANAF Nr. 5 din 2010Ultima zi de plata a impozitelor este...Articole similare
Ce trebuie sa stim despre declaratiile din septembrie 2016Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Procedura rambursarii TVA pentru persoane impozabile stabilite in afara Comunitatii EuropeneDepunere declaratii cu termen-limita la 25 si 30 septembrieUltima zi de plata a impozitelor este...Articole similare
Zoom fiscal: Regularizarea conturilor de TVAStudiu de caz: Operatiunile de vanzare a bunurilor second-hand in UECe regim TVA se aplica pentru persoanele impozabile nestabilite care presteaza servicii electronice persoanelor neimpozabileProcedura privind rambursarea TVA. Cand se poate face solicitarea?Titlul VI Capitolul IVUltimele articole
ANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneGhid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneRambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatPana pe 30 septembrie 2022 contribuabilii trebuie sa depuna 4 declaratii fiscale pentru perioada de raportare incheiataCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Articole similare
Cine e obligat sa depuna Declaratia 092 in noiembrie? Se apropie termenul-limita!30 septembrie este termenul limita de depunere a Formularului 318 (Cerere de rambursare a TVA) - Instructiuni pentru completarea luiREMINDER! 7 aprilie, termenul limita pentru depunerea formularului 092Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Monitorul Oficial: OANAF nr. 108 privind spatiul cu destinatie de sediu socialUltimele articole
D216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneImpozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliInregistrare fiscala a contribuabilor nerezidenti care NU au sediu permanent in RomaniaOrdinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouArticole similare
Austria: Intocmire factura vanzare imobilProcedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuTVA-ul platit in alte state membre. Cum se recupereaza?Cum recuperam TVA-ul achitat in alt stat membru UE?Ce trebuie sa stim despre declaratiile din septembrie 2016Ultimele articole
Recuperare TVA din EU. Cum se completeaza cererea rectificativa pentru D318ANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneGhid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneImpozit specific declarat si achitat eronat. Cum poate fi recuperata suma platita in plusExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"