Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
"O persoana fizica autorizata, cod CAEN 9001 - Activitati de intreprindere artistica, are obligativitatea de a detine casa de marcat sau poate emite doar factura si chitanta? Dar pentru codul CAEN 9604 - Activitati de intretinere corporala?". Vezi, in cele ce urmeaza, care este opinia specialistului si care este temeiul legal.
Raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. 1 alin (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Potrivit prevederilor din Normele metodologice de aplicare, intra sub incidenta prevederilor art. 2 lit. f) din ordonanta de urgenta profesiile liberale, sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati potrivit Legii nr. 31/1990, republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, cum ar fi, fara insa a ne limita la acestea, cele desfasurate de catre medici, avocati, notari publici, executori judecatoresti, experti tehnici si contabili,contabili autorizati, auditori financiari, consultanti fiscali, arhitecti, traducatori, sportivi, precum si de alte persoane fizice care presteaza servicii cu caracter profesional in domeniul stiintific, literar, artistic si educativ.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noile rezultate ale actiunilor de control ale Directiei Antifrauda in saptamana 29 iunie - 5 iulieCe modifica Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceEste obligatorie utilizarea caselor de marcat in cazul prestarii de servicii catre alte entitati?Ce modificari s-au adus legislatiei referitor la bonurile fiscale?Plati numerar comert cu amanuntul si cu ridicata. Cum se incaseaza? Emitem chitanta sau BON FISCAL?Ultimele articole
Neconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleCum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariE-Factura. Ce trebuie sa contina un BON FISCAL echivalent unei facturi simplificateNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Articole similare
Numerar prin CASA DE MARCAT. Cum se procedeaza la emiterea facturilor?Autoturism de serviciu. Deducere TVACum am inteles eu ecotaxa!Comercializarea serviciilor de piata. Comertul en detailSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru CASA DE MARCAT?Ultimele articole
Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletCare este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorTVA zahar 2024. Studii de caz practiceArticole similare
Tratament fiscal PFA, pe baza normei de venit. Obligatii declarative pe 2019Obligativitate retinere la sursa impozit. Prestari serviciiSarbatorile aduc surprize deosebite pentru contabili!In atentia platitorilor de TVA: obligatiile fiscale pana la 15 ianuarieStudiu de caz: Achizitia intracomunitara de bunuri sau de servicii in cazul unui PFAUltimele articole
Plafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Venituri din activitati independente. Cat CASS datoreaza persoanele fizice pentru 2024Microintreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareArticole similare
Clarificam totul despre TVA la incasare de la 1 ianuarie 2014. Afla explicatii concrete cu privire la Formularul 097!Declaratii cu termen la 25 aprilie 2016. Ce formulare veti depune?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 15 mai 2018Cota TVA de 5% este aplicabila din 1 ianuarie 2023 in anumite cazuri, conform OG 16/2022Anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROProiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAPlafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"