Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

"O persoana fizica autorizata, cod CAEN 9001 - Activitati de intreprindere artistica, are obligativitatea de a detine casa de marcat sau poate emite doar factura si chitanta? Dar pentru codul CAEN 9604 - Activitati de intretinere corporala?". Vezi, in cele ce urmeaza, care este opinia specialistului si care este temeiul legal.
Raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. 1 alin (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Potrivit prevederilor din Normele metodologice de aplicare, intra sub incidenta prevederilor art. 2 lit. f) din ordonanta de urgenta profesiile liberale, sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati potrivit Legii nr. 31/1990, republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, cum ar fi, fara insa a ne limita la acestea, cele desfasurate de catre medici, avocati, notari publici, executori judecatoresti, experti tehnici si contabili,contabili autorizati, auditori financiari, consultanti fiscali, arhitecti, traducatori, sportivi, precum si de alte persoane fizice care presteaza servicii cu caracter profesional in domeniul stiintific, literar, artistic si educativ.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Decontare cheltuieli transport, diurna, cazare salariati firmaEditorial: Sa se reduca TVA-ul primesc, dar sa cereti BON FISCAL!Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Deductibilitate cheltuieli efectuate cu BON FISCAL. Ce conditii se impun la semnarea facturilor?Ce obligatii de TVA si privind casa de marcat are o agentie imobilara in 2017?Ultimele articole
Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere BON FISCAL catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Articole similare
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineAmenzi de 400.000 lei intr-o singura noapte din partea ANAFDeducerea TVA pentru cheltuielile de deplasareRegimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handCe obligatii de TVA si privind CASA DE MARCAT are o agentie imobilara in 2017?Ultimele articole
Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVADefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceArticole similare
Tratament fiscal pentru PFA-urile care au incasat microgranturi prin Masura 1Anularea inregistrarii in scopuri de TVA pentru aplicarea regimului de scutire | Data valabilitatii anulariiMinisterul Muncii: Aproape 1 milion de contracte de munca, suspendate din cauza crizeiPFA in 2010. Contract de colaborare. OUG 82 din 2010PFA in 2024. Ce impozite si contributii achita in cazul in care este salariat la alt angajator? Dar daca nu este salariat?Ultimele articole
PFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza serviciile din UERaportare SAF-T: PFA-urile si II-urile cu contabilitate in partida simpla NU vor depune D406PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulDeclaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularArticole similare
Servicii de publicitate online. Inregistrarea contractelor. AutofacturaScoatere din evidenta produse degradate. Cum deducem TVA-ul aferent cheltuielilor?Doar pana la 7 august se depune Declaratia 092Va fi TVA-ul deductibil pentru unele cheltuieli aferente unei sali de protocol?Firma cu peste 50 de angajati. Contributie pentru persoanele cu handicap neincadrate. Cum se declara varsamintele?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"