Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

"O persoana fizica autorizata, cod CAEN 9001 - Activitati de intreprindere artistica, are obligativitatea de a detine casa de marcat sau poate emite doar factura si chitanta? Dar pentru codul CAEN 9604 - Activitati de intretinere corporala?". Vezi, in cele ce urmeaza, care este opinia specialistului si care este temeiul legal.
Raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. 1 alin (1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Potrivit prevederilor din Normele metodologice de aplicare, intra sub incidenta prevederilor art. 2 lit. f) din ordonanta de urgenta profesiile liberale, sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati potrivit Legii nr. 31/1990, republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, cum ar fi, fara insa a ne limita la acestea, cele desfasurate de catre medici, avocati, notari publici, executori judecatoresti, experti tehnici si contabili,contabili autorizati, auditori financiari, consultanti fiscali, arhitecti, traducatori, sportivi, precum si de alte persoane fizice care presteaza servicii cu caracter profesional in domeniul stiintific, literar, artistic si educativ.

Manual de politici contabile - Stick USB

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Dispozitii AMEF: Regimul caselor de marcat electronice fiscale in 2013Firme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariSRL cu angajati trimisi in deplasare. Documente justificativeNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Ultimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulNeclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Directia Generala Antifrauda Fiscala: Amenzi de aproape 2 milioane de lei in doar doua zileNumerar prin CASA DE MARCAT. Cum se procedeaza la emiterea facturilor?Obligatia utilizarii casei de marcat pentru servicii prestate catre populatieCASA DE MARCAT sau incasare prin curier. In ce conditii se face vanzarea catre persoane fizice?Incetare activitate. Valorificare AMEFUltimele articole
Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Articole similare
Precizare de la ANAF: Cele 10 tipuri de activitati independente pentru care platiti impozit pe venitPFA in 2024. Ce impozite si contributii achita in cazul in care este salariat la alt angajator? Dar daca nu este salariat?Contributii PFA care obtine pierdere. Cand se datoreaza contributii sociale?Au OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urileCe documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Ultimele articole
Platitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVACota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025PFA si drepturile de autor. Documente necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVATaxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorPFA si plata CASS in 2025: Cum sa procedezi daca ai un PFA nouArticole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune. Stabilirea perioadei fiscaleRegim special second-hand. Cum tratam marja de profit negativa?Ce tratament din punct de vedere TVA se aplica pentru factura emisa de partener non-UE?OFICIAL: Procedura de mediere si actele pe care debitorii trebuie sa le prezinte pentru sustinerea situatiei economice (OPANAF 1757)Venituri din dividende. Care sunt obligatiile la CASS?Ultimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara Romaniei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"