keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Din septembrie 2021 va fi implementat programul E-Factura. Emitentii trebuie sa detina un certificat digital calificat

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 21 Sep. 2021 Exclusiv
Tags: programul e-factura, certificat digital, inregistrare in spv

ANAF Iasi informeaza, printr-un material publicat pe site-ul oficial, ca din septembrie 2021 va fi implementat programul E-Factura. Emitentii sunt obligati sa detina un certifical digital calificat pentru a putea folosi serviciul.

Conform documentului, pentru a putea transmite facturi catre institutiile publice, emitentii acestora trebuie sa detina un certificat digital calificat, inregistrat pentru accesul in Spatiul Privat Virtual (SPV). 

Inregistrarea in SPV se poate face online pe portalul ANAF https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv

Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronica“ a fost demarat in luna martie 2020 de catre Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in vederea eficientizarii colectarii impozitelor si taxelor, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA si prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.

Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronica in Romania a fost luata dupa analizarea modului in care Italia a aplicat facturarea electronica generalizata atat pe relatia Business to Goverment (B2G), cat si pe relatia Business to Business (B2B) si presupune etape de proces care sa permita comensurarea efectelor asupra mediului economic si gestionarea eficienta a datelor receptionate.
Romania a adoptat in data de 8 septembrie 2020 Legea nr. 199/2020 privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice, lege care a transpus in legislatia nationala Directiva 2014/55/EU privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.

Astfel, incepand din luna septembrie 2021, Ministerul Finantelor, prin Centrul National pentru Informatii Financiare, va implementa, in cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronica ce va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatie cu institutiile publice, pentru operationalizarea cadrului normativ prevazut de Directiva 2014/55/UE privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.

Programul pilot de implementare a unui sistem de facturare electronica pe relatia Business to Goverment (B2G), va pune bazele extinderii platformei pentru dezvoltari ulterioare si va asigura know-how-ul necesar dezvoltarii sistemului generalizat de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B).

Dupa o sesiune de testare care incepe pe data de 15 septembrie 2021, Proiectul EFactura urmeaza sa fie online de la 1 octombrie 2021, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA si prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.

Conform Legii Nr. 199 din 8 septembrie 2020 privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice prin factura electronica se intelege factura emisa, transmisa si primita intr-un format electronic structurat care permite prelucrarea sa automata si electronica.

Destinatar factura electronica - autoritate contractanta, entitate contractanta sau unitate de achizitii centralizate cu atributii in acest sens potrivit legii, care primeste si prelucreaza facturi electronice.Emitent factura electronica - operator economic care are calitatea de contractant in cadrul unui contract de achizitii publice/sectoriale, al unui contract de concesiune de lucrari sau servicii sau al unui contract de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii sau, dupa caz, operator economic care are calitatea de subcontractant, in conditiile art. 218 din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 232 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Elementele principale ale unei facturi electronice sunt:

a) identificatorii de proces si de factura;
b) data facturii;
c) informatii privind identificarea persoanei impozabile care a livrat produsele, a prestat serviciile sau a executat lucrarile;
d) informatii privind cumparatorul;
e) informatii privind beneficiarul platii;
f) informatii privind reprezentantul fiscal al vanzatorului;
g) identificarea tipului de produse furnizate, servicii prestate sau lucrari executate;
h) referirea la contractul de achizitii publice/sectoriale, de concesiune de lucrari si servicii, precum si, dupa caz, la contractul de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii;
i) detalii privind livrarea produselor/prestarea serviciilor/ executarea lucrarilor;
j) instructiuni de plata;
k) informatii privind creditari sau debitari;
l) informatii privind pozitiile de pe factura;
m) totalurile facturii;
n) defalcarea TVA.

Destinatarul facturii electronice trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) sa dispuna de mijloace tehnice si resurse umane corespunzatoare pentru garantarea securitatii, fiabilitatii si continuitatii serviciilor de prelucrare a datelor in forma electronica;
b) sa fie in masura sa gestioneze si sa arhiveze toate informatiile privind fiecare factura  in forma electronica emisa, pentru o perioada de timp determinata in functie de specificul achizitiei;
c) sa utilizeze sisteme de arhivare electronica in conformitate cu prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata. Pe durata arhivarii, persoanele care au responsabilitatea arhivarii vor lua masuri ca orice factura in forma electronica sa poata fi accesata conform dispozitiilor Legii nr. 135/2007, republicata, numai de catre emitent, destinatar sau organele abilitate prin lege;
d) sa respecte elementele principale ale unei facturi electronice in conformitate cu standardul SR EN 16931;
e) sa fie inregistrat la Ministerul Finantelor Publice.


Sursa: ANAF
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016