Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF Iasi informeaza, printr-un material publicat pe site-ul oficial, ca din septembrie 2021 va fi implementat programul E-Factura. Emitentii sunt obligati sa detina un certifical digital calificat pentru a putea folosi serviciul.
Inregistrarea in SPV se poate face online pe portalul ANAF https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv
Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronica“ a fost demarat in luna martie 2020 de catre Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in vederea eficientizarii colectarii impozitelor si taxelor, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA si prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.
Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronica in Romania a fost luata dupa analizarea modului in care Italia a aplicat facturarea electronica generalizata atat pe relatia Business to Goverment (B2G), cat si pe relatia Business to Business (B2B) si presupune etape de proces care sa permita comensurarea efectelor asupra mediului economic si gestionarea eficienta a datelor receptionate.
Astfel, incepand din luna septembrie 2021, Ministerul Finantelor, prin Centrul National pentru Informatii Financiare, va implementa, in cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronica ce va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatie cu institutiile publice, pentru operationalizarea cadrului normativ prevazut de Directiva 2014/55/UE privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.
Programul pilot de implementare a unui sistem de facturare electronica pe relatia Business to Goverment (B2G), va pune bazele extinderii platformei pentru dezvoltari ulterioare si va asigura know-how-ul necesar dezvoltarii sistemului generalizat de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B).
![Registrul de Evidenta Fiscala PFA](https://www.rs.ro/dbimg/product/2867-registrul-de-ev.jpg)
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
![Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale](https://www.rs.ro/dbimg/product/3113-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
![Manual de politici contabile - Stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/1934-manual-de-polit.png)
Manual de politici contabile - Stick USB
Dupa o sesiune de testare care incepe pe data de 15 septembrie 2021, Proiectul EFactura urmeaza sa fie online de la 1 octombrie 2021, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA si prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.
Conform Legii Nr. 199 din 8 septembrie 2020 privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice prin factura electronica se intelege factura emisa, transmisa si primita intr-un format electronic structurat care permite prelucrarea sa automata si electronica.
Destinatar factura electronica - autoritate contractanta, entitate contractanta sau unitate de achizitii centralizate cu atributii in acest sens potrivit legii, care primeste si prelucreaza facturi electronice.Emitent factura electronica - operator economic care are calitatea de contractant in cadrul unui contract de achizitii publice/sectoriale, al unui contract de concesiune de lucrari sau servicii sau al unui contract de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii sau, dupa caz, operator economic care are calitatea de subcontractant, in conditiile art. 218 din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 232 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
Elementele principale ale unei facturi electronice sunt:
a) identificatorii de proces si de factura;
Destinatarul facturii electronice trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa dispuna de mijloace tehnice si resurse umane corespunzatoare pentru garantarea securitatii, fiabilitatii si continuitatii serviciilor de prelucrare a datelor in forma electronica;
Sursa: ANAF
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Factura electronica RO e-Factura: administrarea, functionarea si implementarea sistemului in 2021Articole similare
Procedura rambursarii TVA din state membre ale UE. Care sunt noile modificari?Reinnoirea certificatelor digitale pentru semnatura electronicaSpatiul Privat Virtual - singura cale de comunicare securizata cu ANAFComunicat ANAF privind importurile si achizitiile in alt stat UE in 2012Prestator neplatitor de TVA. DezavantajeUltimele articole
Declaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaAu OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urileRaportare DAC7. Firmele trebuie sa depuna F7000 daca comercializeaza produse online?Documente ce se pot obtine prin intermediul SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVArticole similare
ANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiIn atentia contribuabililor! Formularele D7 si D8 pentru acordarea esalonarii la plata se transmit prin SPVSPV, singura modalitate de transmitere la ANAF a cererilor, inscrisurilor, documentelor de catre persoane juridice, asocieri, PFA, II, IFREMINDER ANAF! Au fost puse in functiune doua noi servicii pentru contribuabiliUltimele articole
Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFAu OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urileFiscul informeaza contribuabilii ca au fost efectuate mai multe modificari pe portalul ANAF si/sau in cadrul SPVReminder ANAF: Persoanele fizice si juridice sa acceseze serviciul electronic SPV, avand in vedere avantajele luiSpatiul Privat Virtual, canal de comunicare securizat in relatia cu ANAF. Cum se efectueaza inregistrarea in sistem![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"