Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, un PFA specializat in comert cu amanuntul si platitor de TVA doreste sa isi suspende activitatea.
Iata raspunsul specialistului!
Primul pas pentru inceperea procedurii de suspendare (care poate dura maxim 3 ani) este achitarea de catre persoana fizica autorizata a tuturor datoriilor catre bugetul de stat, insa poate avea datorii catre alte firme sau catre angajati. Cei care isi intrerup activitatea sunt obligati sa achite contributiile la stat scadente pe perioada suspendarii.
Suspendarea activitatii PFA are loc de la data depunerii cererii de suspendare a activitatii de catre PFA, impreuna cu alte documente solicitate la Registrul Comertului.. Pe langa decizie, Registrul Comertului va emite si un certificat constatator prin care se evidentiaza inactivitatea temporara a agentului economic.
Urmatorul pas va fi inregistrarea inactivitatii temporare si la Administratia Financiara. Cei care opteaza pentru suspendare temporara a activitatii, conform legislatiei fiscale, au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, alaturi de documente justificative, in termen de 30 de zile din momentul producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.
Solicitarea care vizeaza recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale se face de catre persoana in cauza sau alta persoana imputernicita de acesta, desemnat conform legii, pe baza formularului 220 “Declaratia vizand venitul estimat/norma de venit. Alaturi de declaratie trebuie atasate si documente justificative din care reiasa situatia contribuabilului.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea Verde a Contabilitatii

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
De asemenea, in cazul suspendarii activitatii, se poate obtine si o derogare de la depunerea declaratiilor fiscale (spre exemplu, se poate opta pentru depunerea anuala). Regimul derogatoriu nu este insa o etapa obligatorie din procesul de suspendare. Acesta este aprobat de catre Administratia Finantelor, in urma solicitarii printr-o cerere.
Referitor la tratamentul de TVA al stocului de marfuri ramas in gestiune, nu aveti obligatia efectuarii vreunei ajustari. Totusi, trebuie sa aveti in vedere faptul ca inactivitatea temporara inscrisa la Registrul Comertului va atrage cu sine anularea inregistrarii in scopuri de TVA a PFA.
Totusi, aveti in vedere faptul ca in momentul in care inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente, conform art. 316 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal (societate a fost declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala), nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor, activelor corporale fixe in curs de executie, fiind supuse obligatiei de plata a TVA colectate conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal.
Baza legala:
- Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal, ART. 121 - Stabilirea platilor anticipate de impozit, alin. (10)
- Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal, alin. (9) din Normele metodologice ale ART. 304 Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, alin (1) lit. c) – pct.
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, ART. 92 Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati, alin. (1) lit. d)
- Ordinul nr. 3696/2016 din 27 decembrie 2016 pentru aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu, consultant contabil si fiscal.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Formularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscalDiscount primit de PFA - calculul impozitului pe venitStudiu de caz: PFA. Retineri la sursa. Obligatii declarativePFA in 2022. Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunarVenituri din activitati independente. Cat CASS datoreaza persoanele fizice pentru 2024Ultimele articole
Comert online prin Trendyol: Obligatiile de TVA pentru PFA-uri in 2025Platitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVACota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025PFA si drepturile de autor. Documente necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVATaxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorArticole similare
Codul fiscal a devenit mingea de bataie a politicienilorTVA imobiliare. Care este regimul TVA in cazul livrarii de constructii mai vechi de 2025TVA in cazul PFI impozitate pe norma de venitContabilii autorizati devin mai usor experti contabiliModelul Formularului 092Ultimele articole
D406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVATVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la vanzarea de locuinteTransport marfa. Cota TVA in SEPTEMBRIE 2025 pentru serviciile aferente lunii IULIECe trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingPlafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"