keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Suspendare activitate PFA. Care este tratamentul TVA?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 17 Ian. 2018
Tags: pfa, tva

In analiza de mai jos, un PFA specializat in comert cu amanuntul si platitor de TVA doreste sa isi suspende activitatea.

Vom vedea daca se poate suspenda activitatea PFA-ului cu stocul existent, ce sa va intampla cu stocul si TVA-ul si care sunt pasii de suspendare.

Iata raspunsul specialistului!

Primul pas pentru inceperea procedurii de suspendare (care poate dura maxim 3 ani) este achitarea de catre persoana fizica autorizata a tuturor datoriilor catre bugetul de stat, insa poate avea datorii catre alte firme sau catre angajati. Cei care isi intrerup activitatea sunt obligati sa achite contributiile la stat scadente pe perioada suspendarii.
 
Suspendarea activitatii PFA are loc de la data depunerii cererii de suspendare a activitatii de catre PFA, impreuna cu alte documente solicitate la Registrul Comertului.. Pe langa decizie, Registrul Comertului va emite si un certificat constatator prin care se evidentiaza inactivitatea temporara a agentului economic.
 
Urmatorul pas va fi inregistrarea inactivitatii temporare si la Administratia Financiara. Cei care opteaza pentru suspendare temporara a activitatii, conform legislatiei fiscale, au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, alaturi de documente justificative, in termen de 30 de zile din momentul producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.
 
Solicitarea care vizeaza recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale se face de catre persoana in cauza sau alta persoana imputernicita de acesta, desemnat conform legii, pe baza formularului 220 “Declaratia vizand venitul estimat/norma de venit. Alaturi de declaratie trebuie atasate si documente justificative din care reiasa situatia contribuabilului.
 
De asemenea, in cazul suspendarii activitatii, se poate obtine si o derogare de la depunerea declaratiilor fiscale (spre exemplu, se poate opta pentru depunerea anuala). Regimul derogatoriu nu este insa o etapa obligatorie din procesul de suspendare. Acesta este aprobat de catre Administratia Finantelor, in urma solicitarii printr-o cerere.
 
Referitor la tratamentul de TVA al stocului de marfuri ramas in gestiune, nu aveti obligatia efectuarii vreunei ajustari. Totusi, trebuie sa aveti in vedere faptul ca inactivitatea temporara inscrisa la Registrul Comertului va atrage cu sine anularea inregistrarii in scopuri de TVA a PFA.
 
Totusi, aveti in vedere faptul ca in momentul in care inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente, conform art. 316 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal (societate a fost declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala), nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor, activelor corporale fixe in curs de executie, fiind supuse obligatiei de plata a TVA colectate conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal.
 
Baza legala:

- Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal, ART. 121 - Stabilirea platilor anticipate de impozit, alin. (10)
- Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal, alin. (9) din Normele metodologice ale ART. 304 Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, alin (1) lit. c) – pct.
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, ART. 92 Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati, alin. (1) lit. d)
- Ordinul nr. 3696/2016 din 27 decembrie 2016 pentru aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu, consultant contabil si fiscal.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016