Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 17 Ian. 2018
In analiza de mai jos, un PFA specializat in comert cu amanuntul si platitor de TVA doreste sa isi suspende activitatea.
Vom vedea daca se poate suspenda activitatea PFA-ului cu stocul existent, ce sa va intampla cu stocul si TVA-ul si care sunt pasii de suspendare.
Iata raspunsul specialistului!
Primul pas pentru inceperea procedurii de suspendare (care poate dura maxim 3 ani) este achitarea de catre persoana fizica autorizata a tuturor datoriilor catre bugetul de stat, insa poate avea datorii catre alte firme sau catre angajati. Cei care isi intrerup activitatea sunt obligati sa achite contributiile la stat scadente pe perioada suspendarii.
Suspendarea activitatii PFA are loc de la data depunerii cererii de suspendare a activitatii de catre PFA, impreuna cu alte documente solicitate la Registrul Comertului.. Pe langa decizie, Registrul Comertului va emite si un certificat constatator prin care se evidentiaza inactivitatea temporara a agentului economic.
Urmatorul pas va fi inregistrarea inactivitatii temporare si la Administratia Financiara. Cei care opteaza pentru suspendare temporara a activitatii, conform legislatiei fiscale, au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, alaturi de documente justificative, in termen de 30 de zile din momentul producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.
Solicitarea care vizeaza recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale se face de catre persoana in cauza sau alta persoana imputernicita de acesta, desemnat conform legii, pe baza formularului 220 “Declaratia vizand venitul estimat/norma de venit. Alaturi de declaratie trebuie atasate si documente justificative din care reiasa situatia contribuabilului.
De asemenea, in cazul suspendarii activitatii, se poate obtine si o derogare de la depunerea declaratiilor fiscale (spre exemplu, se poate opta pentru depunerea anuala). Regimul derogatoriu nu este insa o etapa obligatorie din procesul de suspendare. Acesta este aprobat de catre Administratia Finantelor, in urma solicitarii printr-o cerere.
Referitor la tratamentul de TVA al stocului de marfuri ramas in gestiune, nu aveti obligatia efectuarii vreunei ajustari. Totusi, trebuie sa aveti in vedere faptul ca inactivitatea temporara inscrisa la Registrul Comertului va atrage cu sine anularea inregistrarii in scopuri de TVA a PFA.
Totusi, aveti in vedere faptul ca in momentul in care inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente, conform art. 316 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal (societate a fost declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala), nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor, activelor corporale fixe in curs de executie, fiind supuse obligatiei de plata a TVA colectate conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal.
Baza legala:
- Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal, ART. 121 - Stabilirea platilor anticipate de impozit, alin. (10)
- Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal, alin. (9) din Normele metodologice ale ART. 304 Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, alin (1) lit. c) – pct.
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, ART. 92 Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati, alin. (1) lit. d)
- Ordinul nr. 3696/2016 din 27 decembrie 2016 pentru aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu, consultant contabil si fiscal.
Iata raspunsul specialistului!
Primul pas pentru inceperea procedurii de suspendare (care poate dura maxim 3 ani) este achitarea de catre persoana fizica autorizata a tuturor datoriilor catre bugetul de stat, insa poate avea datorii catre alte firme sau catre angajati. Cei care isi intrerup activitatea sunt obligati sa achite contributiile la stat scadente pe perioada suspendarii.
Suspendarea activitatii PFA are loc de la data depunerii cererii de suspendare a activitatii de catre PFA, impreuna cu alte documente solicitate la Registrul Comertului.. Pe langa decizie, Registrul Comertului va emite si un certificat constatator prin care se evidentiaza inactivitatea temporara a agentului economic.
Urmatorul pas va fi inregistrarea inactivitatii temporare si la Administratia Financiara. Cei care opteaza pentru suspendare temporara a activitatii, conform legislatiei fiscale, au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, alaturi de documente justificative, in termen de 30 de zile din momentul producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.
Solicitarea care vizeaza recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale se face de catre persoana in cauza sau alta persoana imputernicita de acesta, desemnat conform legii, pe baza formularului 220 “Declaratia vizand venitul estimat/norma de venit. Alaturi de declaratie trebuie atasate si documente justificative din care reiasa situatia contribuabilului.

Ghidul practic al contabilitatii 2023 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

Declaratia Unica 2023 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
De asemenea, in cazul suspendarii activitatii, se poate obtine si o derogare de la depunerea declaratiilor fiscale (spre exemplu, se poate opta pentru depunerea anuala). Regimul derogatoriu nu este insa o etapa obligatorie din procesul de suspendare. Acesta este aprobat de catre Administratia Finantelor, in urma solicitarii printr-o cerere.
Referitor la tratamentul de TVA al stocului de marfuri ramas in gestiune, nu aveti obligatia efectuarii vreunei ajustari. Totusi, trebuie sa aveti in vedere faptul ca inactivitatea temporara inscrisa la Registrul Comertului va atrage cu sine anularea inregistrarii in scopuri de TVA a PFA.
Totusi, aveti in vedere faptul ca in momentul in care inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente, conform art. 316 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal (societate a fost declarata inactiva conform prevederilor Codului de procedura fiscala), nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor, activelor corporale fixe in curs de executie, fiind supuse obligatiei de plata a TVA colectate conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal.
Baza legala:
- Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal, ART. 121 - Stabilirea platilor anticipate de impozit, alin. (10)
- Legea nr 227/2015 privind Codul fiscal, alin. (9) din Normele metodologice ale ART. 304 Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, alin (1) lit. c) – pct.
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, ART. 92 Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati, alin. (1) lit. d)
- Ordinul nr. 3696/2016 din 27 decembrie 2016 pentru aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu, consultant contabil si fiscal.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Suspendare activitate PFA. Care este tratamentul TVA?":
Rating:
Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi
Rating:
Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
PFA/II/IF. Platitor sau neplatitor de TVA?OFICIAL: Conditii somaj tehnic 2020. Cine sunt beneficiarii, documente necesare si termene de depunereIMM-urile, PFA-urile, ONG-urile si CMI-urile pot aplica pentru microgranturile de 2.000 Euro pana pe 21 octombrieVenituri din activitati independente. Obligatii declarative si de plataPFA in 2010. Contract de colaborare. OUG 82 din 2010Ultimele articole
PFA la norma de venit. Daca depaseste plafonul de 25.000 euro este obligat sa treaca la sistemul real in 2024?PFA-uri care obtin venituri din strainatate. Pot lucra pe norma de venit?Tot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEPFA-uri infiintate la final de 2023. Cum se calculeaza CAS si CASS?TVA fara erori si ZERO amenzi! Folositi “Ghidul practic pentru determinarea corecta a locului prestarilor de servicii”
Mai multe articole despre pfa
Articole similare
Pot angajatii sa aiba functia de baza la un angajator cu care au incheiat CIM part-time?Achizitie de servicii intracomunitare cu TVA. Inregistrare factura cu TVA din UKAcciza pentru transporturile comerciale. Sa se seturneze dupa modelul TVA!Noi formulare pentru indemnizatia de somaj tehnic (Ordinul 1705/2020 si Ordinul 1706/2020)TVA la incasare. Cand se poate deduce TVA-ul aferent achizitiilor de la persoane afiliate?Ultimele articole
Din 1 ianuarie 2024 se majoreaza cota de TVA pentru livrarea locuintelor, conform Legii 296/2023Calendar ANAF: Luni, 11 decembrie 2023, termen limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importanteCota TVA aplicabila in 2024 in cazul vanzarii de imobileModificari importante privind TVA ce intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2024Vineri, 8 decembrie 2023, termen limita pentru depunerea declaratiei privind schimbarea perioadei fiscale
Mai multe articole despre tva

Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"