Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza noastra propunem cazul unui PFA infiintat in urma cu doi ani si care nu a realizat venituri. A primit in schimb o decizie de impunere anticipata cu o anumita suma de achitat drept impozit si contributie sanatate. Nu a depus declaratia 200 nici pentru anul 2014 si nici pentru 2015. Vom vedea ce se poate face astfel incat PFA-ul sa nu fie nevoit sa achite un impozit desi nu a realizat venit.
In situatia mentionata de dvs. va recomand sa depuneti declaratia privind venitul realizat-formular 200 , termenul fiind 25 mai 2016, completand rubricile aferente veniturilor si cheltuielilor cu zero.
Decizia de impunere anticipata emisa de catre organul fiscala a avut la baza declaratia referitoare la veniturile si cheltuielile estimate a se realiza pentru anul fiscal 2014 , depusa de catre dvs. la inceputul activitatii-formularul 220.
Potrivit prevederilor art.82 alin. (2) din Codul fiscal, aplicabil pana la 31.12.2015, platile anticipate se stabilesc de organul fiscal competent pe fiecare sursa de venit, luandu-se ca baza de calcul venitul anual estimat sau venitul net realizat in anul precedent, dupa caz, prin emiterea unei decizii care se comunica contribuabililor, potrivit legii. In cazul impunerilor efectuate dupa expirarea termenelor de plata prevazute la alin. (3), contribuabilii au obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plata al anului precedent. Diferenta dintre impozitul anual calculat asupra venitului net realizat in anul precedent si suma reprezentand plati anticipate datorate de contribuabil la nivelul trimestrului IV din anul anterior se repartizeaza pe termenele de plata urmatoare din cadrul anului fiscal.
In timpul anului aveati obligatia sa efectuati plati anticipate in contul impozitului anual conform art. 53 alin (1). Platile anticipate se luau in calcul la definitivarea impozitului anual de catre organul fiscal competent.
Astfel, apreciez ca la definitivarea impozitului anual majorarile si penalitatile de intarziere pentru suma stabilita in aceasta decizie va trebui sa le achitati, intrucat aveati obligatia sa efectuati plati anticipate in contul impozitului in timpul anului.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Examen Consultant Fiscal 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cand nu depune un PFA fara activitate declaratia 600?Noile modificari ale Codului fiscal - ProiectVenituri din cedarea folosintei bunurilor. Cum se factureaza si ce impozite se platesc?Articole similare
CONTRIBUTIE SANATATE venituri din dobanzi si salarii. Cand se platesc?Articole similare
Microintreprindere. Inregistrare in scopuri de TVAPlata TVA numai dupa incasarea facturiiModalitatea de completare a Registrului de evidenta fiscala. Exemple utilePFA cu venituri sub plafon si neasigurare obligatorie pentru pensii. Va depune Declaratia 600?PFA cu doua surse de venit si doua coduri TVA. Cum deducem cheltuiala cu un autoturism?Ultimele articole
Acte necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFAIncasari si plati in numerar 2026: reguli, plafoane si greseli frecvente pe care trebuie sa le evitiTVA in era digitala: organizarea documentelor si corelarea fluxurilor financiare cu ajutorul QuickConta.roIndemnizatie crestere copil in cazul unui PFA. Documente necesare pentru a o putea obtinePlafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVAArticole similare
Declararea si plata contributiilor sociale de catre persoanele fiziceProiect de ordin ANAF pentru aprobarea procedurilor de definitivare a impozitului anual pe venituriANAF: Proceduri de stabilire a contributiilor sociale obligatorii pentru persoane fiziceRisc de frauda fiscala: Hotararea CJUE privind TVA la import aplicata a posterioriNorme 2013: Totul despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleUltimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Diferente de TVA stabilite de ANAF in urma inspectiei fiscale. Tratament fiscal si monografie contabilaObligatii fiscale accesorii in cazul inregistrarii cu intarziere in scopuri de TVA. Ce dobanzi si penalitati datoreziDeclaratia 205 completata eronat. Implicatii CASS pentru persoane fiziceAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala DECIZIE DE IMPUNEREArticole similare
Declaratii cu termen la 10 noiembrie. Lista completaPasi pentru infiintarea grupului fiscal unicCum se calculeaza impozitul pe veniturile din chirii incepand cu anul 2023, conform OG 16/2022CNAS: Din 1 octombrie cardul de sanatate redevine obligatoriu, cu exceptia consultatiilor la distantaCODUL FISCAL – noi modificariUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



