Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile urmatoare vom analiza cazul unei societati comerciale care a fost platitoare de impozit pe profit de 16% in 2012. Nu s-a depasit plafonul de 65.000 euro astfel ca de la 1 februarie societatea trece la platitori de impozit pe venit micro 3%. La 31.12.2012, societatea are impozit in declaratia 101 de recuperat, 1000 lei. La 1 ianuarie 2013, societatea nu reuseste sa acopere pierderea si rezulta tot impozit pe profit de recuperat.
Vom vedea cum va proceda societatea in conditiile in care de la 1.02.2013 devine platitoare de impozit pe venit 3%.
Se va stabili astfel cum va fi gestionat impozitul de recuperat si daca se va compensa cu impozitul pe profit de recuperat.
Solutia consultantului:
Daca in evidentele contabile aveti impozit pe profit de recuperat (platit in plus), se poate depune o cerere prin care se solicita organului fiscal fie compensarea cu alte obligatii fiscale (se specifica tipul obligatiei si suma aferenta), fie restituirea sumei, fie o combinatie din cele doua potrivit art. 116 alin. (6) si art. 117 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.
Pentru solutionarea favorabila a cererii trebuie sa verificati daca aveti toate declaratiile depuse, fisa sintetica pe platitor, sa nu aveti obligatii restante neachitate (inclusiv accesorii etc.).
In situatia in care nu aveti impozit pe profit achitat in plus (sold debitor cont 441) si este vorba despre pierderea fiscala de recuperat in anii urmator din declaratia anuala privind impozitul pe profit an 2012 (rd 41 din formularul 100), conform prevederilor art. 26 din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani consecutivi. Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Prin exceptie de la cele mentionate mai sus, pierderea fiscala anuala realizata incepand cu anul 2009, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora.
Contribuabilii care au fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor si care anterior au realizat pierdere fiscala intra sub incidenta prevederilor mentionate mai sus de la data la care au revenit la sistemul de impunere pe profit. Aceasta pierdere se recupereaza pe perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 5 ani, respectiv 7 ani, dupa caz.
In concluzie, atunci cand reveniti la sistemul de impunere pe profit, pierderile fiscale se vor recupera pe perioada ramasa de la data inregistrarii pierderii fiscale din formularul 101 si limita celor 5 ani, respectiv 7 ani, dupa caz.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Calcul impozit pe profit in urma unui control de fondDesemnarea administratorului. Ce obligatii revin societatii?Ce obligatii declarative are un PFA la incetarea activitatii?Cine e obligat sa depuna formularul 010? Norme actuale privind inregistrarea fiscalaDe cand nu se mai declara bonurile fiscale in Declaratia 394?Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Joi, 31 martie 2022, este termenul limita pentru depunerea Formularului 700 sau a formularului 01087 solutii: Cand si de ce esti obligat sa folosesti Casa de MarcatContract de administrare/mandat. Perioada fiscala. Ce trebuie sa stim despre Declaratia 112?Firma din HoReCa. Se va modifica vectorul fiscal daca este depasit plafonul de 500.000 euro?VIDEO: Impozitul pe veniturile microintreprinderilorUltimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Botis: Modificarile la OUG 58/2010 au fost discutate informal, Guvernul nu a luat o decizieCalcul plafon TVA. Cum procedam si care e cifra de afaceri pe care o luam in calcul?Ordin privind documentele justificative ale furnizorilor de servicii medicaleAnulare repartizare dividende. Cum procedam la anularea deciziei initiale de repartizare?Inregistram asocierea in participatiune intre persoane juridice romane?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



