Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie 2020

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

Achizitie intracomunitata de bunuri. Ce obligatii apar?

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 13 Sep. 2013 Exclusiv
Tags: formulare impozite, achizitie intracomunitara, declaratia 390, opanaf 1180/2012, registrul operatorilor intracomunitari

Vom clarifica mai multe norme referitoare la plata in avans pentru unele achizitii intracomunitare. Analizam astfel cazul unei societati care la 3 septembrie plateste un avans pentru materiale unei societati cu sediul intr-un alt stat membru UE, pe baza unei proforme. Societatea straina are numar valid de TVA. Societatea romana este platitoare de TVA trimestrial.



Avand in vedere ca a fost efectuata o achizitie intracomunitara de bunuri, vom vedea ce declaratii trebuie intocmite in acest sens.

Pentru efectuare achizitiei intracomunitare trebuie sa solicitati organului fiscal competent inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari, prin depunerea declaratiei nr. 095 "Cerere de inregistrare in / radiere din / Registrul operatorilor intracomunitari " insotita de Certificatul de cazier judiciar pentru administratorul societatii.

Procedura de inregistrare in ROI se face conform art. 158^2 din Codul fiscal si OPANAF 1180/2012.Dupa primirea  deciziei de aprobare a inregistrarii in ROI si Codului de inregistrare valid pentru operatiuni intracomunitare, asociatia are dreptul de a efectua achizitii intracomunitare de bunuri.

Achizitia materialelor din Spania  se considera achzitie  intracomunitara de bunuri supusa regimului de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427, potrivit art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. Aceasta inregistrare contabila trebuie reflectata si in evidenta fiscala a beneficiarului din Romania, constand in:

- jurnalul pentru vanzari corespunzator rulajului creditor al contului 4427;
Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni
Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii


- jurnalul pentru cumparari corespunzator rulajului debitor al contului 4426.
Factura trebuie raportata fiscal prin decontul de TVA cod 300 la rd. 5, 5.1, 18 si 18.1 si  prin declaratia 390 cod A.

In situatia in care o persoana impozabila care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri taxabila in Romania, perioada fiscala devine luna calendaristica.

Persoana impozabila care potrivit celor mentionate mai sus este obligata sa isi schimbe perioada fiscala trebuie sa depuna „Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania (092)”, la organul fiscal competent, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la finele lunii in care intervine exigibilitatea achizitiei intracomunitare care genereaza aceasta obligatie, si va utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica pentru anul curent si pentru anul urmator.


Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Achizitie intracomunitata de bunuri. Ce obligatii apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016