Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare: Daca eu am o societate de consultanta, care este neplatitoare de TVA, si in cursul anului 2010 face achizitii intracomunitare de 9750 euro (servicii prestate de furnizori din Franta), suma ...
Raspuns:
Pentru achizitia intracomunitara de servicii nu s-a stabilit un plafon asa cum este reglementat pentru achizitiile intracomunitare de bunuri. In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri cu o valoare de peste 10.000 euro, chiar daca nu este inregistrata in scopuri de TVA in regim normal (cifra de afaceri de 35.000 euro), firma dvs. trebuie sa achite TVA si sa depuna la organul fiscal decontul special cod 301.
Doar in acest caz, firma dvs. trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA pentru efectuarea de achizitii intracomunitare de bunuri. Pana la atingerea acestui plafon, firma dvs. nu este obligata sa se inregistreze si sa achite TVA.
Pentru aceasta afirmatie aduc drept argument prevederile art. 126 alin. (4) litera b) prin care se reglementeaza faptul ca nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania achizitiile intracomunitare de bunuri a caror valoare totala nu depaseste pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depasit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro.
Echivalentul in lei este stabilit la cursul valutar din data aderarii, cifra rezultata din calcule fiind rotunjita la 34.000 lei. In plafonul de 10.000 euro nu se cuprinde valoarea achizitiei mijloacelor de transport noi si a produsele accizabile, categorii de bunuri care sunt impozabile, indiferent de plafonul realizat.
In situatia in care serviciile prestate de catre partenerul din Franta se incadreaza in categoria serviciilor pentru care se aplica regula generala de taxare de la art. 133 alin. 2, firma dvs. este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA doar pentru achizitia acestor servicii intracomunitare. Inregistrarea se efectueaza in baza formularului cod 091 Concomitent cu inregistrarea in scopuri de TVA, trebuie sa solicitati organului fiscal competent si inscrierera in Registrul operatorilor intracomunitari.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Formularul co 091 "Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni pentru alte persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii " , cod MFP 14.13.01.10.11/a este reglementat prin OMFP 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de TVA publicat in M.Of. nr. 32 din 15 ianuarie 2010.
Pentru inregistrare, prestatorul completeaza in declaratia cod 091 datele sale de identificare si ale imputernicitului sau, bifand la sectiunea D "Date privind vectorul fiscal" la punctul 1 "Inregistrare in scopuri de TVA" punctul 3 "Inregistrare pentru primirea de servicii de la un prestator persoana impozabila stabilita in alt stat membru, pentru care beneficiarul este persoana obligata la plata taxei in Romania conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal".
Codul de inregistrare obtinut in urma inregistrarii fiscale trebuie comunicat prestatorului din statul membru care considera serviciul neimpozabil in Franta, dar impozabil in Romania prin aplicarea regimului de taxare inversa pentru impozitarea serviciului. Astfel, in baza codurilor de inregistrare in scopuri de TVA, ambele parti participante la tranzactie sunt obligate sa raporteze operatiunea prin declaratia recapitulativa asa cum se impune prin Directiva nr. 8/2008 a CEE.
Dupa inregistrarea in scopuri de TVA, in calitate de beneficiar al serviciilor intracomunitare, neinregistrata in regim normal de TVA, firma dvs. are urmatoarele obligatii fiscale:
1) sa taxeze serviciul primit in Romania la o baza de impozitare formata din aplicarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre de la prestatorul stabilit in Franta asupra sumei in valuta inscrisa de catre prestator in factura emisa;
2) sa achite efectiv bugetului de stat suma TVA rezultata din aplicarea cotei de TVA de 24% asupra bazei de impozitare calculate conform punctului 1;
3) sa evidentieze factura primita in jurnalul pentru cumparari intocmit pentru luna taxarii serviciului. Acest document de evidenta fiscala trebuie intocmit de catre beneficiarul din Romania chiar daca nu este inregistrat in regim normal in scopuri de TVA.
4) sa raporteze fiscal operatiunea prin formularul cod (390 VIES) denumit "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"Raportarea serviciului achizitionat se efectueaza cu simbolul S care reprezinta "achizitii intracomunitare de servicii" prevazute la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, efectuate de persoane impozabile din Romania care au obligatia platii taxei in baza art. 150 alin. (2), de la persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in Comunitate. Pentru aceste servicii, exigibilitatea de taxa intervine la data emiterii facturii de catre firma din Franta in calitate de prestator.
5) sa raporteze serviciul achizitionat din Franta prin decontul de TVA cod 301 "Decont special de TVA". Raportarea se efectueaza in baza informatiilor preluate din jurnalul pentru cumparari. Decontul special se completeaza la sectiunea 4 denumita "Operatiuni prevazute la art. 150 alin. (2), (3), (5) si (6) din Codul fiscal", datele fiind reportate si la sectiunea 4.1 denumita "Achizitii de servicii intracomunitare, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal"
Toate aceste obligatii de inregistrare, de plata si de raportare a sumei TVA nu trebuie indeplinite de catre un beneficiar din Romania in situatia serviciilor pentru care se aplica exceptiile de la regula generala de taxare.
Georgeta Serban Matei, valabil la 27-Ian-2011
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.2 din 5 din 5 voturi
Articole similare
Reminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Retragerea din evidenta platitorilor de TVA. Conditii si documente de depusCe declaratii depunem la Fisc in luna noiembrie 2013?Organele fiscale au dreptul de a stabili obligatii privind TVACe obligatii privind TVA apar la achizitiile intracomunitare?Ultimele articole
Darea in plata. Ce inseamna si studii de caz practice cu privire la sfera de aplicare a TVASocietate infiintata in anul 2023. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiTVA fara erori si ZERO amenzi! Folositi “Ghidul practic pentru determinarea corecta a locului prestarilor de servicii”Inregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileFirme care devin platitoare de TVA. Cum se poate regulariza TVA-ul dupa inregistrare?Articole similare
Vreti sa deschideti un magazin second-hand? Iata ce regim TVA aplicati!Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate. Norme aprobate prin OANAF nr. 700AIC autoturism second-hand. Ce obligatii revin cumparatorului neinregistrat in regim normal?ACHIZITII INTRACOMUNITARE de mijloace de transport. Documente fiscale stabilite prin Ordinul ANAF nr. 1.128 din 2009Rambursarea taxei catre persoane impozabile, stabilite in state membre, neinregistrate in scopuri de TVA in RomaniaUltimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleExamenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenDigitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Conditii pentru modificarea perioadei fiscale de raportare din luna 2023 in trimestru 2024Articole similare
Decontul de TVAMiercuri, 10 aprilie 2024, termenul pentru depunerea formularelor de INREGISTRARE/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAPFA in regim special: Cum trebuie inscris in D390 codul de INREGISTRARE in scopuri de TVA?Luni, 7 martie 2022, este termenul limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleDreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata in cazul achizitiilor efectuate inainte de INREGISTRAREa in scopuri de TVAUltimele articole
Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleMicrointreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024TVA Intracomunitar: ghidul completANAF deruleaza un program de conformare voluntara in domeniul serviciilor de infrumusetareArticole similare
Campanie de promovare online in cazul unei societati neplatitoare de TVA. Tratament fiscalSocietate infiintata prin divizare. Inregistrare in scop de TVA. Ce procedura va urma societatea?Zoom fiscal: Formulare obligatorii la inregistrarea sau anularea inregistrarii in scopuri de TVAProceduri in materie de TVA privind achizitiile intracomunitare de bunuri si de servicii efectuate de persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVAANAF: Noul model si instructiuni pentru unele declaratii privind inregistrarea sau anularea inregistrarii in scopuri de TVAUltimele articole
Procedura de solicitare a codului special de TVA si depunerea formularului 091Conditiile in care societatile neplatitoare de TVA pot achizitiona bunuri si servicii din UEAchizitie intracomunitara de servicii. Ce obligatii are firma in ce priveste TVA-ul?Studiu de caz: Achizitia intracomunitara de bunuri sau de servicii in cazul unui PFAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"