Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Ce obligatii TVA in ce priveste o achizitie intracomunitara de bunuri second-hand

de InfoTva.ro la 29 Mai. 2012 Exclusiv
Tags: ordin 1477/2010, fondul de mediu, hg 1037/2010, hg 44/2004, tva

O societate neplatitoare de TVA doreste sa importe mai multe bunuri (elecrocasnice) in regim second-hand. Societatea detine cod CAEN 4754. Vom preciza astfel mai jos ce obligatii exista din punct de vedere al platii TVA si al declaratiilor.

Raspuns:

Intrebarea dumneavoastra este la modul foarte general, in sensul ca nu avem informatii de la ce tip de furnizori achizitionati echipamentele electrocasnice mai sus amintite, respectiv daca acestia sunt persoane fizice neinregistrate in scopuri de TVA sau alte tipuri de furnizori, inregistrati in scopuri de TVA.

Din punctul de vedere al TVA, cel mai plauzibil, conform situatiei din intrebare, este aplicarea regimului special al TVA pentru bunurile second-hand, descris de art. 152^2 din Codul fiscal.

Astfel, pentru realizarea achizitiilor intracomunitare de bunuri second-hand, in mod obligatoriu, furnizorul din Comunitate nu a dedus TVA la achizitia bunurilor. Aceasta achizitie intracomunitara este scutita de TVA in Romania, si implicit nu aveti obligatii declarative, conform art. 126 alin. (8). lit. c) din Codul fiscal. Justificarea aplicarii acestui regim second-hand se face prin detinerea facturilor emise de furnizori, ce trebuie sa mentioneze, in mod obligatoriu, ca sunt emise in temeiul art. 313 si 326 din Directiva 112/2006 privind TVA.

In ce priveste plafonul cifrei de afaceri ce va confera scutirea de TVA, la revanzarea in Romania, acesta se formeaza,in cazul in care dumneavoastra utilizati regimul bunurilor second-hand, numai din valoarea marjei comerciale, conform normei metodologice pentru art. 152 din Codul fiscal, enumerate la pct. 61 alin. (3) din HG 44/2004.

Daca achizitionati aceste bunuri de la furnizori din Comunitate ce aplica regimul normal al TVA, sunt posibile urmatoarele 2 situatii:
Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


a) achizitiile intracomunitare in valoare de pana la 10.000 euro intr-un plafon anual (34.000 lei, la cursul de la data aderarii) sunt scutite de TVA in Romania si nu aveti obligatii declarative, conform art.126 alin. (4) din Codul fiscal;
 b) la atingerea plafonului anual de 10.000 euro, aveti urmatoarele obligatii:
-societatea solicita un cod special de TVA, conform art.153^1 din Codul fiscal ; subliniem fapul ca acest cod special de TVA nu va considera platitor de TVA in intelesul uzual, codul se utilizeaza in mod exclusiv pentru a fi comunicat furnizorilor din Comunitate, in vederea depunerii declaratiilor VIES si facturarea de catre furnizorul din Comunitate in regim de scutire de TVA, in tara de origine a bunurilor;
-societatea se inregistreaza in registrul operatorilor intracomunitari, conform art. 158^2 din Codul fiscal;
-societatea depune decontul special de TVA 301 pana in data de 25 a lunii urmatoare efectuarii de achizitii intracomunitare pentru achizitiile ce depasesc 10.000 de euro, conform art. 156^3 din Codul fiscal si plateste TVA la buget in baza acestui document;
-societatea depune declaratia recapitulativa privind achizitiile si livrarile intracomunitare 390, pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a efectuat achizitia, conform art 156^4 din Codul fiscal.

TVA achitat in baza decontului special de TVA 301 reprezinta o componenta a costului de achizitie al marfurilor, conform pct. 51 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
Din punctul de vedere al reglamentarilor de mediu, cu implicatii imediate in activitatea dvs. se necesita:

A) sa se inregistreze in registrul importatorilor si producatorilor de Echipmaente Electrice si Electrocasnice (EEE) infiintat de Autoritatea Fondului de Mediu, conform HG 1037/2010, privind gestiunea Echipmente Electrice si Electrocasnice.

Inregistrarea presupune ca dvs. sa indepliniti obligatii de reciclare a acestor echipamente introduse in Romania la finele perioadei de utilizare. Aceasta responsabilitate de mediu se poate face astfel:

a) in mod individual, organizand dvs., pe plan national, un sistem de gestionare si reciclare a echipamentelor la finele perioadei de utilizare, situatie mai putin plauzibila;
b) prin transfer de responsabilitate catre o organizatie autorizata, ce are ca obiect aceasta reciclare, cum ar fi de exemplu asociatia ECO-TIC, aceasta fiind practica uzuala pentru marea majoritate a distribuitorilor de elecrocasnice.

B) obligatii privind reciclarea deseurilor din ambalaje introduse in Romania de catre dvs.
Cadrul normativ este reglementat de OUG 196/2005 privind contributia la fondul de mediu, cu modificari ulterioare ce stabileste contributia la fondul de mediu, precum si procedura declararii.

Contributia la fondul de mediu se datoreaza in functie de tipul de ambalaj introdus in Romania. De asemenea, responsabilitatea privind gestionarea reciclarii deseurilor poate fi individuala sau se poate efectua transferul de responsabilitate la o organizatie autorizata, cum ar fi ECOROM.

In functie de situatia concreta in care va aflati, depunerea declaratiilor pentru fondul de mediu poate fi lunara, trimestriala, semestriala sau anuala, si se necesita anterior inregistrarea la AFM ca platitor la fondul de mediu, similar vectorului fiscal de la Autoritatea Finantelor Publice.

Depunerea declaratiei la Fondul de Mediu este reglementata de Ordin 1477/2010, ce detaliaza punctual procentele de contributii si datele de depunere a declaratiei la mediu.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Ce obligatii TVA in ce priveste o achizitie intracomunitara de bunuri second-hand":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi




Comentarii 1 comentarii

sanda iulian 2015-12-04 09:56:14

foarte O.K.

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016