Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
![Firmele au obligatia de a obtine autorizatia de functionare din punct de vedere al SSM, inainte de inceperea oricarei activitati](https://infotva.manager.ro/dbimg/articole/959688a_img.jpg)
Inspectoratul Teritorial de Munca reaminteste ca in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor si a bolilor profesionale, potrivit articolului 13 lit.c) al Legii nr. 319/2006, angajatorii au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca (SSM), inainte de inceperea oricarei activitati.
Potrivit prevederilor Normei metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, aprobata prin HG 1425/2006, nu se autorizeaza:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 265/2022privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului;
b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale
Inspectoratele teritoriale de munca autorizeaza urmatoarele categorii de persoane juridice:
• institutii publice;
• primarii;
• unitati de invatamânt;
• cabinete notariale, de avocati, de medicina, de experti contabili, etc.;
• ONG-uri.
In vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator. Cererea va fi insotita de:
a) copii de pe actele de infiintare;
b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
![Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/3210-dosarul-permane.jpg)
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.png)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Inspectoratul teritorial de munca inregistreaza cererea de autorizare, verifica actele depuse si elibereaza un certificat constatator in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea cererii.
Certificatul constatator emis da angajatorului dreptul sa desfasoare activitatile pentru care a obtinut certificatul.
Sursa: ITM Salaj
![Ion Mihai](https://infotva.manager.ro/images/autori//ion-mihaiautor_avatar.jpg)
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialActualizare Q&A cu privire la obtinerea ajutorului pentru HoReCa. Conteaza ordinea atunci cand se vor face platile?Noutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialProiect MFP. Partea 1. Formularul 010Adaugare cod CAEN pentru PFA. Cum procedam?Ultimele articole
Firmele care NU au AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE risca amenzi cuprinse intre 5.000- 10.000 leiAmenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaModalitatea legala de inchiriere a imobilelor in regim turisticAchizitia unei intreprinderi. Tratament TVANoutati legislatie fiscala 17 - 21 august 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Controale ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiMonografie contabila pentru intregistrarea testelor Covid-19 efectuate angajatilor. Cine suporta concediile medicale in cazul unui diagnostic pozitiv?Controale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si amenzi de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriControale ITM! Sunt verificate unitatile care desfasoara activitati unde raspandirea Covid-19 este un pericol majorVerificari ITM in 2024. Cum s-a desfasurat activitatea de control din luna februarieUltimele articole
Ministrul Simona Bucura-Oprescu, vizite inopinate la anumite Case de Pensii si la ITMActiunile ITM de supraveghere a pietii in trim. I al anului 2024Masuri ITM pentru reducerea accidentelor de munca din constructii, in contextul venirii calduriiCheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiPana la finalul lui 2024 vor fi efectuate controale in activitatea de manipulare a coletelor si corespondentei![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"