Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, in speta prevederilor art. 13, lit. c) stipuleaza expres faptul cain vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, printre alte obligatii, inainte de inceperea oricarei activitati, angajatorul trebuie sa obtina autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
Important de stiut ca lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca este considerata contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 5.000 si 10.000 lei – conform prevederilor art. 39, alin. (2) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
Conform dispozitiilor Normei metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006, nu se autorizeaza:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 265 / 2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului;
b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44 / 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare;
Prin urmare, potrivit normelor metodologice enuntate mai sus, Inspectoratele Teritoriale de Munca autorizeaza urmatoarele tipuri de persoane juridice:
• institutiile statului;
• primariile;

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
• unitatile de invatamant;
• societatile agricole;
• cabinetele de avocati;
• notariatele;
• ONG-uri.
Astfel, in vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator, care va fi insotita de:
1. a) copii de pe actele de infiintare;
2. b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
ITM Arad precizeaza ca atat cererea cat si declaratia sunt puse la dispozitia angajatorului pe pagina oficiala de web la sectiunea ,,Formulare utile” sau pot fi gasite in anexa 1 si 2 de la Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006.
Termenul legal de eliberare a certificatului constatator este de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.
Institutia subliniaza faptul ca in cazul constatarii de nereguli grave, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.
In cazul in care se recurge la masura sistarii activitatii, angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea.
Sursa: ITM

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Mai putin de 9.000 de FIRME in insolventa in primele 4 luni din 2014Livrare intracomunitara de bunuri si factura fara TVA. Care e solutia fiscala?Companiile si cetatenii romani au depozite in lei din ce in ce mai mariCum inregistreaza o firma in faliment taxa de reziliere. Este posibila deducerea TVA?Nerezident obtine venituri in calitate de PFA. Care sunt aspectele fiscale de care vom tine cont?Ultimele articole
Fonduri PNRR pentru sisteme fotovoltaice. Ce trebuie sa stie FIRMEle despre contabilitate si facturareVenituri din chirii peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la plata TVA?Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Salariu minim pe economie. Sanctiuni pentru FIRMEle care NU il majoreaza dupa 24 de luniTVA la incasare. Cum sa procedeze FIRMEle care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Adaugare cod CAEN pentru PFA. Cum procedam?Actualizare Q&A cu privire la obtinerea ajutorului pentru HoReCa. Conteaza ordinea atunci cand se vor face platile?Noutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialAmenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaNoutati legislatie fiscala 17 - 21 august 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Firmele au obligatia de a obtine autorizatia de functionare din punct de vedere al SSM, inainte de inceperea oricarei activitatiModalitatea legala de inchiriere a imobilelor in regim turisticAchizitia unei intreprinderi. Tratament TVAProiect MFP. Partea 1. Formularul 010Noutati Legislatie Fiscala 8-12 mai 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Atentie, angajatori! Amenzi de peste 1 milion de euro aplicate de Inspectia Muncii in mai putin de 2 saptamani!Amenzi de pana la 2.500 lei pentru firmele care NU respecta OUG 99/2000 in perioada cu temperaturi extremeAmenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteControale firme. Inspectia Muncii verifica aplicarea prevederilor OUG 99/2000 in aceasta perioadaCe amenzi risca mai multe firme de la 1 februarie 2017Ultimele articole
Firmele pot fi amendate cu pana la 10.000 lei daca NU acorda zile libere angajatilor pe 30 noiembrie si 1 decembrieRestaurantele si barurile care NU evidentiaza bacsisul pe bonul fiscal vor fi amendate cu pana la 4.000 leiControale ITM la firmele din constructii. In 3 zile au fost aplicate amenzi de pana la 162.000 leiControale ITM la inceput de octombrie 2022: Au fost amendate peste 100 de firme din domeniul constructiilorFirmele pot fi amendate cu pana la 2500 lei daca nu aplica masurile necesare in perioadele cu temperaturi extreme
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"