Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, in speta prevederilor art. 13, lit. c) stipuleaza expres faptul cain vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, printre alte obligatii, inainte de inceperea oricarei activitati, angajatorul trebuie sa obtina autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
Important de stiut ca lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca este considerata contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 5.000 si 10.000 lei – conform prevederilor art. 39, alin. (2) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
Conform dispozitiilor Normei metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006, nu se autorizeaza:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 265 / 2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului;
b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44 / 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare;
Prin urmare, potrivit normelor metodologice enuntate mai sus, Inspectoratele Teritoriale de Munca autorizeaza urmatoarele tipuri de persoane juridice:
• institutiile statului;
• primariile;
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
• unitatile de invatamant;
• societatile agricole;
• cabinetele de avocati;
• notariatele;
• ONG-uri.
Astfel, in vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator, care va fi insotita de:
1. a) copii de pe actele de infiintare;
2. b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
ITM Arad precizeaza ca atat cererea cat si declaratia sunt puse la dispozitia angajatorului pe pagina oficiala de web la sectiunea ,,Formulare utile” sau pot fi gasite in anexa 1 si 2 de la Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006.
Termenul legal de eliberare a certificatului constatator este de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.
Institutia subliniaza faptul ca in cazul constatarii de nereguli grave, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.
In cazul in care se recurge la masura sistarii activitatii, angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea.
Sursa: ITM
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Corectarea erorilor materiale din initiativa organului fiscal competentCum deducem TVA-ul aferent unor achizitii bunuri din fonduri nerambursabile?Marfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareProcedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi analizata de Comisia EuropeanaVerificari Inspectia Muncii. Ce domenii au fost in vizorul inspectorilor in perioada 14-17 mai 2024Ultimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca FIRMEle la 31 decembrie 2024Facturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileFIRME inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVADefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceCheltuieli cu ocazia petrecerilor de Craciun pentru angajati. Cum sunt considerate dpdv fiscalArticole similare
Firmele au obligatia de a obtine autorizatia de functionare din punct de vedere al SSM, inainte de inceperea oricarei activitatiActualizare Q&A cu privire la obtinerea ajutorului pentru HoReCa. Conteaza ordinea atunci cand se vor face platile?Achizitia unei intreprinderi. Tratament TVANoutati legislatie fiscala 17 - 21 august 2009 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Amenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaModalitatea legala de inchiriere a imobilelor in regim turisticAdaugare cod CAEN pentru PFA. Cum procedam?Proiect MFP. Partea 1. Formularul 010Noutati Legislatie Fiscala 8-12 mai 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Proiect ANPC: Firmele risca amenzi de pana la 4% din cifra de afaceri!Biris si-ar fi dorit amenzi pentru firmele care nu majoreaza salariile bruteControale de amploare in marile depozite: Confiscare de marfuri de 2 milioane de euroAmenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteAmenzi de pana la 2.500 lei pentru firmele care NU respecta OUG 99/2000 in perioada cu temperaturi extremeUltimele articole
Controale firme. Inspectia Muncii verifica aplicarea prevederilor OUG 99/2000 in aceasta perioadaFirmele pot fi amendate cu pana la 10.000 lei daca NU acorda zile libere angajatilor pe 30 noiembrie si 1 decembrieRestaurantele si barurile care NU evidentiaza bacsisul pe bonul fiscal vor fi amendate cu pana la 4.000 leiControale ITM la firmele din constructii. In 3 zile au fost aplicate amenzi de pana la 162.000 leiControale ITM la inceput de octombrie 2022: Au fost amendate peste 100 de firme din domeniul constructiilorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"