Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, in speta prevederilor art. 13, lit. c) stipuleaza expres faptul cain vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, printre alte obligatii, inainte de inceperea oricarei activitati, angajatorul trebuie sa obtina autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
Important de stiut ca lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca este considerata contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 5.000 si 10.000 lei – conform prevederilor art. 39, alin. (2) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
Conform dispozitiilor Normei metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006, nu se autorizeaza:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 265 / 2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului;
b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44 / 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare;
Prin urmare, potrivit normelor metodologice enuntate mai sus, Inspectoratele Teritoriale de Munca autorizeaza urmatoarele tipuri de persoane juridice:
• institutiile statului;
• primariile;

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
• unitatile de invatamant;
• societatile agricole;
• cabinetele de avocati;
• notariatele;
• ONG-uri.
Astfel, in vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator, care va fi insotita de:
1. a) copii de pe actele de infiintare;
2. b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
ITM Arad precizeaza ca atat cererea cat si declaratia sunt puse la dispozitia angajatorului pe pagina oficiala de web la sectiunea ,,Formulare utile” sau pot fi gasite in anexa 1 si 2 de la Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006.
Termenul legal de eliberare a certificatului constatator este de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.
Institutia subliniaza faptul ca in cazul constatarii de nereguli grave, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.
In cazul in care se recurge la masura sistarii activitatii, angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea.
Sursa: ITM

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Exista posibilitatea recuperarii TVA urmand ca ulterior sa se treaca la anularea prin optiune a inregistrarii in scopuri de TVA?Intreprinderi noi si numar de salariati in crestere. Ce spun datele INS?SAF-T: De cand depun D406 FIRMEle incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?Schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor. Cand depunem Formularul 088?FIRME noi: Peste 100.000 de inmatriculari de FIRME in 2014Ultimele articole
E-Transport vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleSAF-T: Ce trebuie sa stie FIRMEle neinregistrate in scopuri de TVAAchizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de FIRMEle care NU platesc TVA?FIRME neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTaxa de timbru verde: Ce este, cine o plateste si cum se aplicaArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialAmenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaAdaugare cod CAEN pentru PFA. Cum procedam?Firmele au obligatia de a obtine autorizatia de functionare din punct de vedere al SSM, inainte de inceperea oricarei activitatiModalitatea legala de inchiriere a imobilelor in regim turisticUltimele articole
Actualizare Q&A cu privire la obtinerea ajutorului pentru HoReCa. Conteaza ordinea atunci cand se vor face platile?Achizitia unei intreprinderi. Tratament TVAProiect MFP. Partea 1. Formularul 010Noutati legislatie fiscala 17 - 21 august 2009 - Monitorul OficialNoutati Legislatie Fiscala 8-12 mai 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Ce amenzi risca mai multe firme de la 1 februarie 2017Controale de amploare in marile depozite: Confiscare de marfuri de 2 milioane de euroControale ITM la inceput de octombrie 2022: Au fost amendate peste 100 de firme din domeniul constructiilorProiect ANPC: Firmele risca amenzi de pana la 4% din cifra de afaceri!Amenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteUltimele articole
Controale firme. Inspectia Muncii verifica aplicarea prevederilor OUG 99/2000 in aceasta perioadaAmenzi de pana la 2.500 lei pentru firmele care NU respecta OUG 99/2000 in perioada cu temperaturi extremeFirmele pot fi amendate cu pana la 10.000 lei daca NU acorda zile libere angajatilor pe 30 noiembrie si 1 decembrieRestaurantele si barurile care NU evidentiaza bacsisul pe bonul fiscal vor fi amendate cu pana la 4.000 leiControale ITM la firmele din constructii. In 3 zile au fost aplicate amenzi de pana la 162.000 lei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"