Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, in speta prevederilor art. 13, lit. c) stipuleaza expres faptul cain vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, printre alte obligatii, inainte de inceperea oricarei activitati, angajatorul trebuie sa obtina autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
Important de stiut ca lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca este considerata contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 5.000 si 10.000 lei – conform prevederilor art. 39, alin. (2) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
Conform dispozitiilor Normei metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006, nu se autorizeaza:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 265 / 2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului;
b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44 / 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare;
Prin urmare, potrivit normelor metodologice enuntate mai sus, Inspectoratele Teritoriale de Munca autorizeaza urmatoarele tipuri de persoane juridice:
• institutiile statului;
• primariile;

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Examen Consultant Fiscal 2025
• unitatile de invatamant;
• societatile agricole;
• cabinetele de avocati;
• notariatele;
• ONG-uri.
Astfel, in vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator, care va fi insotita de:
1. a) copii de pe actele de infiintare;
2. b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
ITM Arad precizeaza ca atat cererea cat si declaratia sunt puse la dispozitia angajatorului pe pagina oficiala de web la sectiunea ,,Formulare utile” sau pot fi gasite in anexa 1 si 2 de la Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006.
Termenul legal de eliberare a certificatului constatator este de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.
Institutia subliniaza faptul ca in cazul constatarii de nereguli grave, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.
In cazul in care se recurge la masura sistarii activitatii, angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea.
Sursa: ITM

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Guvernul a decis introducerea unor noi masuri de combatere a evaziunii fiscaleTVA la livrarea de bunuriDocumente fiscale necesare FIRMElor care vor sa acorde reduceri comercialeCategorii de entitati raportoare. De cand incepe obligatia auditarii situatilor financiareNicio firma nu va mai fi obligata sa aplice sistemul split TVA. Proiect adoptat de senatoriUltimele articole
Control antifrauda in 2025: TVA nedeductibil si obligatii suplimentare pentru FIRMEContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceCadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste cheltuieli?Sistemul VIES TVARO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Articole similare
Modalitatea legala de inchiriere a imobilelor in regim turisticActualizare Q&A cu privire la obtinerea ajutorului pentru HoReCa. Conteaza ordinea atunci cand se vor face platile?Amenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaNoutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie fiscala 17 - 21 august 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Firmele au obligatia de a obtine autorizatia de functionare din punct de vedere al SSM, inainte de inceperea oricarei activitatiAchizitia unei intreprinderi. Tratament TVAAdaugare cod CAEN pentru PFA. Cum procedam?Proiect MFP. Partea 1. Formularul 010Noutati Legislatie Fiscala 8-12 mai 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Proiect ANPC: Firmele risca amenzi de pana la 4% din cifra de afaceri!Controale de amploare in marile depozite: Confiscare de marfuri de 2 milioane de euroFirmele pot fi amendate cu pana la 10.000 lei daca NU acorda zile libere angajatilor pe 30 noiembrie si 1 decembrieControale ITM la inceput de octombrie 2022: Au fost amendate peste 100 de firme din domeniul constructiilorBiris si-ar fi dorit amenzi pentru firmele care nu majoreaza salariile bruteUltimele articole
Controale firme. Inspectia Muncii verifica aplicarea prevederilor OUG 99/2000 in aceasta perioadaAmenzi de peste 1.700.000 de lei aplicate de Inspectia Muncii pentru firmele din domeniul restauranteAmenzi de pana la 2.500 lei pentru firmele care NU respecta OUG 99/2000 in perioada cu temperaturi extremeRestaurantele si barurile care NU evidentiaza bacsisul pe bonul fiscal vor fi amendate cu pana la 4.000 leiControale ITM la firmele din constructii. In 3 zile au fost aplicate amenzi de pana la 162.000 lei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"