Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform prevederilor art. 13, lit. c) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, printre alte obligatii, inainte de inceperea oricarei activitati, angajatorul trebuie sa obtina autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
Lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca este considerata contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 5.000 si 10.000 lei – conform prevederilor art. 39, alin. (2) din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
Nu se autorizeaza, potrivit prevederilor Normei metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare.
In consecinta, potrivit normelor metodologice precizate mai sus, Inspectoratele Teritoriale de Munca autorizeaza urmatoarele tipuri de persoane juridice:
-institutiile statului;
-primariile;
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
-unitatile de invatamant;
-societatile agricole;
-cabinetele de avocati;
-notariatele;
-ONG-uri.
In vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator.
Cererea va fi insotita de:
a) copii de pe actele de infiintare;
b) declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
De precizat ca atat cererea cat si declaratia sunt puse la dispozitia angajatorului de catre inspectoratul teritorial de munca sau pot fi gasite in anexa 1 si 2 de la Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, norma metodologica aprobata prin HG 1425/2006.
Termenul de eliberare a certificatului constatator este de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.
Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru care au obtinut certificatul.
In cazul in care in cadrul controalelor se constata incalcari ale prevederilor legale din domeniul securitatii si sanatatii in munca, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea masurii de sistare a activitatii in certificatul constatator.
In baza propunerii inspectorului de munca, inspectoratul teritorial de munca consemneaza in certificatul constatator masura sistarii activitatii.
In situatia de mai sus, angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea.
Sursa: ITM
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Facturam sau nu facturam majorarile de intarziere si daunele-interese?Mii de comercianti stradali, controlatii de ANSVSADeclaratia 394 in 2022. Cine NU are obligatia depunerii formularului?In 2015 TVA-ul va fi mai mult decat o problema fiscalaAfla toate modificarile aduse de Ordonanta 29 din 2011 (Partea IV.2)Ultimele articole
Controale ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu AMENZI de pana la 50.000 de leiIntregul sistem de asistenta sociala va fi reformat. 7 schimbari importanteSanctiuni E-Factura. De cand se aplica acestea si care sunt exceptiileControale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si AMENZI de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriANAF deruleaza un program de conformare voluntara in domeniul serviciilor de infrumusetareArticole similare
Inspectorii ITM verifica daca intreprinderile mici respecta prevederile Legii 319/2006Cum deducem TVA-ul unor cheltuieli din categorii speciale?Angajatorii sunt OBLIGATI sa asigure salariatilor apa in perioadele cu temperaturi extreme. ConditiiFirmele care NU au autorizatie de functionare risca amenzi cuprinse intre 5.000- 10.000 leiAngajatorii au obligatia legala de a cerceta accidentele usoare ale salariatilor. In caz contrar, amenzile ajung pana la 8.000 leiUltimele articole
Cum determini impozitul pe profit aferent cheltuielilor sociale?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"