Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unei societati care primeste o amenda din partea ITM-ului din cauza lipsei unor materiale igienico-sanitare pentru salariati. Societatea va trebui sa inregistreze aceste materiale in contabilitate, astfel ca vom stabili in ce masura sunt aceste cheltuieli deductibile, inclusiv in ce priveste TVA-ul.
Solutia consultantului:
Legea 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca stabileste la art. 15 alin. (1) ca, pentru prevenirea bolilor profesionale, angajatorul va acorda lucratorilor materiale igienico - sanitare, obligatoriu si gratuit. Neindeplinirea acestei obligatii legale constituie, conform prevederilor aceleiasi legi, contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 3.000 si 6.000 lei.
Intr-o firma, categoriile de materiale igienico - sanitare, precum si locurile de munca/ posturile de lucru, la care se impune acordarea acestora, se stabilesc prin contractul colectiv de munca, regulamentul intern sau contractul individual de munca, dupa caz.
In practica, la nivelul fiecarei firme se intocmeste o lista (anexa la contractul colectiv de munca) continand nominalizarea materialelor igienico-sanitare (sapun, hartie igienica, servetele etc.), precum si cantitatile lunare care se acorda pe locuri de munca/ posturi de lucru/ lucrator.
Toate aceste produse trebuie acordate in functie de meseria fiecarui lucrator, de conditiile de lucru existente la fiecare loc de munca/ post de lucru, cu referire la gradul de toxicitate existent, la gradul de murdarire posibil in timpul desfasurarii activitatii, la necesitatea periodica de curatire pentru mentinerea igienei personale a mainilor si fetei in particular, respectiv a corpului uman, in general, la sfarsitul lucrului.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
In contractele individuale ale angajatilor se nominalizeaza materialele igienico - sanitare de care beneficiaza individual fiecare lucrator. Nominalizarea materialelor igienico - sanitare in respectiva lista se face cu consultarea si cu avizul medicului specialist de medicina muncii, cu care firma are incheiat contract de prestari servicii medicale.
Angajatii vor utiliza prezentele materiale igienico-sanitare, precum si medicamentele si materialele din componenta trusei sanitare pentru acordarea primului ajutor, numai pentru uz personal, numai in timpul programului de lucru, in cadrul locului de munca/ postului de lucru/ punctului de lucru.
Potrivit art. 21 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit.
La pct. 25 din normele metodologice, date in aplicare pentru art. 21 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal se fac urmatoarele precizari:
"25. Intra sub incidenta acestei prevederi cheltuielile efectuate in acest scop, in conditiile in care specificul activitatii desfasurate se incadreaza in domeniile pentru care se impune respectarea normelor de protectie a muncii, stabilite conform legislatiei in materie."
Prin urmare, atat TVA cat si cheltuielile efectuate cu achizitionarea materialelor igenico-sanitare sunt deductibile.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Refacturare taxa de mediu 2013. Ce solutie ofera consultantulANAF a demarat verificarea persoanelor fizice cu venituri mari care prezinta risc fiscal ridicatRambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoare adaugata. Opinia consultantuluiLucian Anghel, Bursa de Valori Bucuresti: Fara marketing nu existiCasa de expeditie si factura externa. Cum declaram in D 390?Ultimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Grup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAImpozitare autoturisme de lux si completarea Declaratiei 216Doua situatii in care se poate modifica perioada fiscala pentru TVA de la trimestru la lunaCalendar ANAF: 3 declaratii importante au ca termen limita data de 31 octombrie 2024Articole similare
Deducere TVA import. Cand e deductibil TVA-ul platit in vama?Furnizor strain inregistrat in scop de TVA in Romania. Cum deducem?Leasing operational si financiar. Norme deducere TVA si cheltuieliDEDUCTIBILITATE TVA aferent bonurilor fiscale. Cum declaram in Declaratia 394?Certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVAUltimele articole
Deducerea sumei TVA dintr-un bon fiscal. Este obligatorie solicitarea facturii?Subventii pentru HoReCa. Societatea isi poate mentine dreptul de deducere TVA?Contract de finantare cu MADR. DEDUCTIBILITATE TVADEDUCTIBILITATE TVA pentru reparatii locuinta de serviciu. Chirie suportata de angajatorDeductibilitate cheltuieli. TVA vs. impozit pe profitArticole similare
Microintreprinderi: Ce procedura urmam pentru a deduce TVA aferent CHELTUIELI protocol?CHELTUIELI cu protocolul. Cum facem calculul pentru impozitul pe profit?129 Monografii contabile detaliate care traduc OMFP 1802/2014Adaugare cod CAEN pentru PFA. Cum procedam?Prescriptie creante fiscale. Mai pot fi recuperate sumele achitate in plus? In ce conditii?Ultimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaAmnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAPrime acordate anagajatilor de Craciun. Sunt deductibile aceste CHELTUIELI?Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaArticole similare
Inspectorii ITM verifica daca intreprinderile mici respecta prevederile Legii 319/2006Firmele care NU au autorizatie de functionare risca amenzi cuprinse intre 5.000- 10.000 leiAmenzi de pana la 10.000 lei pentru firmele care nu au autorizatie de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in muncaAngajatorii au obligatia legala de a cerceta accidentele usoare ale salariatilor. In caz contrar, amenzile ajung pana la 8.000 leiAngajatorii sunt OBLIGATI sa asigure salariatilor apa in perioadele cu temperaturi extreme. ConditiiUltimele articole
Cum determini impozitul pe profit aferent cheltuielilor sociale?Articole similare
Noutati legislatie fiscala 7 - 11 septembrie 2009 - Monitorul OficialSistemul RO e-Transport: Daca se depaseste greutatea de 500kg este OBLIGATORIE solicitarea codului UIT?Telemunca in strainatate. Ce obligatii are angajatorul in acest cazSunteti profesionist cu experienta in sectorul public?Asigurari de viata facute angajatilor. Cheltueli deductibile. Calcul impozit pe profitUltimele articole
Firmele din domeniul constructiilor, in vizorul ITM. Au fost desfasurate controale pe tot parcursul anului 2023Controale ITM in domeniul turismului si al serviciilor de alimentatie publica in trim I-III din 2023Controale ITM in domeniul constructiilor, pe tot parcursul anului 2023. Ce obligatii au angajatoriiCe masuri de PROTECTIA MUNCII trebuie sa aplice firmele care angajeaza minoriStiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"