Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cele ce urmeaza, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza un imobil de la o persoana fizica in 2007. Cladirea e inregistrata ca punct de lucru al societatii si se efectueaza lucrari de modernizare (investitii in curs), iar pentru facturile de materiale aferente s-a dedus TVA-ul. In anul 2011 investitia a fost pusa partial in functiune. Tot atunci s-a solicitat si primit rambursare TVA. Anul acesta se doreste desfiintarea punctului de lucru. Vom vedea astfel cum este corect sa se procedeze din punct de vedere al TVA-ului.
Solutia consultantului:
Prin desfiintarea punctului de lucru intelegem ca nu veti mai utiliza aceasta cladire in activitati economice. Astfel, se va impune ajustarea TVA pentru toate modernizarile ce depasesc 20 % din valoarea existenta a cladirii inainte de modernizare.
Procedura de ajustare TVA este descrisa de art.149 din Codul fiscal, din care rezulta:
-durata de ajustare este de 20 ani incepand cu 1 ianuarie a anului in care au fost efectuate modernizarile;
-primul an se considera an integral de utilizare in activitati economice taxabile, iar anul in care se renunta la punctul de lucru, prin desfiintare, se considera an integral de neutilizare in activitati economice;
-se ajusteaza TVA proportional cu anii de neutilizare.

Manual de politici contabile - Stick USB

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Inregistrari contabile :
635 " alte cheltuieli cu impozite si taxe" = 4426 " TVA deductibila".
Aceasta cheltuiala este nedeductibila, deoarece nu este realizata in scopul realizarii de venituri.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TVA - Noul model, dar si un nou continut al formularului 390Din 1 ianuarie 2024 facturile emise catre nerezidenti se vor transmite tot prin SPV?Consecinte neinregistrare provizioane | Obligatia societatiiAchizitie autoturism din Germania. Plata avansPlata retroactiva TVA pe drepturile de autor se anuleazaUltimele articole
Taxarea inversa generalizata. Risc fiscal sau reforma?Persoane fizice care au terenuri de vanzare. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiCod TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si obligatii aparPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaArticole similare
PortalContabilitate: Anularea inregistrarii in scopuri de TVARaportarea fiscala a ajustarilor de TVA la retragerea din categoria platitorilor de TVAConditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Baza de impozitare a TVA si cifra de afaceri neta stabilite in conditiile avansurilor facturateCum foloseste un investitor evreu cele 10.000 de hectare pe care le detine in RomaniaUltimele articole
Vanzare teren construibil. Tratament TVAAjustare TVA la scoaterea unei INVESTITII IN CURS. Cum se procedeaza?Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabileAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleScoaterea din evidentele platitorilor de TVA. Studiu de caz
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"