Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cele ce urmeaza, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza un imobil de la o persoana fizica in 2007. Cladirea e inregistrata ca punct de lucru al societatii si se efectueaza lucrari de modernizare (investitii in curs), iar pentru facturile de materiale aferente s-a dedus TVA-ul. In anul 2011 investitia a fost pusa partial in functiune. Tot atunci s-a solicitat si primit rambursare TVA. Anul acesta se doreste desfiintarea punctului de lucru. Vom vedea astfel cum este corect sa se procedeze din punct de vedere al TVA-ului.
Solutia consultantului:
Prin desfiintarea punctului de lucru intelegem ca nu veti mai utiliza aceasta cladire in activitati economice. Astfel, se va impune ajustarea TVA pentru toate modernizarile ce depasesc 20 % din valoarea existenta a cladirii inainte de modernizare.
Procedura de ajustare TVA este descrisa de art.149 din Codul fiscal, din care rezulta:
-durata de ajustare este de 20 ani incepand cu 1 ianuarie a anului in care au fost efectuate modernizarile;
-primul an se considera an integral de utilizare in activitati economice taxabile, iar anul in care se renunta la punctul de lucru, prin desfiintare, se considera an integral de neutilizare in activitati economice;
-se ajusteaza TVA proportional cu anii de neutilizare.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Inregistrari contabile :
635 " alte cheltuieli cu impozite si taxe" = 4426 " TVA deductibila".
Aceasta cheltuiala este nedeductibila, deoarece nu este realizata in scopul realizarii de venituri.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
In atentia angajatorilor care au raportat salariati aflati in Somaj Tehnic! Situatii in care trebuie depusa D112 rectificativaTVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Tratamentul fiscal TVA pentru operatiuni bilaterale pe teritoriul unui stat membruRectificarea declaratiei informative privind achizitia intracomunitara. Cum completam decontul de TVA?Prestari servicii asupra unui imobil. Regim TVAUltimele articole
Majorare TVA 2025. 3 situatii explicate de specialistAchizitie intracomunitara. 4 obligatii care NU le revin firmelor neplatitoare de TVAPlatitor de TVA. Conditii, documente si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMajorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%Panourile fotovoltaice. Reguli, cote TVA si taxa de timbru verdeArticole similare
Ajustare TVA la scoaterea unei INVESTITII IN CURS. Cum se procedeaza?Baza de impozitare a TVA si cifra de afaceri neta stabilite in conditiile avansurilor facturateRaportarea fiscala a ajustarilor de TVA la retragerea din categoria platitorilor de TVAComunicare ANAF: Ghid fiscal - Impunerea veniturilor din activitati independente pe baza normelor de venitDocumentar fiscal: Procedura de scoatere din evidenta platitorilor de TVAUltimele articole
Vanzare teren construibil. Tratament TVAConditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabileAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleScoaterea din evidentele platitorilor de TVA. Studiu de caz
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"