Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cele ce urmeaza, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza un imobil de la o persoana fizica in 2007. Cladirea e inregistrata ca punct de lucru al societatii si se efectueaza lucrari de modernizare (investitii in curs), iar pentru facturile de materiale aferente s-a dedus TVA-ul. In anul 2011 investitia a fost pusa partial in functiune. Tot atunci s-a solicitat si primit rambursare TVA. Anul acesta se doreste desfiintarea punctului de lucru. Vom vedea astfel cum este corect sa se procedeze din punct de vedere al TVA-ului.
Solutia consultantului:
Prin desfiintarea punctului de lucru intelegem ca nu veti mai utiliza aceasta cladire in activitati economice. Astfel, se va impune ajustarea TVA pentru toate modernizarile ce depasesc 20 % din valoarea existenta a cladirii inainte de modernizare.
Procedura de ajustare TVA este descrisa de art.149 din Codul fiscal, din care rezulta:
-durata de ajustare este de 20 ani incepand cu 1 ianuarie a anului in care au fost efectuate modernizarile;
-primul an se considera an integral de utilizare in activitati economice taxabile, iar anul in care se renunta la punctul de lucru, prin desfiintare, se considera an integral de neutilizare in activitati economice;
-se ajusteaza TVA proportional cu anii de neutilizare.

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Inregistrari contabile :
635 " alte cheltuieli cu impozite si taxe" = 4426 " TVA deductibila".
Aceasta cheltuiala este nedeductibila, deoarece nu este realizata in scopul realizarii de venituri.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modalitate de calcul a impozitului pe veniturile din arendaOperatiuni pluripartite. Cum procedam privind TVA-ul si declaratiile?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazProblema majora a Romaniei: Evaziunea fiscala infloritoarePrin Ordinul 1090/2022 a fost aprobata o noua Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si contribuabiliUltimele articole
Declaratia 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVATVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDAPFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza serviciile din UERO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Plafon TVA, MAJORAT la 395.000 lei. 3 reguli tranzitorii importante pentru contribuabiliArticole similare
Ajustarea sumei TVA deduse la retragerea optionala. Cum procedam?Studiu de caz: In ce conditii este posibila deducerea TVA-ului prin facturare?Baza de impozitare a TVA si cifra de afaceri neta stabilite in conditiile avansurilor facturatePortalContabilitate: Anularea inregistrarii in scopuri de TVACum facem ajustarea sumei TVA deduse la retragerea optionala?Ultimele articole
Vanzare teren construibil. Tratament TVAAjustare TVA la scoaterea unei INVESTITII IN CURS. Cum se procedeaza?Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabileAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"