Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cele ce urmeaza, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza un imobil de la o persoana fizica in 2007. Cladirea e inregistrata ca punct de lucru al societatii si se efectueaza lucrari de modernizare (investitii in curs), iar pentru facturile de materiale aferente s-a dedus TVA-ul. In anul 2011 investitia a fost pusa partial in functiune. Tot atunci s-a solicitat si primit rambursare TVA. Anul acesta se doreste desfiintarea punctului de lucru. Vom vedea astfel cum este corect sa se procedeze din punct de vedere al TVA-ului.
Solutia consultantului:
Prin desfiintarea punctului de lucru intelegem ca nu veti mai utiliza aceasta cladire in activitati economice. Astfel, se va impune ajustarea TVA pentru toate modernizarile ce depasesc 20 % din valoarea existenta a cladirii inainte de modernizare.
Procedura de ajustare TVA este descrisa de art.149 din Codul fiscal, din care rezulta:
-durata de ajustare este de 20 ani incepand cu 1 ianuarie a anului in care au fost efectuate modernizarile;
-primul an se considera an integral de utilizare in activitati economice taxabile, iar anul in care se renunta la punctul de lucru, prin desfiintare, se considera an integral de neutilizare in activitati economice;
-se ajusteaza TVA proportional cu anii de neutilizare.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Inregistrari contabile :
635 " alte cheltuieli cu impozite si taxe" = 4426 " TVA deductibila".
Aceasta cheltuiala este nedeductibila, deoarece nu este realizata in scopul realizarii de venituri.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Pierderea valabilitatii codului de TVA - o catastrofa fiscala pentru platitorul de TVANoutati Legislatie Fiscala 03 - 07 august 2009 - Monitorul OficialRestituirea TVA din ultimul decont ca urmare a anularii inregistrarii. Ce solutii avem?Cheltuieli cu protocolul. Cum facem calculul pentru impozitul pe profit?Emiterea facturii si deducere TVA. Care va fi monografia contabila?Ultimele articole
E-TVA: Model de raspuns dupa primirea Notificarii de conformareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorMijloace fixe. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorAchizitie intacomunitara de bunuri. Care este regimul fiscal TVATVA in Romania. Cota de TVA pentru bauturile nealcoolice in 2025Articole similare
PortalContabilitate: Anularea inregistrarii in scopuri de TVAVanzare teren construibil. Tratament TVADocumentar fiscal: Procedura de scoatere din evidenta platitorilor de TVAAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleAjustare TVA la scoaterea unei INVESTITII IN CURS. Cum se procedeaza?Ultimele articole
Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabileScoaterea din evidentele platitorilor de TVA. Studiu de cazDocumentar fiscal: Cum stabilim venitul net pe baza normelor de venit?Cum facem ajustarea sumei TVA deduse la retragerea optionala?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"