Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cele ce urmeaza, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza un imobil de la o persoana fizica in 2007. Cladirea e inregistrata ca punct de lucru al societatii si se efectueaza lucrari de modernizare (investitii in curs), iar pentru facturile de materiale aferente s-a dedus TVA-ul. In anul 2011 investitia a fost pusa partial in functiune. Tot atunci s-a solicitat si primit rambursare TVA. Anul acesta se doreste desfiintarea punctului de lucru. Vom vedea astfel cum este corect sa se procedeze din punct de vedere al TVA-ului.
Solutia consultantului:
Prin desfiintarea punctului de lucru intelegem ca nu veti mai utiliza aceasta cladire in activitati economice. Astfel, se va impune ajustarea TVA pentru toate modernizarile ce depasesc 20 % din valoarea existenta a cladirii inainte de modernizare.
Procedura de ajustare TVA este descrisa de art.149 din Codul fiscal, din care rezulta:
-durata de ajustare este de 20 ani incepand cu 1 ianuarie a anului in care au fost efectuate modernizarile;
-primul an se considera an integral de utilizare in activitati economice taxabile, iar anul in care se renunta la punctul de lucru, prin desfiintare, se considera an integral de neutilizare in activitati economice;
-se ajusteaza TVA proportional cu anii de neutilizare.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Inregistrari contabile :
635 " alte cheltuieli cu impozite si taxe" = 4426 " TVA deductibila".
Aceasta cheltuiala este nedeductibila, deoarece nu este realizata in scopul realizarii de venituri.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tratament TVA pentru servicii facturate pentru persoane fizice si juridice din state terteCe declaratii depunem pana la 25 aprilie inclusiv?Ce tratament fiscal aplicam veniturilor din publicitate obtinute de o asociatie?TVA platit in vama: regim fiscalPrime pentru angajatii din Romania: Doar o treime dintre angajatori ofera recompense in bani de SarbatoriUltimele articole
Prevederile privind Notificarea de conformare RO e-TVA, SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2025Leasing. Ce cota TVA se aplica pentru contractele de leasing financiarMajorare TVA la 21%. Ce cota TVA se aplica pentru servicii prestate INAINTE de 1 august 2025e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareConsum de energie electrica si gaze. Cota TVA pentru facturile emise DUPA 1 august 2025Articole similare
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabileCe etape urmam pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA?Comunicare ANAF: Ghid fiscal - Impunerea veniturilor din activitati independente pe baza normelor de venitTratamentul fiscal al cheltuielilor facute in perioada investitiilorScoaterea din evidentele platitorilor de TVA. Studiu de cazUltimele articole
Vanzare teren construibil. Tratament TVAAjustare TVA la scoaterea unei INVESTITII IN CURS. Cum se procedeaza?Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleDocumentar fiscal: Cum stabilim venitul net pe baza normelor de venit?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"