Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cele ce urmeaza, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza un imobil de la o persoana fizica in 2007. Cladirea e inregistrata ca punct de lucru al societatii si se efectueaza lucrari de modernizare (investitii in curs), iar pentru facturile de materiale aferente s-a dedus TVA-ul. In anul 2011 investitia a fost pusa partial in functiune. Tot atunci s-a solicitat si primit rambursare TVA. Anul acesta se doreste desfiintarea punctului de lucru. Vom vedea astfel cum este corect sa se procedeze din punct de vedere al TVA-ului.
Solutia consultantului:
Prin desfiintarea punctului de lucru intelegem ca nu veti mai utiliza aceasta cladire in activitati economice. Astfel, se va impune ajustarea TVA pentru toate modernizarile ce depasesc 20 % din valoarea existenta a cladirii inainte de modernizare.
Procedura de ajustare TVA este descrisa de art.149 din Codul fiscal, din care rezulta:
-durata de ajustare este de 20 ani incepand cu 1 ianuarie a anului in care au fost efectuate modernizarile;
-primul an se considera an integral de utilizare in activitati economice taxabile, iar anul in care se renunta la punctul de lucru, prin desfiintare, se considera an integral de neutilizare in activitati economice;
-se ajusteaza TVA proportional cu anii de neutilizare.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Cartea Verde a Contabilitatii

Manual de politici contabile - Stick USB
Inregistrari contabile :
635 " alte cheltuieli cu impozite si taxe" = 4426 " TVA deductibila".
Aceasta cheltuiala este nedeductibila, deoarece nu este realizata in scopul realizarii de venituri.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inscrierea rectificarilor in registrul de evidenta fiscalaInspectii fiscale. 1,33 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma verificarilor din luna aprilie 2024Specialitatile de panificatie cu TVA redus. Iata lista completa a produselor!Inregistrarea si anularea inregistrarii in scopuri de TVACompletarea declaratiei 394 si taxare inversa. Cum se completeaza corect Declaratia 394?Ultimele articole
D406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVATVA locuinte 2025. Pana cand putea fi aplicata cota TVA de 9% la vanzarea de locuinteTransport marfa. Cota TVA in SEPTEMBRIE 2025 pentru serviciile aferente lunii IULIECe trebuie sa stiti despre deductibilitatea TVA la cheltuielile pentru teambuildingPlafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Articole similare
Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA. Studiu de cazMarea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabileCum foloseste un investitor evreu cele 10.000 de hectare pe care le detine in RomaniaRaportarea fiscala a ajustarilor de TVA la retragerea din categoria platitorilor de TVABaza de impozitare a TVA si cifra de afaceri neta stabilite in conditiile avansurilor facturateUltimele articole
Vanzare teren construibil. Tratament TVAAjustare TVA la scoaterea unei INVESTITII IN CURS. Cum se procedeaza?Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleDocumentar fiscal: Cum stabilim venitul net pe baza normelor de venit?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"