Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cele ce urmeaza, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza un imobil de la o persoana fizica in 2007. Cladirea e inregistrata ca punct de lucru al societatii si se efectueaza lucrari de modernizare (investitii in curs), iar pentru facturile de materiale aferente s-a dedus TVA-ul. In anul 2011 investitia a fost pusa partial in functiune. Tot atunci s-a solicitat si primit rambursare TVA. Anul acesta se doreste desfiintarea punctului de lucru. Vom vedea astfel cum este corect sa se procedeze din punct de vedere al TVA-ului.
Solutia consultantului:
Prin desfiintarea punctului de lucru intelegem ca nu veti mai utiliza aceasta cladire in activitati economice. Astfel, se va impune ajustarea TVA pentru toate modernizarile ce depasesc 20 % din valoarea existenta a cladirii inainte de modernizare.
Procedura de ajustare TVA este descrisa de art.149 din Codul fiscal, din care rezulta:
-durata de ajustare este de 20 ani incepand cu 1 ianuarie a anului in care au fost efectuate modernizarile;
-primul an se considera an integral de utilizare in activitati economice taxabile, iar anul in care se renunta la punctul de lucru, prin desfiintare, se considera an integral de neutilizare in activitati economice;
-se ajusteaza TVA proportional cu anii de neutilizare.
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Manual de politici contabile - Stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Inregistrari contabile :
635 " alte cheltuieli cu impozite si taxe" = 4426 " TVA deductibila".
Aceasta cheltuiala este nedeductibila, deoarece nu este realizata in scopul realizarii de venituri.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Ce declaratii trebuie sa depui in luna augustOPANAF nr.3665 modifica decontul de TVA. Vezi ce altceva se schimbaSocietate fara TVA. Deducere TVA utilitatiReducerea TVA la materialele de constructii, analizata de GuvernDocumentar fiscal: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale restanteUltimele articole
ATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Grup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAImpozitare autoturisme de lux si completarea Declaratiei 216Doua situatii in care se poate modifica perioada fiscala pentru TVA de la trimestru la lunaCalendar ANAF: 3 declaratii importante au ca termen limita data de 31 octombrie 2024Articole similare
PortalContabilitate: Anularea inregistrarii in scopuri de TVACum foloseste un investitor evreu cele 10.000 de hectare pe care le detine in RomaniaRaportarea fiscala a ajustarilor de TVA la retragerea din categoria platitorilor de TVADocumentar fiscal: Procedura de scoatere din evidenta platitorilor de TVAAjustarea sumei TVA deduse la retragerea optionala. Cum procedam?Ultimele articole
Vanzare teren construibil. Tratament TVAAjustare TVA la scoaterea unei INVESTITII IN CURS. Cum se procedeaza?Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabileAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"