Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cele ce urmeaza, vom analiza cazul unei societati care achizitioneaza un imobil de la o persoana fizica in 2007. Cladirea e inregistrata ca punct de lucru al societatii si se efectueaza lucrari de modernizare (investitii in curs), iar pentru facturile de materiale aferente s-a dedus TVA-ul. In anul 2011 investitia a fost pusa partial in functiune. Tot atunci s-a solicitat si primit rambursare TVA. Anul acesta se doreste desfiintarea punctului de lucru. Vom vedea astfel cum este corect sa se procedeze din punct de vedere al TVA-ului.
Solutia consultantului:
Prin desfiintarea punctului de lucru intelegem ca nu veti mai utiliza aceasta cladire in activitati economice. Astfel, se va impune ajustarea TVA pentru toate modernizarile ce depasesc 20 % din valoarea existenta a cladirii inainte de modernizare.
Procedura de ajustare TVA este descrisa de art.149 din Codul fiscal, din care rezulta:
-durata de ajustare este de 20 ani incepand cu 1 ianuarie a anului in care au fost efectuate modernizarile;
-primul an se considera an integral de utilizare in activitati economice taxabile, iar anul in care se renunta la punctul de lucru, prin desfiintare, se considera an integral de neutilizare in activitati economice;
-se ajusteaza TVA proportional cu anii de neutilizare.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Inregistrari contabile :
635 " alte cheltuieli cu impozite si taxe" = 4426 " TVA deductibila".
Aceasta cheltuiala este nedeductibila, deoarece nu este realizata in scopul realizarii de venituri.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Calendar ANAF: Pana pe 7 august 2023 contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale Prestari servicii intracomunitare. TVAFurnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre firmeAplicarea masurilor de simplificare in cazul insolventei furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de serviciiAchizitie intracomunitara: Regimul formularelor 390 si 301Ultimele articole
Cifra de afaceri. TVA lunar devine OBLIGATORIU daca ai depasit 100.000 euroMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEAplicarea TVA la incasare. Conditii, termene si erori frecvente in 2025SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Depunere declaratii. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394Articole similare
Ce etape urmam pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA?Documentar fiscal: Procedura de scoatere din evidenta platitorilor de TVAStudiu de caz: Exista posibilitatea recuperarii TVA urmand ca ulterior sa se treaca la anularea prin optiune a inregistrarii in scopuri de TVA?Cum facem ajustarea sumei TVA deduse la retragerea optionala?Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA. Studiu de cazUltimele articole
Vanzare teren construibil. Tratament TVAAjustare TVA la scoaterea unei INVESTITII IN CURS. Cum se procedeaza?Conditii pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Cum veti proceda?Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016: 87 de monografii contabileAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscale
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"