Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Intrebare:In cazul unui PFA, ca urmare a incheierii unui contract de comodat privind utilizarea unui autoturism in interesul firmei, cheltuiala cu asigurarea obligatorie si cea facultativa sunt ...
Intrebare:
In cazul unui PFA, ca urmare a incheierii unui contract de comodat privind utilizarea unui autoturism in interesul firmei, cheltuiala cu asigurarea obligatorie si cea facultativa sunt deductibile din punct de vedere fiscal. Daca da, care este temeiul legal?
Consilier Codul Fiscal - Taxe si Impozite pentru Contabili 2010 face ordine in haosul din Codul Fiscal si iti ofera “portite” legale pentru profitul tau!
Potrivit art. 48 alin. (1) din Codul fiscal, venitul net din activitati independente (ca PFA) se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla. Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide Manualul Contabilului Incepator - stick USB Cartea Verde a impozitului pe profit
In venitul brut al PFA veti include toate veniturile in bani si in natura, din acesta admitandu-se la deducere numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, astfel cum rezulta din evidentele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4) - (7) din Codul fiscal.
Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile unei PFA efectute in scopul realizarii veniturilor pentru a putea fi deduse sunt:
a) sa fie efectuate in interesul direct al activitatii;
b) sa corespunda unor cheltuieli efective si sa fie justificate cu documente;
c) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite.
O conditie suplimentara pentru deductibilitatea cheltuielilor a PFA se refera la cheltuielile cu primele de asigurare aferente activelor. Acestea pentru a putea fi deduse de catre PFA trebuie sa fie efectuate pentru active corporale sau necorporale din patrimoniul afacerii sau pentru active ce servesc ca garantie bancara pentru creditele utilizate in desfasurarea activitatii pentru care este autorizat contribuabilul.
Daca in ceea ce priveste cheltuielile PFA cu functionarea si intretinerea aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit intelegerii din contract, acestea sunt cheltuieli deductibile pentru partea aferenta utilizarii in scopul afacerii, in baza pct 38 din Normele metodologige pentru aplicarea art. 48 din Codul fiscal, in ceea ce priveste primele de asigurare, art. 48 alin. (7) lit. d) din Codul fiscal precizeaza in mod expres ca sumele reprezentand cheltuieli cu primele de asigurare altele decat cele care privesc activele corporale sau necorporale din patrimoniul afacerii sau activele care servesc drept garantie bancara pentru creduitele utilizate in desfasurarea activitatii pentru care este autorizat contribuabilul sunt considerate pentru persoana fizica autorizata drept cheltuieli nedeductibile.
Asadar, primele de asigurare privind asigurarea autovehiculului care face obiectul contractului de comodat nu reprezinta cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe venit pentru PFA.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
PFA in 2010. Contract de colaborare. OUG 82 din 2010Codul fiscal se modifica drastic din 2017. Cum arata noile modificari?Contract de comision cu PFA. Declaratia 600ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceFormularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscalUltimele articole
Acte necesare pentru acord de functionare: ghid complet pentru SRL si PFAIncasari si plati in numerar 2026: reguli, plafoane si greseli frecvente pe care trebuie sa le evitiTVA in era digitala: organizarea documentelor si corelarea fluxurilor financiare cu ajutorul QuickConta.roIndemnizatie crestere copil in cazul unui PFA. Documente necesare pentru a o putea obtinePlafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVAArticole similare
Ce cheltuieli poate deduce un PFA in 2016?Imbunatatiri sediu social luat in comodat. Impozit pe profit si regimul TVACladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Microintreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatCum deducem cheltuielile pentru unele piese de schimb?Ultimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceCe este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteDecontarea transportului pentru salariati: aspecte contabile si fiscale in gestionarea cheltuielilor de transportDecontarea transportului la si de la locul de munca. 5 intrebari si raspunsuri utilePFA: Pentru a fi considerate deductibile, cheltuielile trebuie sa fie efectuate in cadrul activitatilor independenteArticole similare
Cum aplicam sistemul TVA la incasare in 2014?Completare D207: In formular se vor declara toate serviciile prestate de nerezidenti, chiar daca nu a fost retinut impozit?Organizare team building pentru angajati. Documente justificative pentru deductibilitatea cheltuielilor si TVAOUG privind Kurzarbeit, modificata! Angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de munca al salariatilor cu pana la 80%Studiu de caz: Exista posibilitatea recuperarii TVA urmand ca ulterior sa se treaca la anularea prin optiune a inregistrarii in scopuri de TVA?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



