Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Modernizare sediu social si tratament TVA. Ce cheltuieli sunt deductibile?

de InfoTva.ro la 20 Mai. 2016 Exclusiv
Tags: sediu social, cheltuieli deductibile, cheltuieli modernizare, sediu social, tva, amortizare

In randurile de mai jos, stabilim daca renovarea/modernizarea sediului social este deductibila din punct de vedere al TVA si impozitului pe profit, precum si ce se intampla cu TVA-ul si cheltuiala cu amortizarea in momentul schimbarii sediului social.

In cazul in care sediul social este inchiriat sau folosit in baza unui contract de comodat pe o perioada determinata de timp,   renovarea/modernizarea  efectuata se amortizeaza pe durata contractului de inchiriere /comodat.Cheltuiala cu amortizarea este deductibila la calculul impozitului pe perioada inchirierii sediului. In cazul in care se schimba sediul social inainte de expirarea duratei de amortizare, cheltuiala ramasa neamortizata este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit.

Totodata , in functie de clauzele contractului de inchiriere sau comodat, cheltuiala cu valoarea neamortizata se poate recupera de la proprietar prin facturare. In ceea ce priveste TVA, pentru a fi deductibila taxa aferenta achizitiilor efectuate in scopul amenajarii, in primul rand este nevoie ca imobilul se fie folosit in scopul realizarii de operatiuni taxabile, conform art. 297 alin. 4 din Codul fiscal (deci taxa este deductibila la momentul achizitiilor).

Daca prin amenajare se modernizeaza/transforma imobilul, iar modernizarea/transformarea imbraca forma unui bun de capital - 20% din valoarea totala a bunului imobil modernizat, atunci utilizatorul este obligat sa respecte perioada de ajustare de 20 ani (art. 305 alin. 1 lit. a si alin. 3 lit. d din Codul fiscal). Astfel, daca imobilul este restituit proprietarului inainte de expirarea perioadei de 20 ani, atunci se considera ca bunul de capital („modernizarea”) si-a incetat existenta in cadrul activitatii economice a persoanei impozabile (chiriasul/comodatarul), conform art. 305 alin. 4 lit. d din Codul fiscal, iar persoana impozabila care a efectuat modernizarea este obligata sa ajusteze taxa dedusa initial, in conformitate cu prevederile art. 305 alin. 5 lit. c din Codul fiscal.

In cazul in care sediul este proprietatea firmei si acesta nu mai este folosit in scopul activitatii, atunci cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata va fi nedeductibila fiscal, iar tratamenul TVA este acelasi ca cel de mai sus.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Modernizare sediu social si tratament TVA. Ce cheltuieli sunt deductibile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016