Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile de mai jos, stabilim daca renovarea/modernizarea sediului social este deductibila din punct de vedere al TVA si impozitului pe profit, precum si ce se intampla cu TVA-ul si cheltuiala cu amortizarea in momentul schimbarii sediului social.
In cazul in care sediul social este inchiriat sau folosit in baza unui contract de comodat pe o perioada determinata de timp, renovarea/modernizarea efectuata se amortizeaza pe durata contractului de inchiriere /comodat.Cheltuiala cu amortizarea este deductibila la calculul impozitului pe perioada inchirierii sediului. In cazul in care se schimba sediul social inainte de expirarea duratei de amortizare, cheltuiala ramasa neamortizata este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit.Totodata , in functie de clauzele contractului de inchiriere sau comodat, cheltuiala cu valoarea neamortizata se poate recupera de la proprietar prin facturare. In ceea ce priveste TVA, pentru a fi deductibila taxa aferenta achizitiilor efectuate in scopul amenajarii, in primul rand este nevoie ca imobilul se fie folosit in scopul realizarii de operatiuni taxabile, conform art. 297 alin. 4 din Codul fiscal (deci taxa este deductibila la momentul achizitiilor).
Daca prin amenajare se modernizeaza/transforma imobilul, iar modernizarea/transformarea imbraca forma unui bun de capital - 20% din valoarea totala a bunului imobil modernizat, atunci utilizatorul este obligat sa respecte perioada de ajustare de 20 ani (art. 305 alin. 1 lit. a si alin. 3 lit. d din Codul fiscal). Astfel, daca imobilul este restituit proprietarului inainte de expirarea perioadei de 20 ani, atunci se considera ca bunul de capital („modernizarea”) si-a incetat existenta in cadrul activitatii economice a persoanei impozabile (chiriasul/comodatarul), conform art. 305 alin. 4 lit. d din Codul fiscal, iar persoana impozabila care a efectuat modernizarea este obligata sa ajusteze taxa dedusa initial, in conformitate cu prevederile art. 305 alin. 5 lit. c din Codul fiscal.
In cazul in care sediul este proprietatea firmei si acesta nu mai este folosit in scopul activitatii, atunci cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata va fi nedeductibila fiscal, iar tratamenul TVA este acelasi ca cel de mai sus.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIImpozitul pe profitCe cheltuieli poate deduce un PFA in 2016?In atentia firmelor: Cum tratam perisabilitatile? Procedura inventarA venit Pastele cu cadouri!Ultimele articole
Taxe PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEDeductibilitate cheltuieli. Impozitul auto si alte aspecte fiscale relevante pentru firmeDecontare transport angajati. Acte necesare si cum se inregistreaza in contabilitateDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Articole similare
Vanzare imobile vechi si modernizare. Ce tratament TVA se aplica?Modernizare imobil luat in comodat. Inspectorii refuza deductibilitatea TVA. Cum va proceda firma?Articole similare
Exercitarea dreptului de deducere dupa reconsitituirea facturii. Care sunt etapele?Facturare servicii prestate. Care este regimul TVA?Facem inregistrare unei facturi de garantie cu TVA sau fara?Schimbare destinatie cladiri: Tratament fiscal si TVA. Monografie contabilaDin secretele delegarii si detasarii...Ultimele articole
e-Factura in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileTVA imobiliare. Conditii pentru aplicarea cotei de TVA de 9%Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UENeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara Romaniei
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"