Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile de mai jos, stabilim daca renovarea/modernizarea sediului social este deductibila din punct de vedere al TVA si impozitului pe profit, precum si ce se intampla cu TVA-ul si cheltuiala cu amortizarea in momentul schimbarii sediului social.
In cazul in care sediul social este inchiriat sau folosit in baza unui contract de comodat pe o perioada determinata de timp, renovarea/modernizarea efectuata se amortizeaza pe durata contractului de inchiriere /comodat.Cheltuiala cu amortizarea este deductibila la calculul impozitului pe perioada inchirierii sediului. In cazul in care se schimba sediul social inainte de expirarea duratei de amortizare, cheltuiala ramasa neamortizata este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit.Totodata , in functie de clauzele contractului de inchiriere sau comodat, cheltuiala cu valoarea neamortizata se poate recupera de la proprietar prin facturare. In ceea ce priveste TVA, pentru a fi deductibila taxa aferenta achizitiilor efectuate in scopul amenajarii, in primul rand este nevoie ca imobilul se fie folosit in scopul realizarii de operatiuni taxabile, conform art. 297 alin. 4 din Codul fiscal (deci taxa este deductibila la momentul achizitiilor).
Daca prin amenajare se modernizeaza/transforma imobilul, iar modernizarea/transformarea imbraca forma unui bun de capital - 20% din valoarea totala a bunului imobil modernizat, atunci utilizatorul este obligat sa respecte perioada de ajustare de 20 ani (art. 305 alin. 1 lit. a si alin. 3 lit. d din Codul fiscal). Astfel, daca imobilul este restituit proprietarului inainte de expirarea perioadei de 20 ani, atunci se considera ca bunul de capital („modernizarea”) si-a incetat existenta in cadrul activitatii economice a persoanei impozabile (chiriasul/comodatarul), conform art. 305 alin. 4 lit. d din Codul fiscal, iar persoana impozabila care a efectuat modernizarea este obligata sa ajusteze taxa dedusa initial, in conformitate cu prevederile art. 305 alin. 5 lit. c din Codul fiscal.
In cazul in care sediul este proprietatea firmei si acesta nu mai este folosit in scopul activitatii, atunci cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata va fi nedeductibila fiscal, iar tratamenul TVA este acelasi ca cel de mai sus.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitie intracomunitare servicii. Ce tratament fiscal se aplica?Impozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliSomaj tehnic. Se pot acorda tichete de masa in regim de deductibilitate fiscala?Discount primit de PFA - calculul impozitului pe venitMonografie contabila pentru suma de 400 lei acordata salariatilor aflati in telemunca. Cum se recupereaza acesti bani?Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Cheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?PFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Prime acordate anagajatilor de Craciun. Sunt deductibile aceste cheltuieli?Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaArticole similare
Vanzare imobile vechi si modernizare. Ce tratament TVA se aplica?Modernizare imobil luat in comodat. Inspectorii refuza deductibilitatea TVA. Cum va proceda firma?Articole similare
Cum sunt acordate tichetele de masa pentru salariatii in telemuncaCand se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Noutati: Declaratii fiscale cu termen in septembrie 2015Impozitare TVA. Reglementari contabileSplit TVA. Care sunt principalele banci care ofera conturi de TVA?Ultimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiVineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"