Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile de mai jos, stabilim daca renovarea/modernizarea sediului social este deductibila din punct de vedere al TVA si impozitului pe profit, precum si ce se intampla cu TVA-ul si cheltuiala cu amortizarea in momentul schimbarii sediului social.
In cazul in care sediul social este inchiriat sau folosit in baza unui contract de comodat pe o perioada determinata de timp, renovarea/modernizarea efectuata se amortizeaza pe durata contractului de inchiriere /comodat.Cheltuiala cu amortizarea este deductibila la calculul impozitului pe perioada inchirierii sediului. In cazul in care se schimba sediul social inainte de expirarea duratei de amortizare, cheltuiala ramasa neamortizata este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit.Totodata , in functie de clauzele contractului de inchiriere sau comodat, cheltuiala cu valoarea neamortizata se poate recupera de la proprietar prin facturare. In ceea ce priveste TVA, pentru a fi deductibila taxa aferenta achizitiilor efectuate in scopul amenajarii, in primul rand este nevoie ca imobilul se fie folosit in scopul realizarii de operatiuni taxabile, conform art. 297 alin. 4 din Codul fiscal (deci taxa este deductibila la momentul achizitiilor).
Daca prin amenajare se modernizeaza/transforma imobilul, iar modernizarea/transformarea imbraca forma unui bun de capital - 20% din valoarea totala a bunului imobil modernizat, atunci utilizatorul este obligat sa respecte perioada de ajustare de 20 ani (art. 305 alin. 1 lit. a si alin. 3 lit. d din Codul fiscal). Astfel, daca imobilul este restituit proprietarului inainte de expirarea perioadei de 20 ani, atunci se considera ca bunul de capital („modernizarea”) si-a incetat existenta in cadrul activitatii economice a persoanei impozabile (chiriasul/comodatarul), conform art. 305 alin. 4 lit. d din Codul fiscal, iar persoana impozabila care a efectuat modernizarea este obligata sa ajusteze taxa dedusa initial, in conformitate cu prevederile art. 305 alin. 5 lit. c din Codul fiscal.
In cazul in care sediul este proprietatea firmei si acesta nu mai este folosit in scopul activitatii, atunci cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata va fi nedeductibila fiscal, iar tratamenul TVA este acelasi ca cel de mai sus.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Manual de politici contabile - Stick USB
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.33 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Administrator fara contract de mandat sau CIM. Cheltuielile personale pot fi deductibile?Cheltuieli rezultate din valorificarea titlurilor de participare. Impozit pe profitCheltuieli de protocol 2013. Cum deducem TVA in baza bonului fiscal?Speta zilei: Ce cheltuieli sunt deductibile in cazul unui IFImpunerea veniturilor din arenda. In atentia persoanelor care obtin venituri din arendarea bunurilor!Ultimele articole
CHELTUIELI DEDUCTIBILE: tot ce trebuie sa stiiTVA deductibil. Avantaje, conditii si exemplePFA si salariat in 2024. Cum va plati CASS-ul?Sistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Ajustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliArticole similare
Vanzare imobile vechi si modernizare. Ce tratament TVA se aplica?Modernizare imobil luat in comodat. Inspectorii refuza deductibilitatea TVA. Cum va proceda firma?Articole similare
Achizitie intracomunitara de serviciiPrejudiciu de 1,8 milioane de lei prin neplata TVA-uluiContribuabilii au la dispozitie servicii electronice pentru indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plataRadierea societatii: ce implicatii fiscale exista si cum tratam raportarile financiare?In ce conditii se exercita dreptul de deducere TVAUltimele articole
Marti, 30 aprilie 2024, termen limita pentru depunere a Declaratiei speciale de TVACalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024TVA Intracomunitar: ghidul completLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalRegimul de facturare al penalitatilor de intarziereAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"