Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Cheltuielile de management si consultanta: vor mai face obiectul controalelor ANAF in 2017?

de Miruna Petrache la 12 Apr. 2017 Exclusiv
Tags: cheltuieli management, consultanta, controale anaf, inspectii, deducere

Daca ne gandim la noile controale anuntate de ANAF pentru perioada urmatoare si daca tinem cont de mai multe schimbari in vigoare privind deducerea unor cheltuieli, aspecte care au starnit controverse inca de anul trecut, nu putem sa nu ne intrebam in ce masura noile inspectii vor viza si modul in care se deduc cheltuielile de management si consultanta.

In concret, se va verifica modul in care au fost aplicate de catre societati prevederile referitoare la modul in care se deduc aceste tipuri de cheltuieli, conform celor mai noi modificari din Codul fiscal pe aceasta tema.

Inca de anul trecut a fost implementata prevederea conform careia conditia ca respectivele cheltuieli, aferente serviciilor de mai sus, sa fie efectuate in scopul desfasurarii activitatii.

"Totusi, extinderea definitiei induce riscul ca unele entitati sa fie tentate sa considere ca nu mai este nevoie de toate documentele suport pe care legea le solicita explicit pana in 2016, in vederea obtinerii deductibilitatii cheltuielilor de management si consultanta.

In acelasi timp, aceasta marja de interpretare poate duce si la abordari noi din partea autoritatilor fiscale pentru ca, odata cu schimbarea definitiei principiului general, au fost eliminate si vechile prevederi, inclusiv din normele de aplicare a legii care contineau exemple si clarificari pe care atat autoritatile de control, cat si contribuabilii le utilizau in analiza cheltuielilor de management si consultanta", explica Elena Geageac, Senior Tax Manager, Deloitte Romania, intr-o analiza pentru HotNews.ro.

Totodata, se aminteste faptul ca nu doar principiul deductibilitatii a fost modificat, fiind eliminate si doua articole importante:

- art. 21 (4) lit. f privind documentele justificative (care trebuie sa contina toate elementele conform reglementarii contabile),
 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



-art. 21 (4) lit. m care, indirect, punea la dispozitie regulile privind deductibilitatea cheltuielilor de management, consultanta si prestari servicii (existenta contractului scris, dovada executarii, necesitatea serviciului achizitionat, etc), informeaza aceeasi sursa.

In prezent, sarcina probei in dovedirea situatiei de fapt fiscale ii revine contribuabilului astfel ca inspectorii pot cere orice tip de documente ca dovada. Noile prevederi nu elimina insa nicicum posibilitatea interpretarilor variate, astfel ca se pot intalni obstacole similare in cazul controalelor din acest an. Vorbim inclusiv de acele tranzactii artificiale care nu ies din vizorul inspectorilor. Sugestia Elenei Geageac este de a avea pregatite aceleasi documente necesare si in trecut: “contracte, situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, de piata sau orice alte materiale corespunzatoare chiar daca legea nu mai prevede expres etc." avand astfel la indemana dovezi suficiente pentru a demonstra deductibilitatea cheltuielilor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Cheltuielile de management si consultanta: vor mai face obiectul controalelor ANAF in 2017?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016