Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru o microintreprindere care va fi desfiintata in cursul anului 2014, vom stabili daca se calculeaza impozit pe profit la lichidare sau daca pentru veniturile din lichidare se calculeaza impozitul pe veniturile microintreprinderii. In plus, daca este desfiintata inainte de terminarea trimestrului, stabilim cum se depune declaratia 100.
Potrivit art. 112^4 alin (2) din Codul fiscal:"In cazul unei microintreprinderi care se infiinteaza sau isi inceteaza existenta, anul fiscal este perioada din anul calendaristic in care persoana juridica a existat."
La pct. 10 si 10^1 din normele metodologice date in aplicare pentru art. 112^4 din Codul fiscal se fac urmatoarele precizari:
"10. Perioada impozabila a unei microintreprinderi se incheie, in cazul divizarilor sau al fuziunilor care au ca efect juridic incetarea existentei persoanei juridice prin dizolvare fara lichidare, la una dintre urmatoarele date:
a) la data inregistrarii in registrul comertului/registrul tinut de instantele judecatoresti competente a noii societati sau a ultimei dintre ele, in cazul constituirii uneia sau a mai multor societati noi;
b) la data inregistrarii hotararii ultimei adunari generale care a aprobat operatiunea sau de la alta data stabilita prin acordul partilor, in cazul in care se stipuleaza ca operatiunea va avea efect la o alta data, potrivit legii;
c) la data stabilita potrivit legii, in alte cazuri decat cele mentionate la lit. a) si b).
Perioada impozabila a microintreprinderii se incheie, in cazul dizolvarii urmate de lichidare, la data depunerii situatiilor financiare la registrul unde a fost inregistrata, potrivit legii, infiintarea persoanei juridice respective."
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
10^1. In cazul microintreprinderilor care isi inceteaza existenta in cursul anului, data pana la care se depune declaratia de impozit pe veniturile microintreprinderilor este una
Astfel, in cazul dizolvarii urmata de lichidare societatea va depune declaratia de impozit pe veniturile microintreprinderilor in luna depunerii situatiilor financiare la registrul comertului.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Sinteza privind regimul fiscal al unei microintreprinderiImpozitul pe venitul microintreprinderilor: Ce cote sunt valabile pentru trimestrul I al anului 2018?Deducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiInchiriere imobile de la persoana afiliataUltimele articole
Publicitate pe Facebook si Instagram: ce obligatii are o MICROINTREPRINDERE neplatitoare de TVA atunci cand cumpara servicii de la MetaMICROINTREPRINDERE. Conditii micro in 2026 + EXEMPLU concret privind intreprinderile legateSchimbarea perioadei de TVA in 2026. Cand devine OBLIGATORIU trimestrulFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileArticole similare
Seminar Contabilitate Institutii Publice, Poiana Brasov, 29 octombrie - 1 noiembrie 2015Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasScutirea de impozit pe profitul reinvestit. OUG 19/2014Masuri de simplificare la aplicarea TVAMFP propune adoptarea unor noi masuri fiscal-bugetare. Fara impozit pe venit pentru anumite entitatiUltimele articole
LICHIDARE societate. 3 intrebari cheie despre TVA, creante si dividende la LICHIDARELICHIDARE societate. Ce declaratii trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiataScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliSAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
Comertul cu amanuntul a crescut. Suntem pe primele locuri in UEAnaliza consultant. Formularul 311 a fost modificat de ANAFOperatiuni cu fier vechi, achizitii intracomunitare si exporturi. Cum gestionam TVA-ul?Inregistrarea sumelor incasate fara facturare. Bonuri fiscale. Baza legalaCresteri semnificative in domeniul exporturilor. Date noi emise de INSUltimele articole
Primesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiManualul Contabilului Incepator: Ghid practic, cu exemple rezolvate si explicatii clare, ca sa poti lucra corect din prima ziRecuperare creante. Cum sa evidentiati in contabilitate creantele neincasate la 31.12.2025e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulArticole similare
Cum se inregistreaza si cum de declara aceste impozite?Trei tipuri de venituri neimpozabile la calculul profitului impozabil, clarificate prin OUG 102 din 2013Documente necesare in cadrul procedurii dizolvarii voluntareCheltuieli nedeductibile la scoaterea din evidenta a actiunilor cu prilejul lichidarii. Cum procedati corect!Venituri neimpozabile la calculul profitului impozabil. Documentar fiscalUltimele articole
Societate cu asociat unic. Cum impozitam VENITURILE DIN LICHIDARE societate?Modificari formulare: Declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursaOPANAF 878 din 2013: Noile prevederi pentru declararea impozitelorDepune la timp declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de statArticole similare
Declaratia Unica 2019: Cand se depune pentru veniturile din dividende?Cum poate fi recuperat IMPOZITUL pe profit declarat si achitat eronatCum arata analiza IMPOZITULui pe profit si a TVA-ului pe Trim. IIIMPOZITUL pe profitSfatul saptamanii: Cereti furnizorului sa nu faca economie la scris cand achizitionati serviciiUltimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si impozit pe profitExamenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVALivrarea bunurilor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabila
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



