Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 148/06.03.2012, a fost publicat Ordinul comun al ministrului Justitiei nr. 492/C/10.02.2012 si al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 205/2012 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
In articolul de mai jos, prezentam in sinteza prevederile noului act normativ.Procedura de solicitare la Oficiul Registrului Comertului
Noua procedura se aplica societatilor comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a inregistra, la inmatriculare si la schimbarea sediului social, documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de a obtine certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Odata cu cererea de inmatriculare sau de inregistrare a mentiunii privind schimbarea sediului social (denumita cererea RC), societatea comerciala, prin reprezentantul sau legal sau prin persoana imputernicita de acesta, depune la Oficiul Registrului Comertului (ORC) in a carui raza teritoriala isi are sediul social o cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (denumita cererea AFP).
ORC are obligatia de a transmite prin posta electronica cererea AFP scanata organului fiscal competent, folosind portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, sectiunea "Acces aplicatie MAIL“, imediat dupa inregistrarea cererii RC. La cererea AFP va fi anexat, scanat, actul doveditor al dreptului de folosinta depus de solicitant in sustinerea cererii RC.
Important! Transmiterea catre organul fiscal competent a actului doveditor al dreptului de folosinta depus in sustinerea cererii RC, precum si eliberarea si transmiterea adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului de sediu social nu sunt conditionate de inregistrarea, in scopul stabilirii impozitului pe venit, a actului doveditor al dreptului de folosinta la organul fiscal.
Procedura de emitere la organul fiscal
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
![Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2653--totul-despre-d.png)
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
![Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3203-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Organul fiscal competent pentru aplicarea prevederilor este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala sau a sectoarelor municipiului Bucuresti din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in a carei raza teritoriala se afla situat spatiul cu destinatie de sediu social.
Dupa primirea pe e-mail a documentatiei, se verifica datele inscrise in cerere cu cele din actele doveditoare, se preiau informatiile in Registrul de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social, inscriind si numarul de inregistrare atribuit de ORC cererii si se emite adeverinta pentru documentul de sediu social si certificatul de sediu social in format .pdf, inscriind in acestea si numarul de inregistrare atribuit de ORC cererii RC. Documentele se transmit prin posta electronica ORC de la care a fost primita solicitarea.
Pentru cererile AFP insotite de actul doveditor al dreptului de folosinta, primite de catre organul fiscal in prima jumatate a programului de lucru, intre orele 8,00 - 12,00, certificatele de sediu social si adeverintele pentru documentul de sediu social se emit si se transmit catre Oficiile Registrului Comertului in aceeasi zi, pana la ora 16,00, utilizand portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, sectiunea "Acces aplicatie MAIL“.
Pentru cererile AFP insotite de actul doveditor al dreptului de folosinta, primite de catre organul fiscal in a doua jumatate a programului de lucru, intre orele 12,00 - 16,00, certificatele de sediu social si adeverintele pentru documentul de sediu social se emit si se transmit ORC in prima jumatate a programului de lucru din ziua imediat urmatoare, intre orele 8,00 - 12,00, utilizand portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, sectiunea "Acces aplicatie MAIL“.
Organul fiscal organizeaza evidenta documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social in cadrul registrului de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social.
Registrul se organizeaza la nivel de adresa a spatiului si se gestioneaza la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei, si cuprinde:
- adresa completa a spatiului cu destinatie de sediu social (strada, numar, bloc, apartament, localitate, judet/sector);
- datele de identificare a titularului dreptului de folosinta (numele si prenumele/denumirea, domiciliul/domiciliul fiscal si codul de identificare fiscala);
- documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (tipul documentului, numarul si data);
- perioada de valabilitate a dreptului de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (data de inceput, data de final).
Alte precizari
In cazul in care documentatia este incompleta sau nu este lizibila, precum si daca, din alte motive, nu pot fi emise certificatele de sediu social si adeverintele pentru documentul de sediu social, organul fiscal va notifica, de indata, ORC. Notificarea, care va cuprinde in mod obligatoriu numarul de inregistrare la Registrul Comertului a cererii RC si motivul pentru care nu pot fi emise documentele, se transmite utilizand portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, sectiunea "Acces aplicatie MAIL“.
Daca motivele pentru care nu pot fi emise certificatele de sediu social si adeverintele pentru documentul de sediu social pot fi inlaturate numai de catre societatea comerciala, prin reprezentantul sau legal sau prin persoana imputernicita de acesta, ORC va dispune masurile necesare.
In cazul in care certificatele de sediu social nu sunt transmise in termenele mentionate mai sus, Oficiile Registrului Comertului amana solutionarea cererilor RC pe motivul lipsei certificatului de sediu social si a adeverintei pentru documentul de sediu social.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Recalcularea platilor anticipate la persoanele fizice autorizate PFAANAF propune noua Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Formulare modificateAtentie! Ce afaceri verifica ANAF in perioada urmatoare?459 de inspectori antifrauda au verificat 350 agenti economiciModificari aduse TVA care se aplica de la 1 ianuarie 2023Ultimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneE-Transport: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITControale e-Transport: 300 de inspectori antifrauda verifica traficul rutierNoua tentativa de inselaciune in numele ANAF! Ce contin emailurile primite de contribuabiliArticole similare
Nou proiect de modificare a unor formulare. Vezi noutatile!Declaratia 313 a fost actualizata. Descarcati cea mai noua versiuneSinteza dispozitiilor privind situatiile financiare anuale incheiate la 31 decembrieNoutati legislatie Fiscala 22-26 septembrie 2008 - Monitorul OficialDocumente necesare scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare in 2021Ultimele articole
E-Factura: Ce inregistrari contabile sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Regimul special de scutire pentru intreprinderile miciObligatii privind transmiterea facturilor exclusiv prin sistemul RO e-FacturaPana pe 30 iunie 2024 trebuie depus la ANAF formularul 398Se aplica amenzi pentru inregistrarea facturii in E-Factura cu o data ANTERIOARA primirii prin SPV?![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"