Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Atragem atentia contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatia de inregistrare fiscala ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 350 din 23 mai 2012 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 714/2012 care reglementeaza procedura de inregistrare fiscala din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatia de inregistrare fiscala.
Redam mai jos principalele prevederi ale noului act normativ.
Subiectul inregistrarii
Procedura se aplica persoanelor care sunt subiecte al unor raporturi juridice fiscale, respectiv: persoane fizice, persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care au obligatia depunerii declaratiei de inregistrare fiscala, precum si sedii secundare care au obligatia inregistrarii ca platitori de impozit pe venituri din salarii.
Atentie! Procedura nu se aplica persoanelor fizice care detin cod numeric personal si sunt supuse impozitului pe venit.
Procedura de inregistrare
Organul fiscal competent efectueaza inregistrarea fiscala din oficiu pe baza constatarilor proprii sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale.
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In cazul in care inregistrarea fiscala din oficiu are la baza constatari proprii ale organelor de administrare fiscala sau solicitari ale altor organe care administreaza creante fiscale, organul fiscal competent transmite contribuabililor in cauza notificari privind inregistrarea fiscala din oficiu care se comunica acestora potrivit art. 44 din Codul de Procedura Fiscala.
Nu se emit notificari in cazul in care inregistrarea fiscala din oficiu se face pe baza constatarilor organelor de inspectie fiscala sau a hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile transmise de instantele judecatoresti , prin care se dispune inscrierea unor fapte in cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neinregistrate fiscal in Romania.
Procedura de inregistrare din oficiu se sisteaza in urmatoarele situatii:
- daca in termenul prevazut in notificare contribuabilii depun la organul fiscal competent declaratia de inregistrare fiscala iar inregistrarea fiscala se efectueaza in baza acestei declaratii;
- daca in termenul prevazut in notificare contribuabilii prezinta organului fiscal competent documente din care rezulta ca nu au obligatia de a solicita inregistrarea fiscala.
In situatia in care, dupa expirarea termenului prevazut in notificare, contribuabilii:
- nu se prezinta la organul fiscal competent;
- documentele prezentate nu justifica sistarea procedurii de inregistrare fiscala;
- inregistrarea fiscala din oficiu are la baza constatari ale organelor de inspectie fiscala sau hotarari judecatoresti definitive si irevocabile transmise de instantele judecatoresti, prin care se dispune inscrierea unor fapte in cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neinregistrate fiscal in Romania, organul fiscal competent procedeaza la inregistrarea din oficiu a acestora prin emiterea si comunicarea Deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu.
Data inregistrarii din oficiu este data comunicarii deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu. In termen de 2 zile lucratoare de la data comunicarii deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu se intocmeste certificatul de inregistrare fiscala care se comunica contribuabilului in cauza potrivit art. 44 din Codul de procedura fiscala.
Important! Odata cu inregistrarea contribuabilului se aplica si sanctiunile pentru nedepunerea la termenele legale a declaratiei de inregistrare fiscala.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Circulara ANAF: Obligatia depunerii trimestriale a declaratiei privind obligatiile de plataMicrointreprinderi care depasesc plafonul de 500.000 euro. De cand devin platitoare de impozit pe profitInregistrarea in scopuri de TVACalendar ANAF: Contribuablilii care aplica regimul special pentru agricultori trebuie sa depuna mai multe formulare pana pe 10 iunie 2022Amnistie fiscala. 4 conditii pe care trebuie sa le respecte contribuabiliiUltimele articole
Plafon TVA in 2026. Ce modificari au aparut privind Cererea de INREGISTRARE FISCALASAF-T ANAF. Firmele care au cod special de TVA trebuie sa depuna D406?ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaArticole similare
Verifica daca esti obligat sa depui Formularul 394Raportul pentru fiecare tara in parte. Ce obligatii apar privind depunerea?Reminder ANAF: Persoanele fizice si juridice sa acceseze serviciul electronic SPV, avand in vedere avantajele luiProducatorii: vrem TVA de 5-7% pentru panificatie. Guvernantii: poate peste 2-3 aniCare e procedura regimului de declarare derogatoriu in caz de inactivitate temporara?Ultimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300[GHID complet] Regimul special de TVA pentru livrarile de bunuri second-handSumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru CONTRIBUABILIControale privind TVA. Care sunt domeniile supuse cel mai des inspectiilor ANAF si ce aspecte sunt verificate?Diferente de TVA stabilite de ANAF in urma inspectiei fiscale. Tratament fiscal si monografie contabilaArticole similare
Ultimele actualizari: Declaratiile 100, 112, 300, 394, 390, 710. Descarca aiciMiercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406Vezi ce declaratie trebuie depusa pana la 10 martieNoua sesiunea online ANAF: Intrebari si raspunsuri privind stabilirea rezidentei fiscaleDetalii proiect ANAF privind exceptarea de la plata CASS pentru anumite venituriUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatANAF extinde lista firmelor cu risc la rambursarea TVA: ce se schimba dupa publicarea Ordinului nr. 1.123/2026[MODEL] Contestatie anulare din oficiu cod TVA + reglementari cheie
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



