Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Atragem atentia contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatia de inregistrare fiscala ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 350 din 23 mai 2012 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 714/2012 care reglementeaza procedura de inregistrare fiscala din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatia de inregistrare fiscala.
Redam mai jos principalele prevederi ale noului act normativ.
Subiectul inregistrarii
Procedura se aplica persoanelor care sunt subiecte al unor raporturi juridice fiscale, respectiv: persoane fizice, persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care au obligatia depunerii declaratiei de inregistrare fiscala, precum si sedii secundare care au obligatia inregistrarii ca platitori de impozit pe venituri din salarii.
Atentie! Procedura nu se aplica persoanelor fizice care detin cod numeric personal si sunt supuse impozitului pe venit.
Procedura de inregistrare
Organul fiscal competent efectueaza inregistrarea fiscala din oficiu pe baza constatarilor proprii sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
In cazul in care inregistrarea fiscala din oficiu are la baza constatari proprii ale organelor de administrare fiscala sau solicitari ale altor organe care administreaza creante fiscale, organul fiscal competent transmite contribuabililor in cauza notificari privind inregistrarea fiscala din oficiu care se comunica acestora potrivit art. 44 din Codul de Procedura Fiscala.
Nu se emit notificari in cazul in care inregistrarea fiscala din oficiu se face pe baza constatarilor organelor de inspectie fiscala sau a hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile transmise de instantele judecatoresti , prin care se dispune inscrierea unor fapte in cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neinregistrate fiscal in Romania.
Procedura de inregistrare din oficiu se sisteaza in urmatoarele situatii:
- daca in termenul prevazut in notificare contribuabilii depun la organul fiscal competent declaratia de inregistrare fiscala iar inregistrarea fiscala se efectueaza in baza acestei declaratii;
- daca in termenul prevazut in notificare contribuabilii prezinta organului fiscal competent documente din care rezulta ca nu au obligatia de a solicita inregistrarea fiscala.
In situatia in care, dupa expirarea termenului prevazut in notificare, contribuabilii:
- nu se prezinta la organul fiscal competent;
- documentele prezentate nu justifica sistarea procedurii de inregistrare fiscala;
- inregistrarea fiscala din oficiu are la baza constatari ale organelor de inspectie fiscala sau hotarari judecatoresti definitive si irevocabile transmise de instantele judecatoresti, prin care se dispune inscrierea unor fapte in cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neinregistrate fiscal in Romania, organul fiscal competent procedeaza la inregistrarea din oficiu a acestora prin emiterea si comunicarea Deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu.
Data inregistrarii din oficiu este data comunicarii deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu. In termen de 2 zile lucratoare de la data comunicarii deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu se intocmeste certificatul de inregistrare fiscala care se comunica contribuabilului in cauza potrivit art. 44 din Codul de procedura fiscala.
Important! Odata cu inregistrarea contribuabilului se aplica si sanctiunile pentru nedepunerea la termenele legale a declaratiei de inregistrare fiscala.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeNoi prevederi pentru Formularul 013. ANAF a publicat Ordinul 385Cine depune formulare in mai 2013? Vezi lista completa a declaratiilorCodul fiscal 2008 - Capitolul XII. Regimuri speciale - art. 152-152^4Tot ce trebuie sa stii despre completarea si transmiterea declaratiei speciale de TVAUltimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFormularele de INREGISTRARE FISCALA vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiArticole similare
Documentar fiscal: Modificarile aduse prin OG nr. 4/2015 Titlului III Impozit pe venit din Codul fiscalLuminita de la capatul tunelului din fiscalitate: asistenta tehnica de la olandeziFormular 097 privind sistemul TVA la incasare, publicat in MonitorCine va suporta penalitatile de intarziere in rambursarea fondurilor europene?Tratamentul FISCAL al cheltuielilor cu achizitionarea caselor de marcat, conform Legii 153/2020. Informare ANAFUltimele articole
Bon fiscal: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitie-TVA. Raspunsul la Notificare NU mai e obligatoriu pana la final de 2025Prevederile privind Notificarea de conformare RO e-TVA, SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2025Majorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru CONTRIBUABILIBon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Articole similare
Cum a prezentat MFP informatii noi despre Declaratia 201Reminder ANAF: Persoanele fizice si juridice sa acceseze serviciul electronic SPV, avand in vedere avantajele luiCifra de afaceri si facturare. In ce conditii se depune Declaratia 392A?Leasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAPrin Ordinul 1090/2022 a fost aprobata o noua Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si contribuabiliUltimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulSemnatura electronica. NU mai trebuie sa mergeti la sediul ANAF pentru a o obtine, ea poate fi solicitata onlineSesizari catre ANAF privind evaziunea fiscala: metode, pasi si recomandari
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"