Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Atragem atentia contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatia de inregistrare fiscala ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 350 din 23 mai 2012 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 714/2012 care reglementeaza procedura de inregistrare fiscala din oficiu sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale, a contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatia de inregistrare fiscala.
Redam mai jos principalele prevederi ale noului act normativ.
Subiectul inregistrarii
Procedura se aplica persoanelor care sunt subiecte al unor raporturi juridice fiscale, respectiv: persoane fizice, persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care au obligatia depunerii declaratiei de inregistrare fiscala, precum si sedii secundare care au obligatia inregistrarii ca platitori de impozit pe venituri din salarii.
Atentie! Procedura nu se aplica persoanelor fizice care detin cod numeric personal si sunt supuse impozitului pe venit.
Procedura de inregistrare
Organul fiscal competent efectueaza inregistrarea fiscala din oficiu pe baza constatarilor proprii sau la cererea altei autoritati care administreaza creante fiscale.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Examen Consultant Fiscal 2025
In cazul in care inregistrarea fiscala din oficiu are la baza constatari proprii ale organelor de administrare fiscala sau solicitari ale altor organe care administreaza creante fiscale, organul fiscal competent transmite contribuabililor in cauza notificari privind inregistrarea fiscala din oficiu care se comunica acestora potrivit art. 44 din Codul de Procedura Fiscala.
Nu se emit notificari in cazul in care inregistrarea fiscala din oficiu se face pe baza constatarilor organelor de inspectie fiscala sau a hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile transmise de instantele judecatoresti , prin care se dispune inscrierea unor fapte in cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neinregistrate fiscal in Romania.
Procedura de inregistrare din oficiu se sisteaza in urmatoarele situatii:
- daca in termenul prevazut in notificare contribuabilii depun la organul fiscal competent declaratia de inregistrare fiscala iar inregistrarea fiscala se efectueaza in baza acestei declaratii;
- daca in termenul prevazut in notificare contribuabilii prezinta organului fiscal competent documente din care rezulta ca nu au obligatia de a solicita inregistrarea fiscala.
In situatia in care, dupa expirarea termenului prevazut in notificare, contribuabilii:
- nu se prezinta la organul fiscal competent;
- documentele prezentate nu justifica sistarea procedurii de inregistrare fiscala;
- inregistrarea fiscala din oficiu are la baza constatari ale organelor de inspectie fiscala sau hotarari judecatoresti definitive si irevocabile transmise de instantele judecatoresti, prin care se dispune inscrierea unor fapte in cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neinregistrate fiscal in Romania, organul fiscal competent procedeaza la inregistrarea din oficiu a acestora prin emiterea si comunicarea Deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu.
Data inregistrarii din oficiu este data comunicarii deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu. In termen de 2 zile lucratoare de la data comunicarii deciziei privind inregistrarea fiscala din oficiu se intocmeste certificatul de inregistrare fiscala care se comunica contribuabilului in cauza potrivit art. 44 din Codul de procedura fiscala.
Important! Odata cu inregistrarea contribuabilului se aplica si sanctiunile pentru nedepunerea la termenele legale a declaratiei de inregistrare fiscala.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?Obligatii fiscale declarative si de plata privind venituri din activitati dependente desfasurate in RomaniaLuni, 7 martie 2022, este termenul limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleNu uitati de declaratiile cu termen la 10 iulie!Declaratii fiscale cu termen la 27 februarie. Lista ANAFUltimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFormularele de INREGISTRARE FISCALA vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiArticole similare
Noutati E-Factura 2024: Sanctiunile pentru neutilizarea sistemului se aplica de la 31 maiNou proiect de ordin ANAF privind procedura de inregistrare fiscala pentru unii CONTRIBUABILINorma de certificare a declaratiilor fiscale anuale ale CONTRIBUABILIlor persoane juridice, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditareaTotul despre regimul pierderilor fiscale in 2014!Cotele de contributii de asigurari sociale pentru anul 2012Ultimele articole
Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Microintreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UED. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAArticole similare
Factura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAANAF aminteste ca din aprilie incep controalele la firmele care depun D 101!Anunt MFP privind anularea inregistrarii in scopuri de TVAComunicat ANAF: Evolutia numarului caselor de marcat fiscalizate in primele 3 luni din 2015 si a gradului de conformare voluntaraCe modificari aduce OUG nr. 125 privind accizele, impozitele si taxele localeUltimele articole
E-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFCota de TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Leasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"