keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Oficial, ANAF: Despre atasarea de documente justificative la Declaratia Unica si alte probleme intampinate de contribuabili

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache la 05 Apr. 2019
Tags: declaratia unica 2019, anaf, impozit pe venit

Dat fiind solicitarile nenumarate venite din partea contribuabililor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat, miercuri, 20 martie 2019, o noua sesiune de asistenta online pe tema "Completarea si depunerea declaratiei unice pentru declararea impozitului pe veniturile estimate/ norma de venit a se realiza in Romania si contributiile sociale datorate in anul 2019".

Asadar, in materialul de fata am preluat cele mai interesante intrebari care au primit raspuns de la ANAF pana acum. 

In cele ce urmeaza, veti gasi raspuns la probleme precum:
1. Atasare documente justificative la Declaratia Unica 2019;
2. Subsectiuni ale Declaratiei Unice 2019 care trebuie completate la depunerea Declaratiei rectificative;
3. Plata contributiei CAS (prin optiune). Model de calcul;
4. Ce se inscrie la sectiunea C.I.1-Rd.3 “Plati efectuate pana la data depunerii declaratiei prezente”;
5. Eroare la depunerea Declaratiei Unice 2019: “Nu a fost depusa o declaratie initiala valida pentru aceeasi perioada”. De ce apare?
 

Intrebare 1


Buna ziua! Am un apartament impreuna cu sotul, inchiriat. Sotul mi-a cedat prin declaratie notariala veniturile din inchiriere. Unde incarc declaratia? Anul trecut pe declaratie era un loc Arhiva, acum pe cea din 2019 nu este! Multumesc!

Raspuns ANAF

Buna ziua! Pentru a putea atasa la Declaratia Unica un document justificativ, dupa ce validati formularul, in aplicatia Adobe Reader, dati click pe iconita din partea stanga care reprezinta o agrafa si apoi, din sectiunea nou deschisa, actionati butonul „Add”, cautati documentul in calculatorul dumneavoastra, il selectati si apasati butonul „Open”. Salvati fisierul PDF al Declaratiei Unice pe calculator si astfel, la transmiterea declatiei, veti transmite si documentul justificativ.
 

Intrebare 2.a

Buna ziua! Daca s-a depus Declaratia Unica si pentru 2019, s-au calculat bonificatii pentru obligatiile de plata, se depune rectificativa? Si daca se depune, ce subsectiuni se completeaza? Multumesc!

Raspuns ANAF 

LEGEA nr. 50/2019 privind Legea bugetului de stat pe anul 2019 nu prevede acordarea de bonificatii. In cazul in care dvs. v-ati «acordat» bonificatii, trebuie sa depuneti rectificativa. Declaratia rectificativa se completeaza inscriindu-se toate datele si informatiile prevazute in
CAPITOLUL supus rectificarii, inclusiv cele care nu difera fata de declaratia initiala.
 

Intrebare 2.b

Agentia Nationala de Administrare Fiscala imi puteti spune va rog pina cind se poate depune rectificativa?

Raspuns ANAF

Contribuabilii pot rectifica impozitul pe venitul estimat pana la data de 31 decembrie a anului de impunere. Fac exceptie contribuabilii care nu au obligatia completarii capitolului I din Declaratie si care rectifica Declaratia in conditiile prevazute de Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Intrebare 3

Am obtinut venituri din salarii pana in luna februarie a acestui an. Incepand cu luna martie, nu mai sunt angajata si nici nu mai obtinut venituri din alte surse. As dori sa ma asigur in sistemul de sanatate si am inteles ca pot face acest lucru prin depunerea Declaratiei Unice si plata contributiei CASS (prin optiune). Avand in vedere ca nu mai am venituri, voi plati 6 x 208 RON sau 10 x 208 RON (incepand cu luna martie) sau 12 x 208 RON?

Raspuns ANAF

Referitor la cele prezentate de dumneavoastra, va comunicam faptul ca veti dobandi calitatea de asigurat la data depunerii Declaratiei Unice, iar suma de plata in contul CASS, pentru 12 luni, este stabilita prin aplicarea cotei de 10% la baza de calcul egala cu 6 salarii minime brute pe tara, indiferent de data depunerii declaratiei. Salariul minim brut pe tara, in functie de care se stabileste contributia pentru persoanele fara venituri, este de 2.080 de lei de la 1 ianuarie 2019. Prin urmare, cota CASS 10% aplicata la 12.480 lei inseamna 1.248 de lei. Aceasta este suma care trebuie achitata pana la data de 15 martie inclusiv a anului urmator celui pentru care se datoreaza contributia, indiferent de data depunerii Declaratiei.
 

Intrebar​e 4 


Buna ziua, in sectiunea C.I.1 randul 3 "Plati efectuate pana la data depunerii declaratiei prezente", trebuie trecute sumele platite in cursul anului 2018? Mentionez ca in timpul anului trecut am facut plati anticipate conform Declaratiei depuse in anul 2018. Declaratia curenta am depus-o, dar nu am trecut sumele platite aferente anului 2018.

Raspuns ANAF

La sectiunea C.I.1-Rd.3 “Plati efectuate pana la data depunerii declaratiei prezente” – se inscrie, dupa caz, suma reprezentand platile efectuate pana la data depunerii Declaratiei, in contul impozitului anual pe venitul realizat/ CAS/CASS, pentru anul fiscal 2018, stabilite prin declaratia prezenta. Prin plati efectuate se intelege atat sumele platite de contribuabil, cat si sumele retinute la sursa in contul impozitului anual pe venitul realizat in anul 2018, stabilit prin Declaratia prezenta. Mentionam ca sectiunea C cuprinde date informative.
 

Intrebare 5


Buna ziua! La depunerea Declaratiei am intampinat o eroare de depunere, anume “Nu a fost depusa o declaratie initiala valida pentru aceeasi perioada”. Am solicitat prin intermediul site-ului comunicarea unor explicatii, iar raspunsul a fost “O declaratie rectificativa poate fi validata doar daca exista o declaratie initiala anterioara validata sau o alta declaratie rectificativa anterioara validata.”
Cum pot afla daca Declaratia anterioara a fost validata si daca nu, cum se poate valida?
Cum pot depune Declaratia in acest caz?

Raspuns ANAF

Ati primit mesajul de eroare mentionat deoarce la completarea Declaratiei ati bifat campul Declaratie rectificativa la capitolul I sau II. In cazul dvs. trebuie sa depuneti din nou Declaratia, completata corespunzator, fara a bifa campurile Declaratie rectificativa aferente capitolelor I sau II.
 
Alina Georgiana Costache de Alina Georgiana Costache
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.manager.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016