Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Redam mai jos normele actuale referitoare la Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.
Precizam astfel, mai intai, ca societatile comerciale care isi inregistreaza inactivitatea temporara la Oficiul Registrului Comertului (ORC), pot opta pentru regimul de declarare derogatoriu. Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili, prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carei evidenta fiscala acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe si contributii. Odata cu cererea se depune dovada inscrierii inactivitatii temporare, respectiv o copie a extrasului de registru emis de catre ORC privind starea societatilor comerciale, referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.
Procedura de aprobare
1. Perioada, conditii
In caz de inactivitate temporara, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de ANAF.
Depunerea declaratiilor fiscale poate fi aprobata pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi.
Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:

SAF-T Ghid de raportare corecta

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Cartea Verde a Contabilitatii
- sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
- sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
- sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi;
In cerere, contribuabilul declara pe propria raspundere ca indeplineste conditiile enumerate mai sus si mentioneaza perioada pentru care solicita regimul de declarare derogatoriu.
Cererea se solutioneaza de organul fiscal in termen de 30 de zile de la data depunerii. Pentru cererile aprobate, decizia va cuprinde atat perioada pentru care regimul de declarare derogatoriu a fost aprobat, cat si conditiile in care acesta a fost aprobat.
Decizia privind aprobarea/respingerea cererii de acordare a regimului de declarare derogatoriu se comunica potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pe perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal poate face oricand cercetari privind respectarea conditiilor mentionate mai sus. in situatia in care, in perioada aprobata pentru aplicarea regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal constata neindeplinirea conditiilor, contribuabilul va reintra in regimul normal de declarare. in aceasta situatie, organul fiscal competent va notifica contribuabilul cu privire la incetarea regimului de declarare derogatoriu.
Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mentin.
2. Sfera de aplicare, termen de depunere
Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii:
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
- formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
- formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
- formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03, aprobat prin OPANAF nr.101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
- formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02, aprobat prin OPANAF nr. 77/2010.
Regimul de declarare derogatoriu se solicita pentru toate obligatiile de declarare cuprinse in formularele mentionate mai sus si care sunt inscrise in vectorul fiscal al contribuabilului.
Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai sus, cu urmatoarea exceptie:
- pentru fractiunea de an fiscal aflata in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii la termenele prevazute de lege:
- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";
- 120 "Decont privind accizele";
- 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna".
3. Administrare
Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.
Contribuabilii care au obligatia depunerii pentru o fractiune de an a declaratiilor 101, 120 si 130, dupa caz, sunt supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea in termen a declaratiilor de impunere din oficiu.
Pentru celelalte obligatii fiscale sau declaratii informative, altele decat cele mentionate mai sus, pentru care contribuabilii au, potrivit legii, obligatia depunerii la organele fiscale, termenele de depunere si procedurile de administrare aplicabile sunt cele prevazute de legislatia fiscala in vigoare.
*
Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.221/2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 415/2009.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Depunere declaratii decembrie 2013. Ce obligatii de plata avem luna aceasta la Fisc?Nou comunicat privind Formularul 089Dividende si declaratii. Cum procedam privind declararea?Sistemul de TVA la incasare devenit optional modifica si formularul 097Achitarea facturilor in 30 de zile e obligatorieUltimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Inactivitate temporara declarata la ONRC. Care e procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu in 2014?Suspendarea activitatii unei societati pe o perioada de 3 ani. Ce pasi urmeaza societatea?Regimul derogatoriu pentru o societate cu activitatea suspendata. Depunerea situatiei financiare anualeREGIMUL DE DECLARARE DEROGATORIU. Cum procedam in cazul unei firme fara activitate?OpANAF 2097/2015 privind regimul derogatoriuUltimele articole
Suspendare activitate PFA. TVA stoc existentSocietate declarata inactiva la Registrul Comertului. Cum procedam la vanzarea autoturismului din patrimoniu?Reactivare societate inactiva. Care va fi regimul TVA?Depunerea declaratiei de inactivitate. In ce conditii se poate depune?Aspecte utile in 2016 privind REGIMUL DE DECLARARE DEROGATORIUArticole similare
Putem deduce TVA de pe bonurile de taxi?Cine scapa de grija raportarilor contabile pentru primul semestru al anuluiRaportarile contabile la 30 iunie 2022 urmeaza a fi depuse pana cel mai tarziu la data de 16 august 2022Societate suspendata la ONRC. Tratament cheltuieli si TVA la momentul reactivariiSistemul de Raportare Contabila la 30 iunie 2020. Stuctura si mod de completare. Entitati care au obligatia depunerii bilantuluiUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in INACTIVITATE TEMPORARA mai depun D406 din ianuarie 2025?Raportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroRaportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieFinantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniNeindeplinirea obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu amenzi care pot ajunge pana la 5.000 leiArticole similare
Guvernul incaseaza din TVA \"datorita colectarii\", dar pierde venituri din impozit pe profit si venitFormularele care trebuie depuse pana maine inclusivPrevederile OUG nr. 30 din 2011 care intra in vigoare la 1 ianuarie 2012Cladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Examenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenUltimele articole
IMPOZITUL PE PROFIT si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleIMPOZITUL PE PROFIT. Termenul limita de plata in 2025 pentru anul 2024 + un exemplu de calculSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleD101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"