Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Redam mai jos normele actuale referitoare la Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.
Precizam astfel, mai intai, ca societatile comerciale care isi inregistreaza inactivitatea temporara la Oficiul Registrului Comertului (ORC), pot opta pentru regimul de declarare derogatoriu. Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili, prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carei evidenta fiscala acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe si contributii. Odata cu cererea se depune dovada inscrierii inactivitatii temporare, respectiv o copie a extrasului de registru emis de catre ORC privind starea societatilor comerciale, referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.
Procedura de aprobare
1. Perioada, conditii
In caz de inactivitate temporara, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de ANAF.
Depunerea declaratiilor fiscale poate fi aprobata pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi.
Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
- sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
- sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi;
In cerere, contribuabilul declara pe propria raspundere ca indeplineste conditiile enumerate mai sus si mentioneaza perioada pentru care solicita regimul de declarare derogatoriu.
Cererea se solutioneaza de organul fiscal in termen de 30 de zile de la data depunerii. Pentru cererile aprobate, decizia va cuprinde atat perioada pentru care regimul de declarare derogatoriu a fost aprobat, cat si conditiile in care acesta a fost aprobat.
Decizia privind aprobarea/respingerea cererii de acordare a regimului de declarare derogatoriu se comunica potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pe perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal poate face oricand cercetari privind respectarea conditiilor mentionate mai sus. in situatia in care, in perioada aprobata pentru aplicarea regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal constata neindeplinirea conditiilor, contribuabilul va reintra in regimul normal de declarare. in aceasta situatie, organul fiscal competent va notifica contribuabilul cu privire la incetarea regimului de declarare derogatoriu.
Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mentin.
2. Sfera de aplicare, termen de depunere
Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii:
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
- formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
- formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
- formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03, aprobat prin OPANAF nr.101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
- formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02, aprobat prin OPANAF nr. 77/2010.
Regimul de declarare derogatoriu se solicita pentru toate obligatiile de declarare cuprinse in formularele mentionate mai sus si care sunt inscrise in vectorul fiscal al contribuabilului.
Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai sus, cu urmatoarea exceptie:
- pentru fractiunea de an fiscal aflata in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii la termenele prevazute de lege:
- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";
- 120 "Decont privind accizele";
- 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna".
3. Administrare
Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.
Contribuabilii care au obligatia depunerii pentru o fractiune de an a declaratiilor 101, 120 si 130, dupa caz, sunt supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea in termen a declaratiilor de impunere din oficiu.
Pentru celelalte obligatii fiscale sau declaratii informative, altele decat cele mentionate mai sus, pentru care contribuabilii au, potrivit legii, obligatia depunerii la organele fiscale, termenele de depunere si procedurile de administrare aplicabile sunt cele prevazute de legislatia fiscala in vigoare.
*
Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.221/2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 415/2009.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Atentie la formularele cu termen la 10 iunieSchimbarea perioadei fiscale. Formularul 092 se depune pana la 13 maiMarti, 25 iunie e termenul-limita pentru unele obligatii fiscaleNedepunerea Declaratiei 100. Ce consecinte apar?Formularul 307: Completare si depunere. Procedura completaUltimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Principalele aspecte privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuRegimul derogatoriu pentru o societate cu activitatea suspendata. Depunerea situatiei financiare anualeAprobarea regimului de declarare derogatoriu. Formulare obligatorii!Exista un termen limita pentru depunerea solicitarii regimului derogatoriu?Depunerea declaratiei de inactivitate. In ce conditii se poate depune?Ultimele articole
Suspendare activitate PFA. TVA stoc existentSocietate declarata inactiva la Registrul Comertului. Cum procedam la vanzarea autoturismului din patrimoniu?Reactivare societate inactiva. Care va fi regimul TVA?Aspecte utile in 2016 privind REGIMUL DE DECLARARE DEROGATORIUNoua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuArticole similare
Raportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieFinantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniAdministrarea contribuabililor mijlocii. Ce prevederi se aplica de la 1 ianuarie 2014?Cele mai importante modificari din Codul fiscal. Partea a II-aANAF a publicat Ordinul 3331 pentru modificarea vectorului fiscal din oficiuUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in INACTIVITATE TEMPORARA mai depun D406 din ianuarie 2025?Raportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroNeindeplinirea obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu amenzi care pot ajunge pana la 5.000 leiCum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleSubventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din RomaniaArticole similare
ANAF: Indicele preturilor de consum utilizat in anul 2017 pentru actualizarea platilor anticipateAnaliza zilei: Regimul fiscal al veniturilor din dobanzi pentru imprumuturile acordate pe baza contractelor civile in 2016Cum se face trecerea de la IMPOZITUL PE PROFIT la impozitul pe veniturile microintreprinderilorComunicat ANAF: Noul raport privind veniturile colectate la bugetul de statAspecte utile in 2016 privind regimul de declarare derogatoriuUltimele articole
e-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVAImpozit pe profit. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025IMPOZITUL PE PROFIT si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleIMPOZITUL PE PROFIT. Termenul limita de plata in 2025 pentru anul 2024 + un exemplu de calculSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"