Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin cele ce urmeaza, analizam cazul unei firme care doreste sa emita facturi electronice catre clienti. Vom stabili daca emiterea intr-un soft de facturare a unei facturi care sa aiba imprimata stampila firmei si semnatura persoanei desemnate sa intocmeasca factura poate fi considerata factura electronica.
Mentionam ca firma are de intocmit multe facturi catre persoane fizice si juridice. Semnarea si stampilarea lor nu este obligatorie, dar firma doreste sa fie semnate si stampilate si doreste sa stie daca astfel printate (cu semnarea si stampila imprimate de soft) sunt considerate facturi electronice (si daca se poate deduce TVA).
Vom stabili, totodata, daca este nevoie ca firma sa obtina o semnatura autorizata in acest sens.
Dupa cum se prevede la pct. 76 alin. 1 si 2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 155 din Codul fiscal, pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic (spre exemplu, de tip «xml», «pdf»), tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile.
De asemenea, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate tot facturi electronice. In schimb, facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.
In concluzie, facturile create cu ajutorul programului de facturare, printate cu semnatura si stampila imprimate de soft, astfel cum s-a descris in intrebare, nu sunt considerate facturi electronice. Numai daca, dupa printare, facturile sunt scanate si trimise clientilor sub forma de fisier de tip «pdf» prin e-mail, se poate considera ca acestea pot fi tratate ca facturi electronice.

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2022

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii

Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG
In privinta semnaturilor autorizate, conform art. 155 alin. (25) din Codul fiscal si pct. 76 alin. 9 din Normele metodologice, in cazul facturilor electronice, semnatura electronica avansata si schimbul eletronic de date nu sunt obligatorii pentru a asigura autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor electronice.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Cum pot tinerii beneficia de credit nerambursabil chiar daca firma nu e IMMCand platim impozitul pe veniturile microintreprinderilor pentru trimestrul III 2013?Primul termen de plata a impozitului pe veniturile din activitati agricole a fost stabilitCum declaram corect prin Formularul 112? Atentie la amenzi!Achizitie intracomunitata de bunuri. Ce obligatii apar?Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Factura. Ce obligatii apar pentru justificarea deducerii?TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO e-Factura in relatia B2B si B2GUtilizare SPV: Cum trebuie procedat atunci cand aceeasi factura a fost trimisa de doua ori in sistemE-Factura: Utilizarea sistemului devine obligatorie pentru toate serviciile in relatia dintre un SRL si o autoritate publica?Avantajele facturii electronice ar putea duce la eliminarea facturilor din hartieUltimele articole
RO e-Factura: Cum pot firmele sa renunte la inscrierea in sistem?RO e-Factura: 25 de intrebari si raspunsuri ANAF cu privire la utilizarea sistemului, necesare contribuabililorPrestari servicii catre o institutie publica. Obligatii privind e-FacturaIn RO e-Factura nu vor fi transmise facturile electronice prevazute la art. 6 din O.U.G. nr. 120/2021Tranzactii B2G. Aspecte privind transmiterea facturilor prin SPVArticole similare
E-Factura: Cum pot fi corectate facturile electronice?Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Totul despre factura. FACTURA ELECTRONICA sau pe hartieBaza legala 2013 pentru facturarea electronicaRO e-Factura: 25 de intrebari si raspunsuri ANAF cu privire la utilizarea sistemului, necesare contribuabililorUltimele articole
Procedura de iesire din RO e-Factura este exclusa daca solicitarea de intrare in sistem a produs deja efecteRO e-Factura: Cum pot firmele sa renunte la inscrierea in sistem?Prestari servicii catre o institutie publica. Obligatii privind e-FacturaUtilizare SPV: Cum trebuie procedat atunci cand aceeasi factura a fost trimisa de doua ori in sistemIn RO e-Factura nu vor fi transmise facturile electronice prevazute la art. 6 din O.U.G. nr. 120/2021Articole similare
Formular pentru aplicarea optionala a sistemului TVA la incasare de la 1 ianuarie 2014. Cum il depunem?Prevederile care reglementeaza aplicarea scutirii de TVA pentru unele livrari de bunuri si prestari de serviciiPrin OUG 93/2022 vor fi restituite contribuabililor sumele achitate privind anumite taxe pentru autoturisme si autovehiculePrescriptia dreptului de a cere restituirea accizelor. Care e procedura pe care o va urma societatea?Obligatii fiscale privind veniturile din activitati independenteUltimele articole
Monografie contabila PFA. Evidenta de gestiunePrincipalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Venituri din mai multe surse in 2022. In aceasta situatie se calculeaza CASS?Declaratia 205: Cum a fost modificat formularul prin Ordinul 18/2023Masa calda acordata angajatilor - cheltuieli inregistrate pe bonul fiscal. Poate fi dedus TVA-ul?
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"