Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Transmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?

de InfoTva.ro la 07 Aug. 2013 Exclusiv
Tags: formulare impozite, facturi electronice, transferul edi, legea 148/2012, semnatura electronica

Vom stabili mai jos daca firma care asigura transferul EDI al unei facturi electronice trebuie sa aiba anumite autorizari de la Finante.



Solutia consultantului:

Actul normativ care stabileste regimul juridic al transmiterii facturilor in forma electronica este Legea 148/2012.  Aceasta prevede ca persoanele fizice si juridice care desfasoara activitati economice pe teritoriul Romaniei pot opta pentru emiterea facturilor in format electronic, acestea avand calitatea de documente justificative conform Legii contabilitatii 82/1991, cu modificarile ulterioare.

Factura in forma electronica trebuie sa respecte continutul stabilit de actele normative speciale si pe langa acestea va mai contine marca temporala care certifica momentul emiterii (conform prevederilor Legii 451/2004 privind marca temporala) si semnatura electronica a emitentului facturii (conform Legii 455/2001 privind semnatura electronica).

Certificatele digitale se solicita de la furnizorii de servicii de certificare acreditati, furnizori care au obligatia de a crea si de a mentine un registru electronic de evidenta a certificatelor eliberate, registru care poate fi accesat oricand on-line. Deci pentru a putea transmite factura in format electronic nu este necesar sa va inregistrati la MFP.

Emiterea documentelor in forma electronica inseamna operatiunea de intocmire, semnare electronica si marcare temporala a acestora pentru a se putea arhiva in forma electronica, indiferent daca transmiterea se face in forma electronica sau pe suport hartie.
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii



Emiterea facturilor in format electronic trebuie sa fie precedata de acceptarea beneficiarilor (art. 155, alin. 23 din Codul fiscal si pct. 76, alin. 3 din normele metodologice emise pentru aplicarea Codului).

Schimbul electronic de date (EDI) indiferent de tehnologia aleasa, trebuie sa asigure autenticitatea originii si integritatea datelor.

Fiecare tara care efectueaza livrari intracomunitare isi stabileste conditiile pentru facturarea electronica.

Prevederile Legii 148/2012 privind facturare si arhivarea electronica a facturilor trebuiau sa intre in vigoare incepand cu anul 2013, dar termenul de aplicare s-a amanat (OUG 84/2012) pana la 1.01.2014.


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Transmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 2 comentarii

denisanicoleta 2015-03-11 09:31:00

vreau banii

denisanicoleta 2015-03-11 09:27:58

vreau sa ma inscriu

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016