Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 07 Aug. 2013 Exclusiv
Vom stabili mai jos daca firma care asigura transferul EDI al unei facturi electronice trebuie sa aiba anumite autorizari de la Finante.
Solutia consultantului:
Actul normativ care stabileste regimul juridic al transmiterii facturilor in forma electronica este Legea 148/2012. Aceasta prevede ca persoanele fizice si juridice care desfasoara activitati economice pe teritoriul Romaniei pot opta pentru emiterea facturilor in format electronic, acestea avand calitatea de documente justificative conform Legii contabilitatii 82/1991, cu modificarile ulterioare.
Factura in forma electronica trebuie sa respecte continutul stabilit de actele normative speciale si pe langa acestea va mai contine marca temporala care certifica momentul emiterii (conform prevederilor Legii 451/2004 privind marca temporala) si semnatura electronica a emitentului facturii (conform Legii 455/2001 privind semnatura electronica).
Certificatele digitale se solicita de la furnizorii de servicii de certificare acreditati, furnizori care au obligatia de a crea si de a mentine un registru electronic de evidenta a certificatelor eliberate, registru care poate fi accesat oricand on-line. Deci pentru a putea transmite factura in format electronic nu este necesar sa va inregistrati la MFP.
Emiterea documentelor in forma electronica inseamna operatiunea de intocmire, semnare electronica si marcare temporala a acestora pentru a se putea arhiva in forma electronica, indiferent daca transmiterea se face in forma electronica sau pe suport hartie.
Emiterea facturilor in format electronic trebuie sa fie precedata de acceptarea beneficiarilor (art. 155, alin. 23 din Codul fiscal si pct. 76, alin. 3 din normele metodologice emise pentru aplicarea Codului).

Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG

SAF-T Ghid de raportare corecta

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Schimbul electronic de date (EDI) indiferent de tehnologia aleasa, trebuie sa asigure autenticitatea originii si integritatea datelor.
Fiecare tara care efectueaza livrari intracomunitare isi stabileste conditiile pentru facturarea electronica.
Prevederile Legii 148/2012 privind facturare si arhivarea electronica a facturilor trebuiau sa intre in vigoare incepand cu anul 2013, dar termenul de aplicare s-a amanat (OUG 84/2012) pana la 1.01.2014.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Transmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Ce declaratii depunem obligatoriu in iunie 2013. Calendar fiscal completCe declaratii depunem obligatoriu pana la 25 iulie 2013Impozitul pe profit: Ce obligatii declarative si de plata apar la fuziunea prin absorbtie?Atentie! La 10 ianuarie 2014 expira termenul pentru mai multe declaratiiSe depune declaratia 070 pentru PFA daca nu sunt salariati?Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profit
Mai multe articole despre Formulare Impozite
Articole similare
Avantajele facturii electronice ar putea duce la eliminarea facturilor din hartieRO e-Factura: Cum pot firmele sa renunte la inscrierea in sistem?Factura. Ce obligatii apar pentru justificarea deducerii?Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Baza legala 2013 pentru facturarea electronicaUltimele articole
RO e-Factura: 25 de intrebari si raspunsuri ANAF cu privire la utilizarea sistemului, necesare contribuabililorPrestari servicii catre o institutie publica. Obligatii privind e-FacturaUtilizare SPV: Cum trebuie procedat atunci cand aceeasi factura a fost trimisa de doua ori in sistemIn RO e-Factura nu vor fi transmise facturile electronice prevazute la art. 6 din O.U.G. nr. 120/2021Tranzactii B2G. Aspecte privind transmiterea facturilor prin SPV
Mai multe articole despre facturi electronice
Articole similare
Facturi trimise pe e-mail. Ce elemente trebuie sa contina factura?Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?
Mai multe articole despre Legea 148/2012
Articole similare
MFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareCare sunt obligatiile TVA ale persoanelor impozabile nestabilite in UE care presteza servicii electronice?Depasirea planului de 10.000 de euro in cazul vanzarilor de bunuri la distanta. Este obligatorie inscrierea in OSS?Ce obligatii aveti de indeplinit pana la 2 mai 2017?Completarea si depunerea D212 si D230 pentru persoanele fizice care doneaza pana la 3,5% din impozitul anual datoratUltimele articole
OFICIAL! Incepand cu 1 februarie 2023, certificatul de cazier judiciar poate fi obtinut online prin platformele ghiseul.ro si hub.mai.gov.roReminder ANAF! 31 ianuarie 2023 este termenul limita pentru depunerea formularului 395Pana pe 31 martie 2023 firmele trebuie sa comunice iesirea din sistemul micro si intrarea in regimul impozitului pe profitDeclaratia Unica in 2023: ANAF recomanda ca documentul sa fie depus prin mijloace electronice de transmitere la distantaFirmele pot incepe sa depuna situatiile financiare pentru 2022. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent in 25 ianuarie
Mai multe articole despre semnatura electronica

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"