Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom stabili mai jos daca firma care asigura transferul EDI al unei facturi electronice trebuie sa aiba anumite autorizari de la Finante.
Solutia consultantului:
Actul normativ care stabileste regimul juridic al transmiterii facturilor in forma electronica este Legea 148/2012. Aceasta prevede ca persoanele fizice si juridice care desfasoara activitati economice pe teritoriul Romaniei pot opta pentru emiterea facturilor in format electronic, acestea avand calitatea de documente justificative conform Legii contabilitatii 82/1991, cu modificarile ulterioare.
Factura in forma electronica trebuie sa respecte continutul stabilit de actele normative speciale si pe langa acestea va mai contine marca temporala care certifica momentul emiterii (conform prevederilor Legii 451/2004 privind marca temporala) si semnatura electronica a emitentului facturii (conform Legii 455/2001 privind semnatura electronica).
Certificatele digitale se solicita de la furnizorii de servicii de certificare acreditati, furnizori care au obligatia de a crea si de a mentine un registru electronic de evidenta a certificatelor eliberate, registru care poate fi accesat oricand on-line. Deci pentru a putea transmite factura in format electronic nu este necesar sa va inregistrati la MFP.
Emiterea documentelor in forma electronica inseamna operatiunea de intocmire, semnare electronica si marcare temporala a acestora pentru a se putea arhiva in forma electronica, indiferent daca transmiterea se face in forma electronica sau pe suport hartie.
Emiterea facturilor in format electronic trebuie sa fie precedata de acceptarea beneficiarilor (art. 155, alin. 23 din Codul fiscal si pct. 76, alin. 3 din normele metodologice emise pentru aplicarea Codului).

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Portal Institutii Publice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Schimbul electronic de date (EDI) indiferent de tehnologia aleasa, trebuie sa asigure autenticitatea originii si integritatea datelor.
Fiecare tara care efectueaza livrari intracomunitare isi stabileste conditiile pentru facturarea electronica.
Prevederile Legii 148/2012 privind facturare si arhivarea electronica a facturilor trebuiau sa intre in vigoare incepand cu anul 2013, dar termenul de aplicare s-a amanat (OUG 84/2012) pana la 1.01.2014.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Rectificarea declaratiei informative privind achizitia intracomunitara. Cum completam decontul de TVA?Numarul de evidenta a platii. Modificari 2013Operatiuni cu TVA la incasare. Cum corectam decontul de TVA?Clauza de neconcurenta. Cum declaram impozitele in Declaratia 112?Noul proiect normativ pentru modificarea formularului 630Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitArticole similare
Persoanele fizice si juridice trebuie sa fie inregistrate obligatoriu in SPV pentru a putea utiliza platforma E-FacturaReglementari privind facturile electronicePentru utilizarea E-Factura contribuabilii trebuie sa completeze si sa transmita Formularul 084RO e-Factura: 25 de intrebari si raspunsuri ANAF cu privire la utilizarea sistemului, necesare contribuabililorAvantajele facturii electronice ar putea duce la eliminarea facturilor din hartieUltimele articole
E-Factura. Cum trebuie sa procedeze contribuabilii cand facturile NU sunt vizibile in SPVFacturi care NU au fost trimise in SPV in termen de 5 zile. Se aplica sanctiuni?E-Factura: Cum trebuie sa procedati daca ati primit de doua ori aceeasi factura in SPVe-Factura: Ghid Complet pentru 2024Este obligatorie aplicarea E-Factura sau este optionala?Articole similare
Documente in format electronic. Ce tratament fiscal se aplica?Facturi trimise pe e-mail. Ce elemente trebuie sa contina factura?Articole similare
Reminder! Pe 25 mai 2023 se implineste termenul limita pentru depunerea Declaratiei UniceANAF a stabilit termenul pentru declaratia 600Arhivarea documentelor financiar-contabile pe server extern. Cum va proceda o societate?TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO e-Factura in relatia B2B si B2GDepune situatiile financiare prin ultimele versiuniUltimele articole
SEMNATURA ELECTRONICA: Care sunt furnizorii autorizati pentru SEMNATURA ELECTRONICASEMNATURA ELECTRONICA. Ce valabilitate are SEMNATURA ELECTRONICAInregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona SEMNATURA ELECTRONICAFormularul c801 – Ghidul Complet
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"