Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Transmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 07 Aug. 2013 Exclusiv
Tags: formulare impozite, facturi electronice, transferul edi, legea 148/2012, semnatura electronica

Vom stabili mai jos daca firma care asigura transferul EDI al unei facturi electronice trebuie sa aiba anumite autorizari de la Finante.



Solutia consultantului:

Actul normativ care stabileste regimul juridic al transmiterii facturilor in forma electronica este Legea 148/2012.  Aceasta prevede ca persoanele fizice si juridice care desfasoara activitati economice pe teritoriul Romaniei pot opta pentru emiterea facturilor in format electronic, acestea avand calitatea de documente justificative conform Legii contabilitatii 82/1991, cu modificarile ulterioare.

Factura in forma electronica trebuie sa respecte continutul stabilit de actele normative speciale si pe langa acestea va mai contine marca temporala care certifica momentul emiterii (conform prevederilor Legii 451/2004 privind marca temporala) si semnatura electronica a emitentului facturii (conform Legii 455/2001 privind semnatura electronica).

Certificatele digitale se solicita de la furnizorii de servicii de certificare acreditati, furnizori care au obligatia de a crea si de a mentine un registru electronic de evidenta a certificatelor eliberate, registru care poate fi accesat oricand on-line. Deci pentru a putea transmite factura in format electronic nu este necesar sa va inregistrati la MFP.

Emiterea documentelor in forma electronica inseamna operatiunea de intocmire, semnare electronica si marcare temporala a acestora pentru a se putea arhiva in forma electronica, indiferent daca transmiterea se face in forma electronica sau pe suport hartie.

Emiterea facturilor in format electronic trebuie sa fie precedata de acceptarea beneficiarilor (art. 155, alin. 23 din Codul fiscal si pct. 76, alin. 3 din normele metodologice emise pentru aplicarea Codului).

Schimbul electronic de date (EDI) indiferent de tehnologia aleasa, trebuie sa asigure autenticitatea originii si integritatea datelor.

Fiecare tara care efectueaza livrari intracomunitare isi stabileste conditiile pentru facturarea electronica.

Prevederile Legii 148/2012 privind facturare si arhivarea electronica a facturilor trebuiau sa intre in vigoare incepand cu anul 2013, dar termenul de aplicare s-a amanat (OUG 84/2012) pana la 1.01.2014.


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Transmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016