Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 06 Feb. 2013 Exclusiv
Va prezentam, prin cele ce urmeaza, care sunt noile reglementari prevazute de Codul fiscal incepand cu 1 ianuarie 2013, in ceea ce priveste facturarea electronica.
Mentionam astfel ca sunt mai multe prevederi cu privire la facturarea electronica, aplicabile de la 1 ianuarie 2013, practic este rescris integral art. 155 din Codul fiscal, cu un numar de 34 de alineate. In functie de fiecare emitent de factura electronica, fiecare dintre aceste prevederi normative pot avea relevanta sau pot fi neutilizabile. Va comunicam astfel situatiile pe care le consideram cu impact direct.
Incepand cu 1 ianuarie 2013, factura poate fi emisa si trimisa in format electronic, iar formatul electronic pe care il utilizeaza emitentul este la latitudinea acestuia, conform H.G. nr. 1.071/2012 privind modificarea normelor de aplicare a Codului fiscal. Pentru cei mai putin familiarizati cu bazele de date, norma a exemplificat ca facturile pot fi emise in format "xml" sau "pdf", fara a limita alte formate.
Ca si pana acum, emiterea facturii poate fi facuta pana pe data de 15 a lunii urmatoare, fapt ce trebuie coroborat cu exigibilitatea TVA la data livrarii bunurilor pentru persoanele care nu aplica sistemul TVA la incasare.
Elementele obligatorii minimale sunt enumerate de art. 155 alin. (19) din Codul fiscal, format 2013 si cuprind inclusiv precizarea "emitentul aplica TVA la incasarea facturii" pentru persoanele ce se incadreaza la acest sistem.
Decizia emiterii facturii in format hartie sau in format electronic este dreptul emitentului. insa decizia modului de primire a unei facturi este dreptul destinatarului, si nu al emitentului, care trebuie sa isi exprime acceptul privind primirea facturii electronice.
Acceptul poate fi expres, printr-un acord formal sau informal ori tacit, cum ar fi faptul ca a inregistrat in evidenta contabila factura electronica sau a platit factura electronica. Desigur, pentru facturile electronice, vor fi respectate procedurile de semnare si datare electronica.

Manual de politici contabile - Stick USB

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2023
Redam principalele aspecte privind emiterea electronica a unei facturi, conform Legii nr. 148/2012, cu intrare in vigoare de la 1 ianuarie 2013.
Prin emiterea electronica a facturii se intelege operatia de intocmire, semnare electronica, marcare temporala a facturii in scopul arhivarii electronice, chiar daca transmiterea acestei facturi poate fi facuta electronic sau pe suport hartie.
Orice persoana juridica sau fizica ce desfasoara activitati economice, inregistrata in scopuri de TVA, are dreptul sa opteze pentru emiterea facturii fie in format hartie fie ca document electronic. Daca ulterior decide schimbarea modului de facturare, are obligatia sa notifice autoritatile fiscale.
Factura electronica trebuie sa contina marca temporala si semnatura electronica.
Marca temporala este o colectie de date atasata facturii emise de un sistem informatic sigur, ce atesta emiterea documentului chiar la data mentionata. in opinia noastra, acesta este elementul-cheie al emiterii facturii in format electronic. Actul normativ ce reglementeaza marca temporala este Legea nr. 451/2004 privind marca temporala.
In ceea ce priveste certificatul digital, legea menționeaza ca se va tine cont de notificarea autoritatii fiscale pentru acest tip de operatiuni.
Emitentul facturii electronice trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa detina o dotare tehnica si resurse umane ce asigura fiabilitatea si securitatea sistemelor de prelucrare a datelor;
- sa foloseasca personal cu suficienta experienta in domeniul tehnologiei semnaturii electronice si in procedurile de securitate conexe;
- sa gestioneze si sa arhiveze documentele electronice in aceeasi perioada de timp, ce se aplica documentelor in format hartie;
- sa utilizeze sisteme de stocare aprobate, accesul documentului putand fi facut numai de beneficiar, de emitent sau de autoritatile legale.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Baza legala 2013 pentru facturarea electronica":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noi propuneri din partea Finantelor si explicatii privind plata defalcata TVA/split TVAProcedura de inregistrare si utilizare E-Factura pentru firmele care comercializeaza confectii textile cu ridicata si cu amanuntulTransmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?Factura electronica RO e-Factura: administrarea, functionarea si implementarea sistemului in 2021Sistemul national privind factura electronica RO e-Factura a devenit operational din 7 octombrie 2021Ultimele articole
Firmele inregistrate in E-Factura prin depunerea F084 trebuie sa transmita in sistem TOATE facturile derulate in relatia B2B si B2GTOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului RO e-Factura in relatia B2B si B2GFacturile pe hartie vor disparea. Toate firmele vor trece la facturare digitala incepand din 2022Din septembrie 2021 va fi implementat programul E-Factura. Emitentii trebuie sa detina un certificat digital calificatPropunere: Metode moderne de colectare a TVA in Romania, pentru scaderea pierderilor anuale de peste 6 miliarde de euro
Mai multe articole despre facturarea electronica
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialO noua conceptie asupra formularelor financiar-contabileCe modifica Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceNou: rezumat modificari aduse de Legea nr. 148 din 2012Angajatorul NU poate obliga salariatul sa utilizeze semnatura electrunica avansata la incheierea sau modificarea CIM (Legea 208/2021)Ultimele articole
OUG 36/2021. Angajatii NU sunt obligati sa utilizeze semnatura electronica la incheierea CIMGuvernul introduce folosirea semnaturii electronice la incheierea CIM, a actelor aditionale, dar si pentru intocmirea inscrisurilor din domeniuTransmiterea facturilor in format electronic. Ce autorizatii sunt necesare?Factura electronica si factura simplificata in 2013Emiterea documentelor justificative in format electronic. Vezi prevederile Legii nr. 148 in sinteza
Mai multe articole despre marca temporala
Articole similare
A fost publicata Legea nr. 196 din 2012 pentru aprobarea OG nr. 15 din 2012Marfuri lipsa pe timpul transportului. Cum gestionam TVA-ul?Cum se determina TVA exigibila daca exista plati partiale ale facturiiCu ce va fi inlocuita taxa auto. Afla cine va plati in plusSistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?Ultimele articole
ANAF modifica Ordinul nr. 3731/2016 privind schimbul de informatii cu institutiile financiare nebancareDeclaratia cod 394. Cum tratam TVA-ul pentru cheltuieli de protocol?Noi modificari de la Guvern. Organismele publice si IMM-urile, incurajate sa utilizeze eficient energiaDocumentar fiscal: Declararea si plata impozitului pe profitCum se recupereaza pierderea fiscala?
Mai multe articole despre 1 ianuarie 2013
Articole similare
Inscriere mentiune TVA LA INCASARE. Magazin onlineIata principalele obligatii declarative cu termene in luna mai 2016Factura TVA emisa eronat. Cum se face corectareaCalendar Fiscal ANAF: Reminder – 25 martie este data la care trebuie sa depuneti mai multe declaratii fiscale!Inregistrarea in scopuri de TVA. Pro-rata. Cum se procedeaza?Ultimele articole
GHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVANeincasare factura. Care este tratamentul fiscal al TVA-ului neexigibil?Luni, 20 februarie 2023, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA LA INCASARETVA LA INCASARE 2023: Cum se face intrarea sau iesirea in/din sistem?D394 in 2023. Facturile cu TVA 0 se trec in declaratie?
Mai multe articole despre TVA la incasare

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"